بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب تمدن و ناکامی‌هایش | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب تمدن و ناکامی‌هایش اثر زیگموند فروید

بریده‌هایی از کتاب تمدن و ناکامی‌هایش

انتشارات:نشر روزگار نو
امتیاز:
۳.۷از ۱۴ رأی
۳٫۷
(۱۴)
بله آدمی‌باید دشمنانش را ببخشد اما نه پیش از آنکه آنها را از درختان آویزان کرده باشد.
Travis
در حقیقت فرد زمانی سزاوار مورد عشق من واقع شدن است که در جنبه‌ها‌ و مسائل مورد اهمیتم آنچنان از خودم هم بهتر عمل کند که با دوست داشتن او در حقیقت خودم را هم دوست بدارم، یا زمانی که از خودم هم کامل‌تر باشد طوری که بتوانم تصویر ایده‌آلی که از خودم می‌خواهم ببینم در او ببینم
Travis
زمانیکه یک رابطه‌ی عشقی در اوج خود بسر می‌برد عشاق دیگر توجه و علاقه‌ای به محیط اطرافشان ندارند آنها دیگر جفتی خودکفا هستند و حتی برای سعادتمند بودن به فرزند هم احتیاجی ندارند در هیچ موردی دیگری عشق آنچه را که در هسته‌ی وجودی‌اش است که قصد آن یکی کردن دو نفر است به راحتی آشکار‌ نمی‌کند.
Travis
دو دلیل برای ضرورت زندگی انسان‌ها‌ کنار یکدیگر وجود داشت. یکی اجبار در کار که از سوی خارج تحمیل می‌شد و دیگری نیروی عشق که مرد را از دوری از ابژه جنسی‌اش بیزار می‌کرد و زن را از جدایی از فرزندش (که بخشی از وجود زن است) متنفر می‌سازد. بنابراین عشق و ضرورت، اولیای تمدن بشری شدند.
Travis
یکی از مقتضیات دیگر وجود تمدن عدالت است که ضمانتی است برای اینکه نظام حقوقی بعد از ایجاد نباید به نفع هیچ فردی شکسته شود.
Travis
به نظر می‌رسد تمدن را با هیچ مشخصه‌ای بهتر از ارج نهادن و تهذیب فعالیت‌ها‌ی عالی روانی، دستاوردهای فکری، علمی‌و هنری و نقش هدایتگر فکر در اندیشه‌ی زندگی، ‌ نمی‌توان توصیف کرد.
Travis
تماشای عظمت نجوم نه تنها الگویی برای آدمیان برای برقراری نظم در زندگی شخصی بوده است بلکه اولین سرنخ برای ایفای چگونگی آن است.
Travis
تمدن مجموع دستاوردها و نهادهایی است که زندگی انسانی را از زندگی حیوانی اجدادمان تمایز داده و در خدمت دو مقصود می‌باشد. یکی محافظت از نوع بشر در برابر طبیعت و دیگری تنظیم روابط متقابل آدمیان.
Travis
هر تصمیم افراطی آنچنان مجازات‌گر است که فرد در معرض خطر گزینش یک تکنیک زندگی نامناسب به عنوان تنها فن قرار می‌گیرد. همانند تاجر دنیادار محتاطی که تمام سرمایه‌اش را یک جا به کار‌ نمی‌گیرد حکمت هم توصیه می‌کند که انتظار حصول تمام ارضاها و خرسندی‌ها‌یمان را از یک گرایش نداشته باشیم.
Travis
"آنکه صاحب علم و هنر است دیندار است، اما بگذارید آنکس که هیچ یک را ندارد حداقل دین را داشته باشد. "
Travis

حجم

۹۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

حجم

۹۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱۲
۳
صفحه بعد