بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قابلمه را فراموش کن! (اگر می‌خواهی سالم شوی و عمر طولانی داشته باشی) | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب قابلمه را فراموش کن! (اگر می‌خواهی سالم شوی و عمر طولانی داشته باشی) اثر هلموت واندمیکر

بریده‌هایی از کتاب قابلمه را فراموش کن! (اگر می‌خواهی سالم شوی و عمر طولانی داشته باشی)

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۳۹ رأی
۳٫۹
(۳۹)
در زمستان باید بیشتر خرما، موز، کشمش، انجیر، گردو و میوه‌های شیرین مصرف کرد و کمتر سبزی خورد.
ツAlirezaツ
در فصل بهار سعی کن از گیاه شیرین‌بیان که سرشار از منیزیم است، برای خود سالاد درست کنی و بخوری.
ツAlirezaツ
می‌دانم وقتی درباره مضرات نان توضیح می‌دهم، به مذاق کسانی که تابه‌حال نان را غذایی مقدس معرفی کرده‌اند، خوش نمی‌آید؛ اما آنچه خداوند به انسان گفت از آن نخور، همین گندم است. نان مادرِ خیلی از بیماری‌هاست. می‌دانی هر انسان سالیانه چقدر نان مصرف می‌کند؟ اگر تو در سال این مقدار سیب مصرف کنی، سلامت خود را تضمین کرده‌ای!
ツAlirezaツ
خودت را با اتومبیلی مقایسه کن که موتورش کثیف است. آن نیز نمی‌تواند بدون مشکل کار کند. ما انسان‌ها دائم غذاهای کثیف و آلوده مصرف می‌کنیم و متعجب هستیم که چرا بیمار می‌شویم و در سنین پایین می‌میریم.
mghf
تمام دانشمندانی که به تحقیق در اوضاع انسان، چه در گذشته چه حال، همت گماشته‌اند، بر این عقیده‌اند که انسان میوه‌خوار بوده و هست. بدن ما با میمون‌های انسان‌نما ساختمانی تقریباً یکسان دارد. این میمون‌ها میلیون‌ها سال است که میوه می‌خورند و سالم هستند
m.norouzi
در ۱۰ آگوست ۱۹۸۶ بود که دکتر هربرت فریزیبن اعلام کرد سبوس گندم و غلات نه‌تنها باعث بیماری‌های سیستم گوارشی می‌شود، بلکه دیواره روده‌ها را می‌خراشد و آن را گشاد می‌کند.
ツAlirezaツ
من خام‌خوارم و ضد الکل، زیرا بدین‌طریق از مغزم بیشتر و بهتر بهره می‌گیرم. توماس ادیسون
ツAlirezaツ
بعد از صرف غذایی معمولی بیشتر خسته و خواب آلوده هستی و احتیاج به مواد تحریک‌کننده‌ای مانند قهوه، نیکوتین یا الکل داری. تا چه زمانی می‌خواهی این جسم بیچاره را با شلاق برانی و تا چه مدتی امکان آن وجود دارد؟ بعد از مدت زمانی محدود دیگر امکان ندارد. پرزهای چشایی ما بر اثر سال‌ها استفاده از غذاهای پخته زمخت شده‌اند و فقط مزه نمک و ادویه را حس می‌کنند. با میوه‌خواری می‌توانی دوباره مزه واقعی خوراکی‌ها را حس کنی. یواش‌یواش غذاهای پخته برایت بی‌ارزش و بی‌محتوا می‌شوند و تو چندان رغبتی به خوردنشان نخواهی داشت.
ツAlirezaツ
ما از میوه‌ها نوددرصد انرژی کسب می‌کنیم و فقط ده‌درصد آن صرف هضم می‌شود. از سبزی‌ها هفتاددرصد انرژی کسب می‌کنیم و سی‌درصد آن صرف هضم می‌شود و از گوشت سی‌درصد انرژی کسب می‌کنیم و هفتاددرصد آن صرف هضمش می‌شود! هرچه ما انرژی کمتری صرف هضم غذاها کنیم، به همان اندازه نیروی بیشتری ذخیره خواهیم کرد، یعنی قوای اعصابمان را تقویت می‌کنیم.
ツAlirezaツ
هزاران میمون در مناطق حاره میوه‌های گرمسیری می‌خورند و سالم و شاد زندگی می‌کنند. فقط انسان است که خود را اسیر نان سفید و قهوه و مربا و غیره کرده است. کور و بی‌خرد روزگارمان را با درد و آه بابت اینکه چرا سالم نیستیم، طی می‌کنیم.
polymer87

حجم

۴۴۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۵۳۲ صفحه

حجم

۴۴۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۵۳۲ صفحه

قیمت:
۹۹,۹۰۰
۴۹,۹۵۰
۵۰%
تومان