بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب آیا می‌دانید (۲): عجیب ولی واقعی | صفحه ۵ | طاقچه
کتاب آیا می‌دانید (۲): عجیب ولی واقعی اثر کاظم آموزگار

بریده‌هایی از کتاب آیا می‌دانید (۲): عجیب ولی واقعی

۳٫۶
(۸)
"ر. ساج" ثروتمند آمریکایی که به حیوان دوستی معروف بود، در سال ۱۹۱۱ سی آمبولانس به شهر نیویورک هدیه داد تا با آن‌ها حیوانات بیمار را حمل کنند.
مستاجر
در سال ۱۷۵۵ "اویسبو والی" پزشک برجسته ایتالیایی در طی آزمایش‌های خود متوجه شد برای مبارزه با بیماری‌هاری می‌توان از شیره معده‌ی عنکبوت استفاده کرد.
مستاجر
درون اتاقی که بوی سیگار گرفته شمع روشن کنید، بوی سیگار برطرف
کاربر ۳۵۳۱۵۹۷
بیش از ۱۵۰ میلیون گوسفند در استرالیا وجود دارد، در‌حالی‌که جمعیت این کشور ۱۷ میلیون نفر است.
کاربر ۱۳۳۱۰۹۹
"بوسکو" استاد مشهور هیپنوتیزم، قادر بود همه تماشاچیان حاضر در سالنی که در آن برنامه اجرا می‌کرد را با قدرت خود به خواب ببرد ولی جالب اینکه خودش از بی‌خوابی رنج می‌برد و مجبور بود شب‌ها از قرص خواب‌آور استفاده کند.
شقايق بانو
در کتاب "محاضرات" تألیف راغب اصفهانی (جلد ۱- ص ۱۴۶) آمده است که وقتی حجاج بن یوسف ثقفی بیمار شد، اختر شماران را به حضور خواست و گفت: در طالع من بنگرید و آنچه می‌بینید بی‌محابا بیان کنید. اختر شماران بعد از مطالعات و مشورت‌هایی گفتند: امیر مقتدری همین امروز خواهد مرد و آن امیر تو نیستی، چون نام وی کلیبا (توله سگ) است! حجاج دست بر سر گذاشت و گفت: به خدا قسم آن امیر من هستم! چون مادرم در کودکی مرا توله سگ می‌نامید! و عجیب آن‌که حجاج در همان روز درگذشت و پیش‌بینی منجمان درست از آب درآمد!
مستاجر
مسجد "سانکی یدیم" واقع در نزدیکی شهر استانبول ترکیه، یکی از عجیب‌ترین مساجد دنیاست. این مسجد که در دل یک دشت قرار گرفته، چهار دیوار کوتاه و دو مناره بلند دارد و فاقد سقف است. از همه عجیب‌تر نام این مسجد است که معنی "فرض می‌کنم که خورده ام" را می‌دهد. زمان ساخت مسجد سانکی یدیم به قرن پانزدهم میلادی برمی‌گردد و سازنده آن شخصی به نام "خیرالدین افندی" بوده است. داستان ساخت مسجد از این قرار است که یک روز افندی برای خرید به بازار رفت و مواد خوراکی را که به آن علاقه داشت خریداری کرد، اما به نظرش آمد که مقدار پول پرداختی‌اش زیاد بوده، پس با خود قرار گذاشت که این مبلغ پول را پس‌انداز کند و برای متقاعد کردن خودش گفت: "فرض می‌کنم که خورده‌ام". او همین‌کار را تکرار کرد تا اینکه ماه‌ها و سال‌ها گذشت و پول پس‌انداز وی به اندازه‌ای رسید که توانست با آن یک مسجد کوچک بسازد. از آنجا که وی فرد ثروتمندی نبود، مردم شهر از او چگونگی ساخت مسجد را جویا شدند و او در پاسخ، ماجرا را برای آن‌ها تعریف کرد و گفت هنگام خرید مواد خوراکی با خود می‌گفتم که "فرض می‌کنم که خورده‌ام". از آن زمان به بعد، مردم این مسجد را سانکی یدیم نامیدند.
مستاجر
اگر پدر و مادری جایگاه اجتماعی بالایی داشته باشند، این امر به پسر شدن فرزندانشان کمک می‌کند.
♡ բtm dlr♪ 🐾
اگر پدر و مادری جایگاه اجتماعی بالایی داشته باشند، این امر به پسر شدن فرزندانشان کمک می‌کند.
کاربر ۵۲۱۰۱۹۶
بغداد (مرد-بندرعباس) ، بوشهر (مرد-ممسنی) ، اهواز (مرد-اهر) ، اذان‌وقت (مرد-اردبیل) ، شب‌چراغ (زن-ایذه) ، امروز (مرد-میانه) ، تیرماه (مرد-سراب) ، روزعلی (مرد-شهرکرد) ، فوری (زن-تهران) ، پشه (مرد-سرکان) ، تیله‌گرگ (مرد-یاسوج) ، سیدگرگ‌الله (مرد-ممسنی) ، ساس (مرد-شیراز) ، بزعلی (مرد-درگز) ، کلاغ (مرد-کهنوج) ، انگور (مرد-ایرانشهر) ، تریاک (مرد-رامهرمز) ، زردآلو (مرد-خرم آباد)
DMC

حجم

۲۷۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۲۷۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۴
۵
صفحه بعد