بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب تقدیر زنان | طاقچه
کتاب تقدیر زنان اثر ورنا  کست

بریده‌هایی از کتاب تقدیر زنان

نویسنده:ورنا کست
امتیاز:
۳.۴از ۱۹ رأی
۳٫۴
(۱۹)
برای این‌که یک دختر جوان هویتش را پیدا کند، لازم است مادرش را بپذیرد و با عقده مادر مواجه شود. در غیر این صورت هر نوع رابطه او با جنس مخالف، نه‌تنها متحمل فرافکنی‌های ناشی از رابطه او با پدرش و انتظارات برآورده نشده او از پدرش می‌شود، بلکه بار انتظارات برآورده نشده او از مادرش و مشکلاتی که در رابطه با او داشته را هم به دوش خواهدکشید.
REZA
اگر به فردی هرگز اجازه داده نشود که والدینش را ترک کند و از آن‌ها جدا شود، یا اگر از داشتن طرز تفکر متفاوت با پدرش منع شود، در این صورت جنبه‌های خاصی از عقده‌ها را تجربه خواهد کرد. در چنین شرایطی دختر یا پسر جوان مجبور می‌شود با والدینش بستیزد، چون در غیر این صورت نمی‌تواند به جدایی از آن‌ها و آزادی دست یابد.
Sara motiee shirazi
عقده مادر مثبت، به ما فرصتی می‌دهد تا نیازهای بدنی‌مان را به‌عنوان چیزی «بهنجار و عادی» تجربه کنیم و آن‌ها را به شیوه‌ای بهنجار نیز ارضا کنیم. این عقده باعث می‌شود که از بدن، انرژی حیاتی، غذا و جنسیت خود کاملا لذت ببریم. بدن آزاد است که احساسات خود را ابراز کند و چنین ابراز احساساتی را از جانب دیگران نیز بپذیرد. ایگویی که به این شکل رشد کرده باشد در ارتباط با دیگران می‌تواند از مرزهای خود فراتر رود و درعین حال نگران غفلت از خودش نباشد.
Sara motiee shirazi
کسانی که ما از آن‌ها متنفریم، به همان اندازه کسانی که به آن‌ها عشق می‌ورزیم، فکرمان را درگیر خود می‌کنند.
REZA
هنگامی که بین دو نفر تعاملی دشوار یا حائز اهمیت وجود داشته باشد که هیجاناتی را درگیر کند، یک عقده شکل می‌گیرد. از آن پس هرموقع که شرایط یا رویداد مشابهی رخ دهد، در پرتو این عقده تعبیر و تفسیر خواهد شد و آن عقده را تقویت می‌کند. به عبارت دیگر، افراد یاد می‌گیرند که موقعیت‌های خاص مکررآ رخ می‌دهند و این موقعیت‌ها همیشه با همان هیجانات همراه‌اند. عقده‌ها، آن صحنه‌هایی از زندگی افراد را بازآفرینی می‌کنند که در آن‌ها هیجانات شدیدی وجود داشته است.
REZA
عقده‌های ما بازتاب تعاملات اولیه ما با دیگران هستند (چه این تعاملات مشکل‌ساز بوده باشند یا خیر)، این تعاملات شامل روابط ما در دوران کودکی و در بقیه سال‌های زندگی‌مان است. عقده‌ها شامل هیجانات مربوط به خود، سیستم دفاعی ما در مقابل این هیجانات و انتظارات ناشی از این هیجانات درباره زندگی و چگونگی آن، هستند.
REZA
عقده‌ها پیرامون موضوعی خاص و بنیانی جمع می‌شوند و ذاتآ سرشار از هیجانات نیرومندی هستند. هرگاه این موضوع خاص یا هیجان ناشی از آن، در زندگی ما برانگیخته شود به آن موقعیت واکنش نشان می‌دهیم و آن را به واسطه عقده تعبیر و تفسیر می‌کنیم. در چنین شرایطی، ما «دچار هیجان» می‌شویم و به روش‌های کلیشه‌ای، همان روش‌هایی که همیشه از آن‌ها استفاده کرده‌ایم، از خودمان دفاع می‌کنیم.
REZA
در جامعه فراوان می‌شنویم: «تقدیر» کسی این‌طور بوده است که .... این امر حکایت و واقعیت تلخی را بیان می‌کند که اگر به عقده‌های خود هشیار نشویم باید با یک داستان و اتفاق تکراری و شکست مداوم یا احساس تلخ همیشگی نسبت به زندگی، علی‌رغم داشتن دستاوردهای بیرونی فراوان، همسفر باشیم.
Sara motiee shirazi
. افرادی که دچار عقده مادر منفی هستند برای دیگران مادری می‌کنند و هر آنچه را که خود هرگز دریافت نکرده‌اند به دیگران می‌دهند؛ آن‌ها با این کار می‌خواهند به خودشان حق زندگی کردن دهند
Elizee
گاهی اوقات وقتی نوجوانان کارهایی را انجام می‌دهند که والدین، خود را از آن‌ها محروم کرده‌اند حسادت والدین تحریک می‌شود.
Elizee

حجم

۱۳۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

حجم

۱۳۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۶صفحه بعد