بریده‌های کتاب زندگی کوروش
کتاب زندگی کوروش اثر گزنوفون .

کتاب زندگی کوروش

نویسنده:گزنوفون .
انتشارات:انتشارات نگاه
امتیاز:
۴.۴از ۱۹ رأیخواندن نظرات
همان‌سان که کودکان ما الفبا می‌آموزند، نونهالان پارسی دادگری و راستی می‌آموزند.
یک مولوی‌ با‌‌ مشکلات ریوی
کسی را نیاز برآورده نخواهد شد اگر نماز گزارد تا در مسابقه‌ی سواری پیشی گیرد از دیگران، اما هرگز سواری نیاموخته باشد؛ و یا در نشانه‌رَوی سرآمد همگان گردد، اما کمان‌گیری نکرده باشد، یا خواهد ناوی را ایمن به بندری رساند اما هنر دریانوردی هیچ نداند. یا از ایزدان خواهد که وی را محصولی فراوان پاداش دهند اما هیچ دانه‌یی نیافشانده باشد، یا از ایزدان خواهد که وی را تندرست از جنگ به خانه بازآورند اما خود هیچ چاره‌یی نیاندیشیده باشد. شما مرا گفتید که تمامی این نمازها ناساز و ناهمگون با آیین آسمان است، و هر آن‌که چنین نمازها گزارد، بی‌گمان خواست‌هایش برآورده نشود. درخواست‌هایی همانند این، حتّا با قانون‌های زمینی هم سازگار نیست.
p.s
اگر در آن پیشه که ادعا داری نیک هستی و نیک نباشی، چه تمهیدی خواهی ساخت تا مردمان بباورند نیک هستی؟
یک مولوی‌ با‌‌ مشکلات ریوی
اگر مردی را چند باری به امیدهای دروغین برانگیزانی آن‌گاه که امید راستین بر در خانه‌اش آید باور نکند و مژده‌ی نیک آن به کس ندهد.
یک مولوی‌ با‌‌ مشکلات ریوی
فرمان‌روایی بر مردمان، به شیوه‌یی نیک و والا، بزرگ‌تر از هر کاری دیگر است،
p.s
دوستان پیرامون‌مان این‌گونه می‌انگارند که تنها تفاوت فرمان‌روا با زیردستان در شکوه میهمانی‌های اوست، در دارایی او از انبوه زر و سیم است در گنج‌خانه، و به درازای خواب‌های وی، و به رهایی‌اَش از رنج‌ها و درد. اما مرا دیدگاه دیگرسان است. فرمان‌روا، به باور من باید که نشان تفاوت‌اش با مردمان نه در زندگانی آسوده و پرآرایه باشد که باید در پیش‌اندیشی‌ها باشد و در خِرَد و در شوق وی به کار.
p.s
هر گاه و هر جا دانستی که کاری باید انجام پذیرد، بنگر که آن کار انجام پذیرد، و انجام پذیرد با توجه؛ زیرا توجه است، نه بی‌توجهی، نشان خردمندان.
یک مولوی‌ با‌‌ مشکلات ریوی
یگانه راه آنست که از دیگر مردمان اندکی خردمندتر باشی
یک مولوی‌ با‌‌ مشکلات ریوی
دشواری و رنجْ رهنمای دل‌شادی‌تان
یک مولوی‌ با‌‌ مشکلات ریوی
این قانون می‌گویدمان که فرزندان را همان‌سان بپروریم که خدمت‌گزاران را ادب آموزیم: که دروغ نگویند، که پیمان نشکنند، که نربایند، و نفریبند، و اگر جز این کنند کیفر دهیم‌شان، به این امید که آنان را شهروندانی مردم‌آمیز و قانون‌گزار بپروریم.
یک مولوی‌ با‌‌ مشکلات ریوی

حجم

۴۰۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۷۵ صفحه

حجم

۴۰۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۷۵ صفحه

قیمت:
۱۵۳,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد