بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب می توان شاد بود حتی در سختی ها | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب می توان شاد بود حتی در سختی ها اثر ریچارد کارلسون

بریده‌هایی از کتاب می توان شاد بود حتی در سختی ها

۴٫۷
(۶)
یک فکر یا مجموعه‌ای از افکار فقط در صورتی می‌توانند به شما آسیب برسانند که به آن‌ها اهمیت دهید. اگر به افکار خود توجه نکنید، آن‌ها قدرت آسیب رساندن به شما را پیدا نمی‌کنند. تا وقتی که به یاد داشته باشید افکار بدون اجازه شما قدرت آسیب رساندن به شما را ندارند، اختیار زندگی خود را به دست خواهید داشت. در این صورت به‌جای این‌که حس کنید قربانی شرایط هستید یا از جانب افکاری که در ذهن شما جریان می‌یابند شکست خواهید خورد، می‌توانید آن‌ها را در حد متعادل نگه دارید. وقتی افکار شما وارد سطح خودآگاه ذهن می‌شوند، خودِ شما تصمیم می‌گیرید که آیا به آن‌ها توجه کنید، آن‌ها را جدی بگیرید و بر همان اساس به آن‌ها پاسخ دهید یا خیر.
hamrah
فرد مثبت‌اندیش مدام تحت فشار است که فقط افکار مثبت پدید بیاورد؛ این کار مستلزم تلاش و تمرکز زیادی است و انرژی کمی برای افکار جدید و خلاقانه باقی می‌گذارد. وقتی افکار منفی وارد ذهن می‌شوند، فرد مثبت‌اندیش باید وجود آن‌ها را انکار یا این‌که افکار مثبت را جایگزین آن‌ها کند.
صادق خان احمدی
اشتباه است که مدام گذشته خود را به یاد بیاورید یا در جست‌و‌جوی شادی زندگی خود را بیش از حد تجزیه و تحلیل کنید. اگر این کار فایده داشت اکنون شاد بودید!
houria
آیا این به آن معناست که باید رفتار منفی را ببخشیم؟ بله و خیر. منظورم این نیست که وانمود کنید این رفتار آزارتان نمی‌دهد بلکه منظورم این است که هر فرد را با شرایط روحی خاص خود بپذیرید. واکنش شدید نسبت‌به رفتار دیگران در شرایط روحی بد آن‌ها مانند واکنش نسبت‌به هوای بد است؛ چیزی که کنترل آن فراتر از قدرت ماست.
houria
در روابط ضعیف، اشتباهی که افراد مرتکب می‌شوند این است که رفتار منفی دیگران را به خود می‌گیرند. وقتی فایده و معقول بودن حفظ احساسات مثبت حتی در ناملایمات را نسبت‌به دیگران درک کنیم، تعداد و وخامت مواردی که حس می‌کنیم از ما انتقاد شده کاهش می‌یابد. بعد دیگران احساسات مثبت ما را نسبت‌به خود حس خواهند کرد و قوت قلب خواهند گرفت
houria
سایر آثار نویسنده از کاه کوه نسازید از سرعت زندگی خود بکاهید (با مشارکت جوزف بیلی) نگران نباشید، پول دربیاورید از کاه کوه نسازید (در برخورد با خانواده) از کاه کوه نسازید (در محل کار) کتاب تمرین از کاه کوه نسازید راهنمای روح (با مشارکت بنجامین شیلد)
احمد زرگانی
درباره نویسنده دکتر ریچارد کارلسون یکی از برجسته‌ترین متخصصان آموزش شادی در امریکا است. او به عنوان سخنرانی که برای هزاران مخاطب صحبت کرده است، در سطح کشور مورد تحسین قرار گرفته است. کتاب‌های دکتر کارلسون که تیراژ آن‌ها به بیش از یک میلیون جلد می‌رسد، عبارتند از: نگران نباشید، پول دربیاورید، از سرعت زندگی خود بکاهید و کتاب پرفروش از کاه کوه نسازید. او همراه با دکتر بنجامین شیلد ویراستار کتاب‌های راهنمای روح، راهنمای قلب و به خاطر خدا است. همچنین دکتر کارلسون به عنوان یکی از میهمانان محبوب در صدها برنامه رادیویی و تلویزیونی در شبکه‌های مختلف امریکا حضور داشته است.
احمد زرگانی
شادی زمانی رخ می‌دهد که با عملکرد روان‌شناختی سالم آشنا باشید. اگر بخواهید می‌توانید همین حالا و در همین مکانی که در آن قرار دارید نیز شاد باشید. پایان
احمد زرگانی
آیا گذشته‌ام را با خودم به این سو و آن سو می‌کشم؟ گذشته خاطراتی است که آن‌ها را با افکار خودمان به این سو و آن سو می‌کشیم. صرف‌نظر از این که اتفاقی بیست سال پیش رخ داده باشد یا بیست دقیقه پیش، چیزی که گذشته نمی‌تواند مانع از این شود که حالا و در این لحظه از زندگی لذت ببریم. وقتی آشنایی ما با نحوه عملکرد افکار بیشتر می‌شود از اثرات مخرب گذشته تلخ خود رها می‌شویم. آیا لذت بردن از زندگی‌ام را به تأخیر می‌اندازم؟ زندگی اتفاقاتی است که وقتی مشغول انجام انواع برنامه‌ریزی هستید برایتان رخ می‌دهد. هرگاه شادی را به تأخیر بیندازید، نمی‌توانید متوجه شوید شادی حسی است که همین حالا دارید و می‌توانید به میل خود به آن دسترسی داشته باشید. این حس به شرایط بستگی ندارد. اگر به خود بگویید: «من وقتی شاد می‌شوم که...» فرصت را از دست می‌دهید.
احمد زرگانی
آیا بیش از حد در مورد خودم فکر می‌کنم؟ ارزیابی بیش از حد خود یا عملکردتان، روحیه‌ شما را تضعیف می‌کند. بیش از حد فکر کردن در مورد عملکردتان شما را از حس طبیعی عزت نفس و شادی دور می‌کند. کافی است نگاهی به کودکان بیندازیم تا متوجه شویم همه ما به‌طور طبیعی به کارهایمان می‌بالیم. عدم اعتمادبه‌نفس باعث می‌شود ارزشمان در نظر خودمان کم شود؛ بنابراین از همه لحظه‌ها نهایت استفاده را ببرید؛ از همه ساعات گران‌بهای زندگی که به شما هدیه داده شده لذت ببرید. اگر همه ما نسبت‌به زندگی چنین دیدی داشته باشیم جزئیات، موفقیت‌ها و مسئولیت‌ها مشکل‌ساز نخواهند بود. مهم‌تر از همه ما هم در این روند لذت خواهیم برد.
احمد زرگانی

حجم

۳۲۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۳۲۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۵۹,۹۰۰
تومان