بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب موهبت درمان | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب موهبت درمان اثر اروین  د. یالوم

بریده‌هایی از کتاب موهبت درمان

انتشارات:انتشارات جامی
امتیاز:
۳.۲از ۲۲ رأی
۳٫۲
(۲۲)
روان‌نژندی و رشد انسان اثر کارن هورنای بود.
yalda
هنگامی که مسیر پیشرفت را به عنوان دانشجوی جوان رشته روان‌درمانی می‌پیمودم، مفیدترین کتابی که خواندم، روان‌نژندی و رشد انسان اثر کارن هورنای بود.
✿⁠tanin
هرگاه مرتکب اشتباهی می‌شوید، به آن اعتراف کنید. هر تلاشی برای کتمان یا پنهان کردن آن، نتیجه‌ای منفی خواهد داشت و بیمار احساس خواهد کرد که قصد فریب دادن او را دارید. به این ترتیب، به روند درمان، آسیب خواهید رساند. به علاوه اعتراف صریح به اشتباهات می‌تواند سرمشق خوبی برای بیماران و نشانه‌ای از اهمیتی باشد که برای آنها قائل می‌شوید.
محی الدین
تعداد زیادی از درمانگران هرگاه می‌شنوند منتقدان، کارشان را تنها نوعی «خریداری دوستی» می‌نامند، از شدت ناراحتی، خود را جمع می‌کنند، ولی در این عبارت، رگه‌هایی از حقیقت به چشم می‌خورد و نباید ناراحت شد.
زینب دهقانی
چندین سال پیش، زنی نویسنده را تحت درمان قرار دادم که پس از نوشتن دو داستان بلند، از پای درآمده و تصمیم گرفته بود دیگر هرگز به سراغ نوشتن نرود، مگر زمانی که کتاب، زمام او را در دست بگیرد. پنهانی به او خندیدم، ولی در کتابخانه هانینگتون که تفکر نوشتن کتاب، زمام مرا در دست گرفت، به این نتیجه رسیدم که تا آن لحظه، آن زن را به درستی درک نکرده‌ام.
زینب دهقانی
ماهیت نیروهای متضاد درونی چیست؟ نگرش روان‌درمانی اگزیستانسیال، فرض را بر این مبنا قرار می‌دهد که تعارضهای درونی مسحورکننده انسان، هم ناشی از درگیری غرایز سرکوب شده یا افراد مهم درونی‌شده، یا ریزه‌های خاطرات تروماتیک فراموش‌شده است و هم حاصل مواجهه با «مسلّمات» هستی.
زینب دهقانی
آنها به رغم مشکلات اقتصادی، بیماران مشتاقی را می‌یابند که در پی رشد فزاینده و پیرو درمانی باشند که پایانی بر آن متصور نیست. کتاب موهبت درمان را برای چنین درمانگران و چنین بیمارانی نوشته‌ام.
زینب دهقانی
هرچه بیشتر با محدودیتها مواجه شویم، بیشتر ناچار خواهیم بود اسطوره ویژه بودن، استعداد بی‌پایان داشتن، زوال‌ناپذیر بودن و مصونیت خود را در مقابل قوانین محتوم زیستن به کناری نهیم. به همین دلایل، هایدگر مرگ را «ناممکن شدن سایر ممکنها» می‌نامد. پیمودن مسیر منتهی به اتخاذ تصمیم، شاید به این دلیل دشوار باشد که به قلمرو تنهایی، سرزمینی سرشار از اضطراب می‌پیوندد. «هر آنچه وجود دارد، نابود می‌شود» و «هر راهکاری، تو را از راهکارهای دیگر، محروم خواهد ساخت.»
Moha
باور دارم که چهار نگرانی غایی در روان‌درمانی نسبت به سایر نگرانیها اهمیت بیشتری دارند. آنها عبارتند از: مرگ، انزوا، مفهوم زندگی و آزادی
الهام راگا
هرگاه افرادی با غرور و خودستایی، یا غافل از احساسات و علایق پرشمار ظاهر می‌شوند، رنج حاصل از اسرار نهانی آنها را درک می‌کنم و می‌کوشم به جای قضاوت کردن، با آنها نزدیک، همدل و پیوسته باشم.
پویا پانا

حجم

۲۵۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۲۵۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
۳۴,۳۰۰
۳۰%
تومان