بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب موهبت درمان | طاقچه
کتاب موهبت درمان اثر اروین  د. یالوم

بریده‌هایی از کتاب موهبت درمان

انتشارات:انتشارات جامی
امتیاز:
۳.۲از ۲۲ رأی
۳٫۲
(۲۲)
درمانگر می‌تواند پرسشی را مطرح کند که من همیشه آن را به کار می‌برم: «اگر اشکهایت زبان داشتند، چه می‌گفتند؟»
زینب دهقانی
یکی از شیوه‌های مهم ما برای انکار مرگ، این است که خود را استثنایی می‌دانیم، متقاعد می‌شویم که ضرورتهای زیستی به سراغ ما نمی‌آید، و زندگی هرگز با خشونتی که با سایرین برخورد کرده است، با ما برخورد نمی‌کند.
Tina
هرگاه دانش شما راجع به خودتان عمیق باشد، بخش بزرگی از نقاط کور خود را برطرف می‌سازید
پویا پانا
نگرش روان‌درمانی اگزیستانسیال، فرض را بر این مبنا قرار می‌دهد که تعارضهای درونی مسحورکننده انسان، هم ناشی از درگیری غرایز سرکوب شده یا افراد مهم درونی‌شده، یا ریزه‌های خاطرات تروماتیک فراموش‌شده است و هم حاصل مواجهه با «مسلّمات» هستی.
Mahsa Bi
گریستن در اغلب اوقات، نشانه ورود به حجره‌های ژرف عاطفی است.
پویا پانا
نوع بشر تمایلی ذاتی به پژوهش و درک خویشتن دارد.
آترین🍃
فروید شصت و پنج سال پیش به درمانگران توصیه کرد که هر پنج سال، یک بار به روانکاو مراجعه کنند، زیرا باور داشت آنها پیوسته در معرض مخاطرات ناشی از سرکوب امیال قرار می‌گیرند که به همان اندازه قرار گرفتن فرد در برابر اشعه ایکس، خطرناک است.
پویا پانا
چهار نگرانی غایی در روان‌درمانی نسبت به سایر نگرانیها اهمیت بیشتری دارند. آنها عبارتند از: مرگ، انزوا، مفهوم زندگی و آزادی
Mahsa Bi
مایکل، احساسی که تجربه کرده‌ای، به سرعت از بین نخواهد رفت. می‌دانم که پیوسته آرزوی بازگشت به آن دوران را خواهی کرد. این امر، بخشی از وجود انسان، و اجتناب‌ناپذیر است.
fatemeh
«ما همچون گوسفندانی هستیم که در مزرعه و در مقابل چشمان قصابی که هریک را به عنوان طعمه خویش برمی‌گزیند، جست و خیز می‌کنیم. به همین دلیل، در روزهای خوش زندگی، از بدیهایی همچون بیماری، فقر، نقص عضو، کاهش بصیرت، و ابتلا به بی‌خردی که تقدیر برایمان در نظر گرفته است، غافل می‌مانیم.»
پویا پانا

حجم

۲۵۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۲۵۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۶صفحه بعد