بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب کلیدهای رفتار با کودک سه ساله | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب کلیدهای رفتار با کودک سه ساله اثر سوزان ای.  گاتلیب

بریده‌هایی از کتاب کلیدهای رفتار با کودک سه ساله

۳٫۵
(۱۴)
کودکان سه‌ساله بسیار مشتاق و آماده‌اند که اطلاعات خود را هر چه بیشتر افزایش دهند. آنها روزانه صدها سؤال می‌پرسند. معمولاً بهترین واکنشها در مقابل کودکان، واکنشهای ساده و مستقیم هستند. کودکان از پاسخهای طولانی و مفصل خسته و دلزده می‌شوند. مطمئن باشید در صورتی که پاسخ اولیه شما رضایتشان را جلب نکند سؤالهای خود را تکرار خواهند کرد.
parisa_msi
جدی گرفتن ترسهای کودکان مهمترین کاری است که والدین می‌توانند انجام دهند. هنگامی که کودک ترسیده است، به محبت، حمایت و حوصله بیشتری نیاز دارد. باید او را در آغوش گرفت و به او اطمینان داد که از او حمایت خواهد شد. هنگامی که کودک ترسیده است، هیچ صحبت منطقی و مستدلی درباره اینکه هیچ‌چیز ترسناکی در تاریکی وجود ندارد، ترس او را ریشه‌کن نخواهد کرد.
مهدی
کودک سه‌ساله دیدگاههای خوشایند و منحصر به فردی در مورد روابط، پدیده‌های طبیعی و اتفاقهای روزانه ایجاد می‌کند. دیدن دنیا از دریچه چشم کودک سه‌ساله، سرگرم‌کننده، شگفت و آموزنده است.
parisa_msi
می‌تواند به جای کتک زدن کودکی که مزاحم او شده است، بگوید «بس کن». استفاده از اصطلاح «عصبانی هستم» جایگزین قشقرقی می‌شود که او قبلاً برپا می‌کرده است و «ناراحتم» سریع‌تر از سیل اشک، نوازش مورد نیاز او را تأمین می‌کند.
حسینی
ترسها را می‌توان با تغییر از بین برد. ترسها در سن ۳/۵ سالگی، هنگامی که رشد فوق‌العاده و شگرفی صورت می‌گیرد، کاملاً بارز و آشکار هستند. در این سن مهارتهای زبانی گسترش می‌یابند، قوه تخیل اوج می‌گیرد، حالات و احساسات پرخاشگرانه نمایان می‌شوند و رفتارهای اجتماعی و تمایلات مراقبت از خود افزایش می‌یابند. مجموعه این ظرفیتهای جدید موجب احساس اضطراب و دلواپسی، ناآرامی و ترس در کودک می‌گردد.
فاطمه
به کودک یاد بدهید که زمان خوابیدنش را از روی ساعت تشخیص بدهد. این کار موجب می‌شود که زمان خوابیدن به یک واقعیت تبدیل شود و نه کاری که والدین می‌خواهند کودک به اجبار انجام دهد. با نزدیک شدن زمان خواب، ساعتی را تنظیم کنید که کودک را مطلع کند که چقدر از وقت بازی باقی‌مانده است. این کار باعث می‌شود که والدین از کلنجار رفتن مدام در مورد وقت خواب راحت شوند.
smoothybook
کودک سه‌ساله از رفتن به رختخواب امتناع می‌کند چرا که این کار برای او به معنی ترک فعالیتهای هیجان‌آور زندگی است. برنامه عصر باید حاوی فعالیتهای آرامی باشد. هدف از این کار، سرگرم کردن کودک در ضمن کمک به او برای آرام شدن و کاستن از تنش بر اثر سرعت زیاد بروز رویدادها در طول روز است. مطالعه و انجام بازیهای صفحه‌ای (مانند منچ، مارپله و...) انتخابهای خوبی هستند. بازیهای پر سروصدا یا فیلمهای پرهیجان را باید برای فرصت دیگری در نظر گرفت.
smoothybook
خواب نقش مهمی در تجدید انرژی کودک دارد. ولی کودک سه‌ساله از دیدگاه کاملاً متفاوتی به خواب می‌نگرد. او به خواب به دیده یک مزاحم خسته‌کننده برای فعالیتهای مهمش می‌نگرد.
smoothybook
سرشت چیست؟ سرشت مجموعه‌ای از ویژگیهای شخصیتی است. سرشت کودک از نُه ویژگی یا صفت مشخص تشکیل شده است: سطح فعالیت، حواس‌پرتی، شدت واکنش، نظم و ترتیب، پایداری، آستانه احساس، کنار آمدن با محیط یا ترک آن، انعطاف‌پذیری و خُلق و خو. این ویژگیها به روشهای گوناگون با یکدیگر تلفیق می‌شوند و سه نوع شخصیت اصلی را ایجاد می‌کنند: آسانگیر، دیراُنس، سختگیر و بدقلق.
zara
یک کودک سه‌ساله به طور طبیعی می‌تواند بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه توجه خود را به چیزی معطوف کند. این مدت براساس زمان و دامنه توجه ۳ تا ۵ دقیقه برای هر سال از سن تخمین‌زده شده است. کودک سه‌ساله باید بتواند در طول خواندن یک داستان ساده، در جایی بنشیند. او باید بتواند ضمن بازی با دوستان و همسالانش با آنان همکاری کند و قادر به انجام کارهای روزانه و روزمره باشد.
Hadise Zare

حجم

۱۷۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

حجم

۱۷۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

قیمت:
۶۶,۰۰۰
۵۹,۴۰۰
۱۰%
تومان