بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب آخرین‌نامه: آخرین نامه‌های عارفانه و عاشقانه از شهدا | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب آخرین‌نامه: آخرین نامه‌های عارفانه و عاشقانه از شهدا اثر گروه نویسندگان

بریده‌هایی از کتاب آخرین‌نامه: آخرین نامه‌های عارفانه و عاشقانه از شهدا

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۵ رأی
۵٫۰
(۵)
بار خدایا از کارهایی که کرده‌ام به تو پناه می‌برم از جمله: از اینکه حسد کردم... از اینکه تظاهر به مطلبی کردم که اصلاً نمی‌دانستم... از اینکه زیبایی قلمم را به رخ کسی کشیدم.... از اینکه در غذا خوردن به یاد فقیران نبودم.... از اینکه مرگ را فراموش کردم... از اینکه در راهت سستی و تنبلی کردم.. از اینکه عفت زبانم را به لغات بیهوده آلودم..... از اینکه در سطح پایین‌ترین افراد جامعه زندگی نکردم.... از اینکه منتظر بودم تا دیگران به من سلام کنند....
چڪاوڪ
آرزو داشت که ای کاش در مدت کوتاه زندگی‌اش، آنی خدا را از یاد نمی‌برد و لحظه‌ای را بدون رنج و سختی، در انجام کارهای دشوار برای رضای خدا سپری نمی‌کرد. آرزو داشت بسیار قرآن می‌خواند و همیشه از خدا طلب استغفار می‌نمود. بدون ترس از خدا به رحمت او دل نمی‌بست. از بیهودگی‌ها دوری می‌کرد و از سرگذشت پیشینیان عبرت می‌گرفت. می‌دانست که هر لحظه از زندگی‌اش در حال امتحان دادن است. پس در حوادث و رویدادها بیهوده به خشم نمی‌آمد، خشمگین و ناامید نمی‌شد، و از سرور و شادی از خود بی‌خود نمی‌شد.
چڪاوڪ
مرغان عاشق زین قفس پرواز کردند   پرواز را تا بی‌کران آغاز کردند
چڪاوڪ
ای عزیزان در هر کاری که می‌خواهید انجام دهید فقط و فقط خدا و رضایت خدا را در نظر بگیرید. که اگر غیر از این باشد همه‌ی کارهایتان بیهوده است.
چڪاوڪ
سفارش می‌کنم شما را به تقوی و به سبقت گرفتن در آن از دیگران. زیرا، و السابقون السابقون اولئک المقربون.
چڪاوڪ
بدان که همیشه تصورات بد نسبت به یک انسان از نحوه‌ی کردار و رفتار آن انسان سرچشمه می‌گیرد
چڪاوڪ
شهادت می‌دهم به وحدانیت خداوند متعال و شهادت می‌دهم به پاک بودن خداوند از هر عیب و نقصی و از قلب خود سخن می‌گویم. از عمق دل شهادت می‌دهم جز راه اهل بیت: برای رسیدن به خدا راهی نیست و جز توکل به خدا برای صعود کاری نیست و شهادت می‌دهم که حجت خداوند در روی زمین آقا امام زمان (عج) حیّ و حاضر و ناظر بر اعمال ما هستند.
چڪاوڪ
گیتی بازاری است که خریدار «الله» فروشنده «عبد» و کالا یک روح است که اگر نشتابیم باخته‌ایم.
چڪاوڪ
ای حسین، چگونه است که صحنه‌ی کارزار تو، باز تکرار می‌شود و حسینیان با یزیدیان با هم به نبرد برمی‌خیزند و این‌چنین خون‌آلود و دردناک، پیروان شما، که معلم انسان‌ها هستید، به خاک و خون می‌غلتند.
چڪاوڪ
تو از اون بالاهایی. اونجاها که الان به مغزت خطور نمی‌کند. تو از آن کمال مطلق هستی. این دوستت بد دوستیه. اگر با او دوست شدی از تو می‌بُره. اما اگه پشت به او کردی، بهت رو می‌آره تازه این تموم می‌شه. هیچ کدوم از مظاهر دل‌فریبش را بقایی نیست. اونا تمام می‌شه، پایان می‌پذیره. باید آن‌قدر سختی بکشی، رنج بکشی، ناراحت بشی تا چند لحظه‌ای لذت ببری و بعد هم زود پایان می‌گیره، تموم می‌شه. خیلی جاها هم به او نمی‌رسی. خیطت می‌کنه و به ریشت می‌خنده. مسخره‌ات می‌کنه، اما تو باز با صداقت به دنبالش می‌ری. از همه مهم‌تر اینکه یک لحظه تمام می‌شوی، می‌گویند پایان عمرت شده و تو حیران و سرگردان که چقدر دنیا نامرده، بعد از این همه رنج و لذت، هیچ نچشیده‌ای مثل یک شب تموم شد!
چڪاوڪ

حجم

۱۶۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱۶۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان