بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب آیا می‌دانید (۲): عجیب ولی واقعی | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب آیا می‌دانید (۲): عجیب ولی واقعی اثر کاظم آموزگار

بریده‌هایی از کتاب آیا می‌دانید (۲): عجیب ولی واقعی

۳٫۶
(۸)
یک شبانه روز در حقیقت ۲۳ ساعت و ۵۶ دقیقه و ۴/۰۹ ثانیه است نه دقیقاً ۲۴ ساعت. برای جبران این کسری هر چهار سال یک‌بار، سالی را به عنوان سال کبیسه در نظر می‌گیرند.
مستاجر
ساعات بین ۴ تا ۶ بعدازظهر، زمانی طلایی برای ورزش روزانه محسوب می‌شود. جالب این‌که تعداد زیادی از رکوردهای مسابقات المپیک در این ساعات شکسته می‌شود.
مستاجر
اگر در هر دقیقه ۱۲۰ تا ۱۴۰ طناب بزنید در هر ساعت ۲۷۰ کالری می‌سوزانید که این میزان دو برابر سوخت کالری در ورزش‌هایی مثل بسکتبال و فوتبال است.
مستاجر
تحقیقات نشان می‌دهد آقایان در مقایسه با خانم‌ها خریدکنندگان بهتری هستند. آن‌ها زمانی‌که کالایی می‌خواهند بلافاصله می‌خرند و از خرید آن پشیمان نمی‌شوند، اما ۷۷ درصد از زنان به سرعت خرید کرده و بعد از خرید آن کالا پشیمان شده و در صدد تعویض آن برمی‌آیند.
مستاجر
اگر درون اتاقی که بوی سیگار گرفته شمع روشن کنید، بوی سیگار برطرف می‌شود.
مستاجر
با از دست دادن بسیاری از قسمت‌های بدن، باز هم می‌توان زنده ماند! مثلاً یک انسان می‌تواند بدون داشتن طحال، معده، یک کلیه، ۷۵ درصد از ریه‌ها، ۸۰ درصد از روده‌ها و هم‌چنین قسمتهای پایین لگن و دست‌ها زنده بماند!
مادربزرگ علی💝
قرن‌ها پیش شخصی توپی (منظور توپ جنگی است) اختراع کرد که گلوله‌های آن پر از زهر قورباغه‌های وحشی بود و به محض پراکنده شدن روی سربازان در بدن آن‌ها خارشی شدید ایجاد می‌کرد و آن‌ها ناچار بودند همه کار خود را رها کرده و خود را بخارانند! همین مخترع بعدها توانست توپ دیگری اختراع کند که در گلوله‌های آن تعداد زیادی عقرب و عنکبوت سرخ انباشته بود و به محض اینکه گلوله به زمین می‌خورد عقرب‌ها و عنکبوت‌ها رها شده و به جان سربازان می‌افتادند!
مستاجر
سفید شدن موها قبل از رسیدن به سی سالگی نشانه مهمی ‌از ابتلا به مشکلات تیروئیدی است.
مستاجر
هر شخص به طور میانگین در طول زندگی‌اش نزدیک به ۲۴ هزار لیتر بزاق تولید می‌کند. این مقدار برای پر کردن دو استخر شنا کافیست!
مستاجر
آب انار خاصیت ضدسرطانی قابل توجهی دارد و به ویژه از گسترش بیشتر سرطان به بافت‌های دیگر جلوگیری می‌کند.
مستاجر

حجم

۲۷۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۲۷۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان