بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب زندگی مشترک بدون فریاد: حفظ آرامش، رشد کردن و صمیمی‌تر شدن | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب زندگی مشترک بدون فریاد: حفظ آرامش، رشد کردن و صمیمی‌تر شدن اثر هال ادوارد  رانکل

بریده‌هایی از کتاب زندگی مشترک بدون فریاد: حفظ آرامش، رشد کردن و صمیمی‌تر شدن

۳٫۸
(۱۲)
راکی در فیلمش این مسئله را درباره رابطه‌اش با آدریان این‌گونه توصیف می‌کند: «من خلأهایی داشتم. او خلأهایی داشت. ما خلأهای همدیگر را پر می‌کنیم.»
کاربر ۴۱۷۵۴۰۸
سفری دوازده ساعته با یک اتوبوس بدون کولر در یک جنگل می‌تواند منجر به یک جنگ شود.
smy
به جای توجه به رفتار همسرشان که خوشبختانه قابل کنترل نیست، به رفتار خود که برایشان قابل کنترل است، توجه می‌کنند.
smy
یک فرد، تنها با چنین نگرشی می‌تواند آنچه را همه ما مشتاق آن هستیم، تجربه کند؛ یعنی صمیمیت واقعی با یک روح مستقل و اسرارآمیز دیگر، کسی که آگاهانه تصمیم می‌گیرد زندگی، انتخابها، امیدها و رؤیاهایش را با ما سهیم شود.
smy
فریاد زدن شما همان نتیجه‌ای را داد که می‌ترسیدید اتفاق بیفتد.
smy
و دیده‌ام که این مسئله بسیار اتفاق می‌افتد) سعی کنید آن زن را با ناسزا گفتن، سرزنش و تهدید، تخریب کنید. نتیجه منطقی این داستان چیست؟ بله، همسرتان از شما دورتر می‌شود، از دستتان عصبانی است و حال احتمال بیشتری دارد که بیشتر وقتش را در محل کار و با همکار جدیدش صرف کند. در حالت کنش‌پذیری به امید آنکه همسرتان با چنین کاری به سوی شما بازگردد و به شما نزدیک‌تر شود، بدترین وجه‌تان را به او نشان داده‌اید.
smy
مثلاً شوهرتان می‌گوید با همکار خانم جدیدش خیلی خوب کنار می‌آید. آنها مکمل مهارتهای یکدیگرند و به‌تازگی با هم برای کار روی یک پروژه بزرگ انتخاب شده‌اند. این امر مستلزم صرف وقت بسیار و تماس نزدیک بین این دو نفر است و باعث می‌شود شما کم‌کم نگران شوید. حال یک حرکت بدون فریاد اصولی و جوابگو می‌تواند این باشد که به محض آنکه نگران می‌شوید، با آرامش و مستقیم این احساسهایتان را با همسرتان در میان بگذارید
smy
فریاد زدن ما در واقع باعث می‌شود نگرانیهایمان راحت‌تر تبدیل به واقعیت شود.
smy
خانه جایی است که با هم در آن سکونت داریم. خانواده دودمانی نیست که از آن آمده‌ایم؛ خانواده اولین و مهم‌ترین آفرینش جدیدی است که با هم شکل می‌دهیم. ما باید به این شکل فکر کنیم تا برای خودمان و فرزندانمان انسانهایی کامل و مستقل باشیم.
zi1370
کمتر تجربه‌ای در زندگی از نظر توانایی پیشرفت چالش و رشد، شبیه زندگی مشترک است.
سمانه علی بخشی

حجم

۲۴۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۷ صفحه

حجم

۲۴۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۷ صفحه

قیمت:
۷۸,۰۰۰
۷۰,۲۰۰
۱۰%
تومان