بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب جین ایر | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب جین ایر اثر شارلوت برونته

بریده‌هایی از کتاب جین ایر

۴٫۲
(۱۱۸)
“عهد جدید را بخوان و ببین مسیح چه می‌گوید و چه طور رفتار می‌کند، سخنان او را آویزه گوشت کن و رفتارش را سرمشق خودت قرار بده.” “او چه می‌گوید؟" “دشمنان خود را دوست بدارید. برای کسانی که به شما بد می‌گویند برکت بطلبید. با کسانی که از شما نفرت دارند و به شما کینه می ورزند مهربان باشید.”
neda
جوانی چه خودسری و لجاجتی در خود دارد؟ خامی و بی تجربگی چه طور دیده بینای آدمی‌را می بندد؟
گل نرگس
خیلی از مردم عقیده دارند فقط باید به خدا توکل کرد و همه چیز را به او واگذاشت اما من می‌گویم توکل نباید باعث بشود که انسان از وسایل استفاده نکند و در عین حال اگر از روی بصیرت از وسایل استفاده بشود خداوند هم غالباً ان وسایل را برکت می‌دهد.‌”
بوک تاب
روح تو گنج من است و اگر صدمه‌ای ببیند باز هم چنان گنج من است. اگر طغیان کنی بازوانم زندان تو خواهد بود نه بند و زنجیر. چنگ انداختن تو به روی من، حتی وقتی خشمگین هستی، برایم جاذبه خواهد داشت. هر وقت با همان حالت وحشیانه‌ای که او امروز صبح به من پرید به من حمله کنی با روش محبت آمیزی، که دست بازدارنده باشد، تو را در آغوش خواهم گرفت؛ ان طور که با نفرت خودم را از او عقب می‌کشم از تو کنار نخواهم کشید.
Fateme
تو خودت باید خود را رها کنی؛ هیچ کس به تو کمکی نخواهد کرد.
Parinaz
خیلی بهترست آدم درد زیادی را که هیچ کس جز خودش ان را حس نمی‌کند با شکیبایی تحمل کند تا این که مرتکب عمل شتابزده‌ای بشود که پیامدهای بد ان دامنگیر بستگان آدم بشود
Sophie
همه ما بار خطاهایمان را بر دوش خود حمل می‌کنیم و باید بکنیم و یقین دارم به زودی زمانی خواهد رسید که با به جا گذاشتن بدن های فاسدشدنی خود در این دنیا، آن ها را هم به جا خواهیم گذاشت و از آن ها خلاص خواهیم شد.
فاطمه اسماعیلی
زیبا بشوم؟‌”‌ “جادو در این مورد نمی‌تواند اثری داشته باشد، آقا.”بعد در دل خودم به دنبال این جمله افزودم ‌”تنها طلسم لازم، چشمان یک عاشق است؛ در چنان چشم هایی شما به حد کافی زیبا هستید؛
ارغوان
“این خشونت نیست که به بهترین وجهی بر نفرت غلبه می‌کند و مسلماً انتقام نیست که جراحات را التیام می بخشد.”
ارغوان
این که زنی مورد تحسین یک بزرگتر خود، که اصلاً قصد ازدواج با او را ندارد، قرار بگیرد چندان فایده‌ای به حال ان زن ندارد و این برای زنها نوعی جنون است که بگذارند آتش عشق نهفته‌ای در درونشان شعله ور شود، یعنی عشقی که اگر پاسخ مساعدی دریافت نکند یا ناشناخته بماند لزوماً هستی آن ها را نابود می‌کند و اگر هم کشف شود و پاسخ مساعدی دریافت کند باید مثل روشنایی کاذب مرداب ها و بیابان های باتلاقی بیان جامد که هیچ گونه راه خروجی نخواهد داشت.
nina61

حجم

۶۲۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۵۷۶ صفحه

حجم

۶۲۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۵۷۶ صفحه

قیمت:
۱۴۲,۰۰۰
تومان