بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مردی که می خندد | صفحه ۹ | طاقچه
کتاب مردی که می خندد اثر ویکتور هوگو

بریده‌هایی از کتاب مردی که می خندد

۴٫۱
(۷۲)
نعش کیسه‌ای ‌‌است که مرگ آن را وارونه کرده و محتویاتش را بیرون می‌ریزد؛ اگر در گذشته صاحب «من» بود ‌‌آیا اینک این «من» به کجا رفته بود؟
کاربر ۱۱۶۳۹۳۴
تضرع مبهم آب‌ها، که به شکنجه ابدی محکوم‌اند شنیده می‌شد.
Mahsa Bi
مرد کوتوله به چه وسیله می‌تواند بلندتر از غول گردد؟ جز این که سوار گردن غول شود؟ غول تا چه حد باید حماقت به خرج دهد که او را بر گردن خود سوار کند و در ضمن زبان به ‌‌تمجیدش گشاید. ساده لوحی بشر بدین سان است.
mahdi_0822
‌‌روزی جامعه حقیقی ایجاد خواهد شد. در آن روز اثری از سنیورها باقی نخواهد ماند، همه ‌‌کسان از آزادی برخوردار خواهند شد. در آن روز «ارباب» وجود خارجی نخواهد داشت. پدران ‌‌دلسوز جای آنها را خواهند گرفت. آری آینده چنین خواهد بود. در آن روزگار دیگر از تبعیدی، ‌‌پستی، جهل، خرافات، تملق‌گویان و چاکران اثری باقی نخواهد ماند. نور پاکی همه جا را فرا ‌‌خواهد گرفت.
امیر
نیروهای کور طبیعت، ضعفا و بی‌گناهان را بیشتر از دیگران مورد خشم و ستیزه قرار ‌‌می‌دهند. ظلمت حس تشخیص ندارد، پدیده‌ها بر خلاف آنچه تصور می‌کنند رحم و شفقت ‌‌نمی‌فهمند.
baktash99
دانشمند لاغر می‌شود، الاغ می‌چرد. ‌‌همشهری‌ها تا می‌توانید بچرید! دانش به لعنت خدا نمی‌ارزد. من ترجیح می‌دهم بیفتک بخورم ‌بدون آن که نام علمی عضله‌ای را بدانم.
نیتا
اگر سکوت لعنتی را بشکنی از حق ‌‌ملافوه برخوردار خواهی شد. تو را دار می‌زنند ولی مبلغی پول به تو تعلق می‌گیرد. دادیار گفت: ـ طبق فصل بیستم قانون مجازات عمومی.
نیتا
در این حال وحشت همه جا را فرا می‌گیرد و روح بشر از برخورد با روح طبیعت می‌گریزد. ظهور هرج و مرج نزدیک بود. باد دست در دست مه به دنبال ابرها به راه افتاده بود. درام ‌‌غم‌انگیزی که به نام بوران یا طوفان برف معروف است در شرف وقوع بود.
نیتا
چیزی ‌‌عجیب‌تر از آن نبود که دو دوزخی، بهشتی بنا کنند. سعادت آن‌ها غیرقابل بیان بود. آن‌ها از دوزخ بهشتی برای خود ساخته بودند. چنین است معجزه عشق!
محب

حجم

۵۲۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۶۰ صفحه

حجم

۵۲۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۶۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۸
۹
صفحه بعد