بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب راز سایه: توان سرزندگی با تعبیری نو از داستان زندگی | صفحه ۵ | طاقچه
کتاب راز سایه: توان سرزندگی با تعبیری نو از داستان زندگی اثر دبی فورد

بریده‌هایی از کتاب راز سایه: توان سرزندگی با تعبیری نو از داستان زندگی

نویسنده:دبی فورد
ویراستار:ریحانه فرهنگی
امتیاز:
۴.۶از ۱۷ رأی
۴٫۶
(۱۷)
ببینید برای تفکر محدودکننده‌ای که در بارۀ خود دارید، چه کسی را محکوم می‌کنید و کدام یک از اطرافیانتان را برای همۀ پیامدهای ناشی از آن نتیجه‌گیری مقصر می‌شمارید؟ باید همۀ راه‌ها، زمان‌ها و وضعیت‌هایی را که فرصت یافته‌اید محق بودن خود و مقصر بودن آن شخص را ثابت کنید، در نظر بگیرید. هر بار این موضوع تکرار می‌شود و شما گرفتار الگوهای خودویرانگر می‌شوید، می‌خواهید چه کسی را تنبیه کنید؟
:)
زخم عاطفی یا موردی را که در حال حاضر برای شما دردناک است، آشکار کنید. این مورد می‌تواند - مانند یک رابطۀ ناآرام یا مشکل جسمانی یا مالی - هم‌اکنون در واقعیت شما موجود باشد یا ممکن است مربوط به رویدادی در گذشته باشد که هنوز به شما احساس ترس، آزردگی یا قربانی شدن می‌دهد. وقتی این ناراحتی را مشخص کردید، از خودتان بپرسید: «این رویداد چه احساسی به من می‌دهد؟»
:)
مسؤولیت‌پذیری، ما را انسان‌های توانایی می‌کند.
:)
گام‌های درمان ۱- محیط آرام و دور از مزاحمتی فراهم آورید. پرسش‌های زیر را بخوانید و هر چه به عنوان پاسخ به نظرتان می‌رسد، در دفتر یادداشت خود بنویسید: من بدون داستانم، چه کسی هستم؟ با کنار گذاشتن داستانم می‌ترسم چه چیزی را از دست بدهم؟ ۲- همۀ کارها و تلاش‌هایی را که در راه خلاص شدن از شرّ داستان خود انجام داده‌اید، بنویسید. ۳- همۀ موانعی را که در زندگی شما پدید آمده‌اند، بنویسید. چه رفتارها، عواطف و باورهایی دارید که مانع می‌شوند شما واقعیت موجود را بپذیرید؟ ۴- همۀ شیوه‌هایی را که از امید استفاده می‌کنید تا با واقعیت رو به رو نشوید، بنویسید. اگر امیدی به معجزه نباشد، امروز چه تغییراتی در زندگی خود می‌دهید؟
:)
۱- به گذشتۀ خود نگاه کنید و تجربه‌هایی را که بیش‌ترین تأثیر را بر شکل‌گیری شما داشته‌اند، به یاد بیاورید. فهرستی از موفقیت‌ها، شکست‌ها، شادی‌ها، دل‌شکستگی‌ها و ناامیدی‌هایی که زندگی شما را متمایز کرده‌اند، تهیه کنید. ۲- فهرستی از حالات و وضعیت‌هایی را در رابطه با زندگی و خودتان که پذیرفتن آن‌ها برایتان دشوار است تهیه کنید؛ همان اجزای ترکیبتان را که کوشیده‌اید از شرّشان خلاص شوید. شاید مدت‌ها در برابر این واقعیت که علاقه و استعداد هیچ ورزشی را ندارید، مقاومت کرده‌اید یا نخواسته‌اید بپذیرید که چندان زیبا نیستید. آیا به دلیل یک نقص عضو، از دست دادن پول یا عشق یا رویداد دردناکی که سال‌ها پیش رخ داده است، احساس ناراحتی یا بدشانس بودن می‌کنید؟ از همۀ اجزای ترکیبتان که به گمان شما بی‌ارزش هستند یا مانند خار در چشمتان فرورفته‌اند، فهرستی تهیه کنید.
:)
یکم، ما در تلاش برای آن که کسی شویم، داستان زندگی خود را خلق می‌کنیم. دوم، داستانمان هدف منحصر به فرد ما در زندگی و راه رسیدن به آن را در خود دارد. سوم، راز بسیار مهمی در سایۀ داستان ما پنهان است. همین که این راز آشکار شد، از شکوه انسانیت خود شگفت‌زده می‌شویم.
:)
«داستان شما» به هیچ رو حقیقت وجودتان را تعریف نمی‌کند. داستانتان بخش کوچکی از شماست که شما را در الگوهای تکراری اسیر می‌کند و مقدار عشق، آرامش درونی و موفقیتی را که می‌توانید دریافت کنید محدود می‌نماید. برای آن که بتوانید خود کاملتان را ببینید و شکوه حقیقی‌تان را مشاهده کنید، باید از داستانتان قدم به بیرون گذارید. خارج شدن از داستانمان به ما این امکان را می‌دهد که دیوارهای بلندی را که پیرامون قلبمان کشیده‌ایم، فروبریزیم. برای آن که بتوانیم خارج از داستان خود زندگی کنیم، باید زخم‌هایمان را التیام ببخشیم و با گذشتۀ‌مان به صلح برسیم. باید از درد پرده برداریم و کاستی‌ها و نقطه‌ضعف‌هایی را که با انسان بودن همراه هستند، بپذیریم. تا با آن کسی که هستیم و علت بودنمان در اینجا آشتی نکنیم و تا درس‌های شگفت‌آوری را که زندگی به ما یاد می‌دهد درک نکنیم، درون حقارت نمایش‌نامۀ شخصی خود گرفتار خواهیم بود.
کاربر ۳۰۶۷۳۶۷
دیدن این که ویژگی‌های مثبت شما چه نقشی در ترکیب بی‌همتایتان دارند، نسبتاً ساده است. به راحتی می‌توانید ببینید که چگونه استعدادها، عادات طبیعی و رؤیاهای کودکی شما در زندگی‌تان مفید بوده‌اند و شما را به آن کسی که هستید، رسانده‌اند. اما رویدادهای رنج‌آور زندگی - تجاربی که شما را زخمی کرده‌اند - نیز به همان اندازه در ترکیبتان مهم هستند و به شما کمک می‌کنند همۀ آنچه که می‌توانید، بشوید. هر احساس ناامنی، ترس، ماجرای دردناک، وسواس، رابطۀ از هم پاشیده و رویداد خجالت‌آوری حاوی نکاتی‌ست که شما را به سوی باشکوه‌ترین جنبۀ وجودتان به پیش می‌راند. آن‌ها را با هم مخلوط کنید تا به آن هدیۀ بی‌نظیری که هستید، برسید. اگر تمامی عناصر ترکیب خود را بپذیرید، آن کسی را شکل می‌دهید که آرزوی روح شماست.
کاربر ۲۰۹۸۰۷۱

حجم

۱۲۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱۲۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۴
۵
صفحه بعد