بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب شیدا | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب شیدا

بریده‌هایی از کتاب شیدا

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۱۹ رأی
۴٫۴
(۱۹)
«گاهی آن‌قدر توصیف نجف را می‌کرد که انگار شهر دیگری در دنیا وجود ندارد، می‌فرمود: همۀ ایران یک نجف نخواهد شد. اینجا بود که ما را به یاد مجنون می‌انداخت که به سرزمین لیلی (نجد) علاقۀ وافری داشت و گاهی سنگ‌ریزه‌های نجد را می‌بوسید و می‌گفت بوی لیلی می‌دهد.»
monahlj
مردم صاحب دارند و اگر تو آن‌ها را به خودت مشغول کنی، چگونه می‌خواهی جواب این مسئله را بدهی؟
erfan
گر بر کنم دل از تو و بردارم از تو مهر این مهر بر که افکنم این دل کجا برم
mh.mirvakili
دیگر چه می‌توان گفت در حب و عشق او به علی(ع) جز گفتۀ خود حضرت که: «لَو احبَّنی جَبَلٌ لَتهافَت» «اگر کوهی مرا دوست داشته باشد فرو می‌ریزد.»
mh.mirvakili
اگر انسان دائماً یاد خدا باشد این صفات رذیله کم کم نه، بلکه همه‌اش با هم برچیده می‌شود
mh.mirvakili
هرخموشی که ملولت می‌کند نعره‌های عشق آن سو می‌زند تو همی‌گویی عجب خامش چراست او همی‌گوید عجب گوشش کجاست
mh.mirvakili
حسین(ع) آموزگار عشق و بندگی، حریت و آزادی و غیرت و مردانگی است و انسان تمام آنچه را که خود آرزوی رسیدن به آن را دارد در حسین(ع) عیان می‌بیند و از این روست که او را دوست دارد.
fatemeh
«هروقت عبد تمام کارهایش برای خدا شد و خودیت خود را ندید، فانی فی‌الله می‌شود و محو در معبود می‌شود و اگر کسی واقعاً حقایق را دید به مطالب صوری و ظاهری دل نمی‌بندد، اگر بست عارف حقیقی نیست و فانی در حق نشده است.»
محمدحسین
«معمولاً ایشان در امور معنوی بیشتر به امیرالمؤمنین(ع) و حضرت اباعبدالله الحسین(ع) سفارش می‌کرد. می‌گفت: قرآن بخوانید یا فلان ذکر را بگویید و به آن‌ها هدیه کنید، در امور مادی هم به امام جواد(ع) ارجاع می‌دادند.»
الهه
... و خوب که دقت کنی، صدایی می‌شنوی که می‌گوید: من تو را هم خوانده‌ام، هر روز و هر ساعت. به دلت نگاه کن، آیا صدای من در گوش دلت نپیچیده ‌است؟ آیا نامۀ مرا نخوانده‌ای؟ آیا من مشتاقت نبوده‌ام؟ آیا نشانه‌هایم را ندیده‌ای؟!
مرتضی ش.

حجم

۳۰۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۷ صفحه

حجم

۳۰۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۷ صفحه

قیمت:
۴۶,۰۰۰
۲۳,۰۰۰
۵۰%
تومان