بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مردان مریخی زنان ونوسی | طاقچه
کتاب مردان مریخی زنان ونوسی اثر ن‍غ‍م‍ه‌ ع‍ل‍ی‌ق‍ل‍ی‌

بریده‌هایی از کتاب مردان مریخی زنان ونوسی

۳٫۲
(۴۰)
وقتی مرد احساس کند که زن سعی ندارد او را اصلاح کند بیشتر راغب به واکنش و مشاوره است.
Fereshte
در سیاره ونوس تنها با گوش دادن و شنونده شدن می‌تواند مشکلات طرف را برطرف نماید.
Fereshte
مردها غالبا با تصور غلط و اشتباه خود زنانشان را مثل خود تصور کرده و انتظار دارند که آنان نیز مثل خودشان اندیشیده و ارتباط برقرار نمایند. در قبال این، زنان نیز دچار همین اشتباه مشابهی شده و انتظار دارند که شوهرانشان می‌بایست مانند آنها فکر کرده و تصور نمایند و از خود واکنش نشان دهند که خودشان بدان گونه هستند. این نوع نگرش غلط زمینه را برای تنش و ناسازگاری در روابط زناشویی ایجاد می‌کند. در رفتار با همسر توجه به تفاوت‌های یکدیگر و تشخیص آنها باعث می‌شود که اختلافات ناخواسته‌ای پدید نیاید. اگر به یاد بیاورید که زنان از ونوس هستند و مردان از مریخ آمده اند، موضوع خود به خود روشن می‌شود و تفاوت‌ها مشخص می‌گردند.
Mohsen7080
مرد با حمایت از نیازهای زن در سایه شنیدن حرف‌های وی به واقع حمایت زن را برای آزادی خود مهیا می‌سازد.
محمدمعین
در اغلب موارد زن فقط مایل است شوهرش احساسات او را درک کند و با او هم‌فکر و همدرد باشد. شوهر در چنین شرایطی به طور ناغافل و ناخواسته و ناآگاهانه به گمان کمک به او مدام وسط حرف زن پریده و راه‌حل ارایه می‌دهد که این عمل نشانه توهین و تحقیر زن به شمار می‌رود و زن تصور می‌کند که شوهر حوصله شنیدن حرف‌های زنش را ندارد و او سعی می‌کند به سرعت نتیجه‌گیری کرده و حرف‌های او را پس زند.
Fereshte
برخی مواقع وقتی زن دلخور و کلافه می‌شود، ممکن است با روشنفکری چنین سخنی از طرف مرد مطرح شود که نباید ناراحت شود ولی از لحاظ احساسی زن مسلما رنجیده خواهد شد. از آنچه که در چنان لحظه‌ای مورد نیاز زن است، درک آزردگی اوست نه کنکاش و یافتن دلایل ناراحتی.
محمدمعین
وقتی تام به خانه باز می‌گردد، خود را با خواندن روزنامه و اخبار آنها مشغول کرده و ضمنا بدین وسیله استراحت نیز می‌کند و خستگی را رفع می‌نماید. مشکلات عدیده روزمره او را تحت فشار نهاده و بدین ترتیب می‌خواهد با فراموش کردن آنها آرامش خود را بازیابد. همسر او مری بعد از یک روز پرکار و فعال، خواهان آرامش است. او مایل است از مشکلات و ناراحتی‌های خود سخن بگوید تا آرامش خود را بازیابد. برخورد و تنش آنها به تدریج رو به اوج می‌گذارد. تام پیش خود می‌اندیشید که مری خیلی حرف می‌زند و نق‌زنان گله می‌کند و در عوض مری نیز تصور می‌نماید که تام کاملاً به او بی‌توجه شده و هیچ تمایلی ندارد که حرف‌هایش را بشنود.
Fereshte
زمانی که زن سعی می‌کند در حل مشکل به مرد کمک کند، نظرش این است که با این کار عشق واقعی خویش را به اثبات برساند و احساس همدردی می‌نماید. ولی پیامی که مرد از این همدردی دریافت می‌دارد بسی متفاوت‌تر است. مرد احساس می‌کند که قابلیت خویش را از دست داده و از کارافتاده می‌باشد و این پندار به ضعف و ثبوت ناتوانی وی منجر شده و مرد احساس ناراحتی و نگرانی و تشویش می‌کند.
Fereshte
ما غالبا دچار این توهم و اشتباه می‌شویم که اگر به راستی همسرمان به ما عشق می‌ورزد و ما را دوست دارد می‌بایست مثل ما رفتار کند و مثل ما حرکت نماید و احساس داشته باشد. همین تصورات و نگرش‌هاست که به دفعات زمینه ناامیدی و یأس را در ما ایجاد می‌کند. از طرفی ما را از موهبت سازش و تفاهم و مذاکره صمیمانه محروم می‌سازد
ali_pourmd
مریخی عقیده دارد که وقتی فرد قادر به انجام کار خودش است، درخواست یاری از دیگری نشان از بروز حالت ضعف و ناتوانی است. از طرفی دیگر اگر به راستی نیازمند دیگری است، او دنبال کسی می‌گردد که خردمندتر و واقع‌بین‌تر از خودش باشد و آن گاه مشکل و مسئله خودش را با او در میان می‌گذارد. اصولاً مریخی‌ها در دریافت کمک و یا انجام کمک دیگری احساس غرور می‌نمایند. وقتی از یک مریخی کمک می‌طلبید، لحظاتی شنونده می‌شود و سپس به طور خودکار کلاه فردی کاردان و مصلح را بر سر می‌گذارد
Fereshte

حجم

۳۷۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

حجم

۳۷۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
۴۵,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۵صفحه بعد