بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قدرت اختلاف | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب قدرت اختلاف اثر ادوارد ترانیک

بریده‌هایی از کتاب قدرت اختلاف

انتشارات:نشر نوین
امتیاز:
۴.۱از ۵۱ رأی
۴٫۱
(۵۱)
دستگاه فیزیولوژیکی پاسخ به فشار روانی فرد زمانی تغییر می‌کند که روند ناهمسویی و ترمیم او در اوایل زندگی از مسیر خارج شده باشد. این تجربه در بدن باقی می‌ماند و زمانی که فردی در بزرگسالی تحت فشار روانی قرار می‌گیرد، بدن احتمالاً به همان شیوه‌هایی که توسط این تجربه شکل گرفته‌اند به فشار پاسخ می‌دهد. فراگیری الگوهای تازه مستلزم به کار گرفتن ذهن و بدن است. اگر معانی قبل از اکتساب زبان در فرد شکل گرفته باشند، پس تغییر آن‌ها و نشاندن معانی جدید به جایشان نیز نمی‌تواند صرفاً در سطح زبان و تفکر خودآگاهانه انجام پذیرد. همان طور که وولفرت نشان می‌دهد، افراد برای قرار گرفتن در روابط تازه‌ای که قادرند الگوهای ناسالم دوران کودکی را درهم بشکنند، باید شیوه‌های جدید تنفس را فرابگیرند.
1984
«راز موفقیت در چیست؟» و او بدون لحظه‌ای درنگ پاسخ داد: «اینکه از اشتباه کردن نترسیم.» اشتباه کردن مؤلفه‌ای ضروری برای دستیابی به رشد است.
i live the moment
می‌گویند میان آنچه ترمیم شکاف‌های پیوند نامیده می‌شود و التیام‌یابی همبستگی وجود دارد
i live the moment
پس از نومیدی بس لذت‌بخش است. این خشنودی عمیق که ناشی از ترمیم است، سوخت دستیابی به رشد و تحول فرد را فراهم می‌آورد.
i live the moment
هرچه تعامل میان والد و کودک همگام‌تر و هماهنگ‌تر باشد، رابطهٔ آنان مطلوب‌تر و از منظر بالینی "بهنجار" محسوب می‌شود.
i live the moment
«نسل هزاره، تا حدی به سبب استفاده از شبکه‌های اجتماعی، خود را با سایرین مورد مقایسه قرار می‌دهند و بدین‌ترتیب برای کمال‌طلبی تحت فشار قرار دارند.»
sinooze
میل به کمال‌گرایی از علل بروز برخی اختلالات روانی در بزرگسالان باشد. تدوین‌کنندگان مقیاس کمال‌گرایی پس از دهه‌ها مطالعه دریافتند که کمال‌گرایی با بروز افسردگی، اضطراب، اختلالات خوردن و سایر مشکلات هیجانی مرتبط است.
sinooze
حرکات متناوب سریع نظیر قدم زدن، دویدن و شنا کردن، در سازمان‌دهی مغز، رفتار و هیجانات آدمی مؤثرند
sinooze
تصور هماهنگی مطلق با افراد مهم زندگی بوی افسانه می‌دهد. افراد این هماهنگی مطلق را هدف قرار می‌دهند و وقتی بدان دست پیدا نمی‌کنند به نومیدی عمیقی دچار می‌شوند.
sinooze
آشکار شده است که ژن‌های فرد در طول عمر خود او نیز کارکرد خود را تغییر می‌دهند! حوزهٔ مطالعاتی نوین اپی‌ژنتیک با متحول ساختن مجادلهٔ طبیعت-تربیت به ما نشان می‌دهد که ژن‌ها تعیین‌کنندهٔ محتوم سرنوشت ما نیستند. ژن‌ها توالی خاصی از نوکلئوتیدها در DNA هستند. هرچند خود DNA تغییری نمی‌کند، ژن‌ها در واکنش به محیط روشن و خاموش می‌شوند.
sinooze

حجم

۳۲۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۳۲۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
۳۴,۵۰۰
۵۰%
تومان