بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب تو خود کوهی | صفحه ۴ | طاقچه
تصویر جلد کتاب تو خود کوهی

بریده‌هایی از کتاب تو خود کوهی

امتیاز:
۴.۳از ۳۸ رأی
۴٫۳
(۳۸)
وقتی که می‌خواهید زندگی‌تان را طوری تغییر دهید که صرفاً متفاوت به نظر برسد، همچنان حول نظر افرادی می‌چرخید که را دوستتان نداشتند و هرگز هم قصدی برای این کار نداشتند.
محمد
خودتخریبی به‌این‌دلیل اتفاق می‌افتد که ما نمی‌پذیریم که آگاهانه نیازهای درونی خود را برطرف کنیم؛ زیرا معمولاً باور نداریم که قادریم آن‌ها را مدیریت کنیم. گاهی ما رابطه‌هایمان را تخریب می‌کنیم؛ چون عمیقاً می‌خواهیم تا خود را بیابیم، هرچند که می‌ترسیم تنها باشیم. گاهی زندگی کاری خود را تخریب می‌کنیم تا به‌دنبال خلق هنر برویم، حتی اگر با این کار ازنظر جامعه کمتر بلندپرواز به نظر برسیم. گاهی با روان‌کاوی، سفر بهبودی خود را خراب می‌کنیم؛ زیرا این کار به ما اطمینان می‌دهد از تجربه‌کردن احساساتمان اجتناب می‌کنیم. گاهی ما خودگویی‌مان را تخریب می‌کنیم؛ زیرا اگر به خودمان باور داشتیم، برای بازگشت به دنیا و خطرکردن، احساس آزادی می‌کردیم و این کار، ما را آسیب‌پذیر می‌کند.
کاربر ۲۷۹۰۴۲۳
ارباب واقعی می‌داند چیزی که نتیجه را تعیین می‌کند، خودِ اتفاق نیست، بلکهٔ چگونگی واکنش ما به آن است.
Martha'e Dark
ارتباط با دیگران فقط در وقت‌گذرانی با آن‌ها خلاصه نمی‌شود؛ بلکه به تلاش برای سلطه‌نداشتن، تحت‌تأثیرقرارندادن یا ایجادنکردن واکنش عاطفی در دیگران مربوط است
Martha'e Dark
مرز باریکی بین زندگی در لحظه و مراقبت از خود آیندهٔ شما وجود دارد.
Martha'e Dark
به رنج خود احترام بگذارید؛ زیرا سعی دارد چیزی به شما بگوید
Martha'e Dark
اگر برنامه‌ای نداشته باشید، مشکلاتتان ادامه خواهد داشت.
Martha'e Dark
برای چه‌چیزی حاضرید تا سختی بکشید؟
Martha'e Dark
در تلاش برای دوست‌داشتن خودمان، سعی می‌کنیم هرچیزی را دربارهٔ هویتمان تأیید کنیم. بااین‌حال به نظر نمی‌رسد که آن احساسات شورانگیز همراهمان بماند، بلکه فقط موقتاً ناراحتی‌مان را تسکین می‌دهد. چرا این احساسات تأثیری ندارند؟ چون ته قلبمان می‌دانیم کسی که می‌خواهیم باشیم نیستیم، تا زمانی که این را نپذیریم، هرگز آرامش نخواهیم یافت.
کاربر ۷۹۱۰۷۶۶
اگر سعی کنید که مشکل ظاهری را حل کنید، همواره به در بسته خواهید خورد، به‌این‌خاطر که می‌خواهید چسب‌زخم را پیش‌از آنکه روشی برای درمان زخم داشته باشید، پاره کنید.
کاربر ۷۹۱۰۷۶۶
بهبودی یعنی رسیدن به جایی که هیچ‌چیزی را والاتر از کیفیت زندگی بی‌نظیر و کوتاهتان ندانید.
Martha'e Dark
شاید خسران بخشی از شما را بیدار کرده باشد که اگر تحت فشار قرار نمی‌گرفتید، خاموش باقی می‌ماند.
Martha'e Dark
قدرت روانی باور این نکته است که اگر چیزی اشتباه شود، ما توان مهارش را خواهیم داشت.
Martha'e Dark
تسلط بر زندگی یعنی اینکه سرانجام دریابید سال‌های رنج برزخی نبود که تنها باید پشت‌سر می‌گذاشتید؛ آن رنج‌ها پیام خود درونی‌تان بود که می‌گفت شما توانایی و لیاقت بیشتری دارید و باید به فرد رؤیاهایتان تبدیل شوید.
روباه شازده کوچولو
می‌گویند اگر که مضطرب هستید، یعنی در آینده زندگی می‌کنید و اگر افسرده‌اید، یعنی در گذشته زندگی می‌کنید. وقتی در زمان حال زندگی می‌کنید، متوجه می‌شوید که هم گذشته و هم آینده تنها توهمی در «حالِ» بی‌نهایت و ابدی هستند و در واقع راه‌هایی هستند که ازطریق آن می‌توانید از بودن در بدن خود دوری کنید.
روباه شازده کوچولو
جرقه‌ها تصادفی نیستند؛ آن‌ها نقاطی را که بیش‌ازهمه آسیب‌دیده‌اند یا امکان پیشرفت دارند به شما نشان می‌دهند.
روباه شازده کوچولو
در نهایت سختی‌هایی که تحمل کردید، موقعیت‌هایی که در آن قرار داشتید یا کارهایی که باید می‌کردید هدف شما را تعریف نمی‌کنند؛ آنچه هدفتان را تعیین می‌کند این است که چگونه به سختی‌ها پاسخ دادید، با افراد زندگی‌تان چه رفتاری داشتید و چگونه تغییر کوچک و منحصربه‌فردی در بشریت ایجاد کردید.
روباه شازده کوچولو
علت خودآگاهی بیشتر افراد دربارهٔ هدفشان این نیست که بدون هیچ زحمتی، می‌دانند توانمندی‌هایشان چیست و چگونه باید از آن بهترین بهره را ببرند، بلکه به این سبب است که در مقطعی از زندگی‌خود سرگردان، تهی و درمانده شده‌اند.
روباه شازده کوچولو
به‌جای اینکه نگران نکات مثبت رزومهٔ خود باشید، روی نکات مثبت سخنرانی مراسم تدفین خود تمرکز کنید. دوست دارید شما را با چه‌چیزی به یاد بیاورند؟ دوست دارید با چه‌چیزی شناخته شوید؟
روباه شازده کوچولو
رؤیاهای بزرگی که برنامه‌ای راهبردی برای پشتیبانی ندارند، چیزی جز شکست بالقوه نیستند.
روباه شازده کوچولو

حجم

۱۵۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱۵۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان