بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب تربیت بدون فریاد | صفحه ۳۱ | طاقچه
کتاب تربیت بدون فریاد اثر اکرم کرمی

بریده‌هایی از کتاب تربیت بدون فریاد

امتیاز:
۳.۹از ۱۶۹ رأی
۳٫۹
(۱۶۹)
نکته همین است: حفظ خونسردی و اتصال
دریا
رنج و سختی اغلب مهم‌ترین عامل سرعت‌بخش تغییرات بزرگ است.
زهره
مهم‌ترین نقش رهبری شما در خانواده ایجاد آرامش است.
insearchofwisdom
تربیت فرصتی برای رشدی پرزحمت است.
NEDAYI
تربیت مربوط به والدین است نه کودکان مربوط به تو نیست، مربوط به من است.
mahdi
دشوار بودن ارتباطات به این سبب است که ما را به رشد فردی فرا می‌خوانند. به نظر من این موضوع به ویژه آنجا که پای تربیت به میان می‌آید، حقیقت پیدا می‌کند
NEDAYI
وقتی بر سر فرزندانمان فریاد می‌زنیم، وقتی واکنش هیجانی نشان می‌دهیم فقط یک پیام را به آنها منتقل می‌کنیم: من را آرام کنید! مهم نیست چه کلماتی از دهان ما خارج شود، رگبار تند کلام ما چقدر طول بکشد یا فرزندان ما چندساله باشند، وقتی فریاد می‌زنیم همواره این پیام را القا می‌کنیم: من را آرام کنید! هرگاه در مقابل رفتار فرزندمان با فریاد کشیدن واکنش نشان دهیم، در حقیقت مثل آن است که با التماس از آنها می‌خواهیم اضطراب و تنش ما را فروبنشانند.
NEDAYI
ما اغلب از تصور اینکه با داشتن کنترلی بتوانیم برای همکاران، همسر و به ویژه فرزندانمان فرمان صادر کنیم، لذت می‌بریم. واقعا شگفت‌انگیز نیست؟ فقط با فشار یک دکمه: «بدون چون و چرا به رختخواب برو.» «تکالیفت را انجام بده.» «کتک‌کاری با خواهرت را تمام کن.» «یک آدم سازگار و خودگردان باش.» و «وقتی می‌گویم نه، قبول کن.» مشکل اینجاست: در روابطی که با دیگران داریم در آنِ واحد فقط می‌توانیم یک کنترل را در دست بگیریم. به محض آنکه بخواهیم کنترل فرد دیگری را در دست بگیریم، ناخودآگاه کنترل خود را به دست آنها می‌دهیم.
NEDAYI
زمانی می‌توانیم خود را فردی رشدیافته بدانیم که بدون مقصر دانستن موقعیتها، دیگران، یا تجربه‌های کودکی مسئولیت اشتباهات خود را بپذیریم. اما این کار فقط زمانی رخ می‌دهد که خود را «تحت کنترل» درآوریم.
NEDAYI
اگر شما خود را کاملاً مسئول بدانید که فرزندتان را با زور به سوی خوب بودن سوق دهید، آنگاه کاملاً جا دارد که برنامه یا ساختاری نظام‌مند هم برای این کار در نظر بگیرید. هرچند این روش موجب می‌شود والدین خود را مهم و مسلط احساس کنند، اما کودکان احساس ضعف و بی‌کفایتی می‌کنند.
NEDAYI

حجم

۱۷۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۵ صفحه

حجم

۱۷۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۵ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰
۱۰%
تومان