بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب آیا می‌دانید (۲): عجیب ولی واقعی | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب آیا می‌دانید (۲): عجیب ولی واقعی اثر کاظم آموزگار

بریده‌هایی از کتاب آیا می‌دانید (۲): عجیب ولی واقعی

۳٫۶
(۸)
موریانه‌ها برای اینکه خطر را به سایرین اطلاع دهند، سرشان را به دیواره چوبی لانه خود می‌کوبند تا صدایی در داخل لانه یا درخت ایجاد شده و سایر موریانه‌ها از آن آگاه شوند. دارکوب‌ها نیز وقتی می‌خواهند موریانه‌ها را شکار کنند چند‌بار به درخت پوسیده‌ای نوک می‌زنند ضربه‌های وارده در داخل لانه موریانه‌ها صداهایی شبیه به آنچه که گفته شد به وجود می‌آورند و موریانه‌ها به تصور اینکه خطری آن‌ها را تهدید می‌کند از یک سمت لانه فرار می‌کنند و دارکوب‌ها نیز با زبان باریک و چسبناک خود آن‌ها را شکار می‌نمایند.
مستاجر
آیا می‌دانید چرا سر لاشخورها مو یا پر ندارد؟ جواب: اگر سر لاشخور مو یا پر داشت هنگامی‌که با منقار خود از گوشت لاشه تغذیه می‌کرد، میکروب‌های آن وارد موهایش می‌شدند و همان‌جا رشد می‌کردند اما نداشتن مو باعث شده که سر این حیوان در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار گیرد و از این طریق میکروب‌های روی سرش از بین بروند.
مستاجر
ریشه گل نیلوفر آبی برای درمان سرطان رحم مفید است و زنان از آن زیاد استفاده می‌کنند.
مستاجر
سجد "براثا" واقع در غرب بغداد مسجدی است بسیار باعظمت که هفتاد پیامبر در آن نماز خوانده‌اند.
بلاتریکس لسترنج
اگر هر ایرانی فقط روزی ۳ بار به سراغ یخچال خانه‌اش رفته و در آن را باز کند، کل جمعیت ایران سالانه ۴۴۰ میلیون و ۱۹۰ هزار کیلوگرم دی‌اکسید‌کربن به جو زمین وارد خواهد کرد.
مستاجر
از عجیب‌ترین نام‌های ایرانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: مهین رضا (زن-زاهدان) ، پری تک (مرد-میناب) ، ولی بانو (مرد-تهران) ، یاسمین‌خان (مرد-میانه) ، آمریکا (زن-آبادان) ، اروپا (مرد-همدان) ، دریاقلی (مرد-شهرکرد) ، بغداد (مرد-بندرعباس) ، بوشهر (مرد-ممسنی) ، اهواز (مرد-اهر) ، اذان‌وقت (مرد-اردبیل) ، شب‌چراغ (زن-ایذه) ، امروز (مرد-میانه) ، تیرماه (مرد-سراب) ، روزعلی (مرد-شهرکرد) ، فوری (زن-تهران) ، پشه (مرد-سرکان) ، تیله‌گرگ (مرد-یاسوج) ، سیدگرگ‌الله (مرد-ممسنی) ، ساس (مرد-شیراز) ، بزعلی (مرد-درگز) ، کلاغ (مرد-کهنوج) ، انگور (مرد-ایرانشهر) ، تریاک (مرد-رامهرمز) ، زردآلو (مرد-خرم آباد) ، فلفل (مرد-ممسنی) ، گیلاس (زن-اردبیل) ، نخود (زن-میناب) ، قیمتی (زن-سنقر) ، سوخته (مرد-فارسان) ، فقیر (مرد-لنجان) ، فتنه (زن-سیرجان) و قاچاق (مرد-الشتر) .
مستاجر
امام صادق (ع) فرمودند: اگر ظرفیت علمی ‌بشر ۷۲ حرف باشد، تا روز ظهور حضرت مهدی (عج) فقط ۲ حرفش را شناخته‌اند، اما در آن دوران به تدریج همه ۷۲ حرف شناخته خواهد شد.
کاربر ۳۵۳۱۵۹۷
فرشته‌ها با سرعت نور حرکت می‌کنند و زمان‌بر آن‌ها کند می‌شود.
abcd
هر انسان معمولی ۳ سال از عمر خود را در توالت می‌گذراند!
مستاجر
قرن‌ها پیش مهاجرین انگلیسی در استرالیا با حیوان عجیبی روبرو شدند که بسیار بالا و دور می‌پریده. هنگامی‌که از بومیان در مورد این حیوان با حرکات بدن پرسیدند آن‌ها در جواب گفتند: ‫"Kan Ghu Ru" که در زبان انگلیسی به Kangaroo (کانگورو) تبدیل شده است، اما در حقیقت منظور بومیان این بوده که "ما منظور شما را نمی‌فهمیم".
مستاجر

حجم

۲۷۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۲۷۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان