بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مردی که می خندد | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب مردی که می خندد اثر ویکتور هوگو

بریده‌هایی از کتاب مردی که می خندد

۴٫۱
(۷۱)
چه کسی به فکر این کودک بود؟ هیچ. او به سمت هیچ حرکت می‌کرد.
Sophie
جهالت نگهبان ‌‌تقوی است. هر قدر افق دید محدودتر باشد میل و شهوت کمتر است و جاهل در تاریکی ‌مفیدی به سر می‌برد. جایی را نمی‌بیند و از میل افراطی در امان است. عصمت و تقوی ناشی از ‌‌جهالت است. هر کس کتاب بخواند فکر می‌کند، و تفکر، تعقل را به دنبال دارد. عدم تعقل ‌‌وظیفه و در عین حال مایه خوشبختی است.
MahShid Pourhosein
می‌دانی که اعلیحضرت پادشاه انگلستان سالیانه هفتصدهزار لیره ‌‌استرلینگ درآمد دارد؟ می‌دانی که عوائد کاخ‌ها، جنگل‌ها، مراتع، مزارع، اموال ضبط شده که ‌‌خود سر به میلیون‌ها می‌زند جزء درآمد مزبور به حساب نیامده است؟ مردمان ناراضی چه ‌‌توقعاتی دارند. جوئین پلین فکورانه زیر لب گفت: ـ آری، بهشت ثروتمندان بر روی جهنم فقرا بنا شده است.
love.is.books
وقتی تاریکی گور چهره می‌نماید، ایمان آوردن کار مشکلی است و بی‌ایمانی غیرممکن.
امیر
زمامدار ‌‌فرمانبردار است. فرمانبردار کی؟ فرمانبردار شخص دیگری که از خارج در گوش او زمزمه می‌کند، این زمزمه جز تلقین و ‌‌حکمرانی معنایی ندارد. زمامدار هر چه شنید به صدای بلند بازگو می‌کند. صدای بلند از زمامدار ظاهری و صدای آهسته از زمامدار حقیقی است.
Saeid
‌ـ صد گینه پول نان خالی هم نمی‌شود. ـ مخارج زندگی یک دقیقه شما برای زندگی سالیانه ما کافی است. این تنها امتیازی است که فقرا از آن برخوردارند.
Saeid
جاسوس چون سگ برای دیگران به دنبال شکار می‌دود. حسود، چون گربه به حساب خود ‌‌شکار می‌کند.
Saeid
از ملاحظه کاری ‌‌پرهیز کنید، کار به جاهای باریکی می‌کشاند
Saeid
جهالت نگهبان ‌‌تقوی است. هر قدر افق دید محدودتر باشد میل و شهوت کمتر است و جاهل در تاریکی ‌مفیدی به سر می‌برد. جایی را نمی‌بیند و از میل افراطی در امان است.
Saeid
می‌پرسید چرا مردم جاهل‌اند؟ برای آن که باید جاهل باشند.
Saeid

حجم

۵۲۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۶۰ صفحه

حجم

۵۲۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۶۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان