بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب نبرد من | صفحه ۶ | طاقچه
کتاب نبرد من اثر آدولف هیتلر

بریده‌هایی از کتاب نبرد من

۳٫۷
(۷۰)
من تنها برای آنچه بدان عشق می‌ورزم، می‌جنگم و فقط می‌توانم به چیزی عشق بورزم که به آن احترام می‌گزارم و به این منظور باید حداقل تا حدودی نسبت به آن آگاهی داشته باشم.
1984
مسئلۀ ایجاد <گرایش‌های ملی> یا <میهن‌پرستی> مردم، اولین و مهم‌ترین شرط ایجاد اجتماعی سالم است که زمینه‌های ضروری برای آموزش افراد را فراهم خواهد آورد. زیرا در این زمان است که تعلیم و تربیت خانوادگی فرد، آگاهی لازم را نسبت به عظمت فرهنگی، اقتصاد و مهم‌تر از همه عظمت سیاسی کشورش به او القا خواهد کرد و تنها در این زمان، ممکن است فرد بتواند از این‌که شهروند چنین کشوری است احساس غرور کند.
1984
زمانی‌که پدر با خشمی مستانه به مادر حمله می‌کند، او را آزار می‌دهد و مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد، کودک شش‌ساله دیگر نمی‌تواند این جزئیات زشت و نفرت‌انگیز را فراموش کند که حتی برای یک بزرگ‌سال نیز منزجر کننده است. او تحت تأثیر سموم اخلاقی قرار می‌گیرد، دچار سوءتغذیه می‌شود و مغز کوچکش از انگل‌های جامعه آکنده می‌شود. این <همشهری> جوان به مدرسۀ ابتدایی می‌رود. او فقط با رنج بسیار خواندن و نوشتن می‌آموزد. امکان این‌که در خانه درسی بیاموزد وجود ندارد، بلکه کاملاً برعکس، پدر و مادر با حالتی تحقیرآمیز پیش کودکان دربارۀ معلم و مدرسه صحبت می‌کنند و بیش‌تر مایلند به معلم‌ها اهانت کنند تا کودکان‌شان را مقابل خود روی زانو بنشانند و دلیلی منطقی بیاورند.
1984
درست همان‌گونه که طبیعت توجه اصلی خود را معطوف فقط آنچه تاکنون وجود داشته نمی‌کند، بلکه در اندیشه پرورش نسل‌هایی است که گزیده و ممتاز باشند، در مورد انسان نیز کم‌تر بحث بهبود تصنعی نسل موجود است (به‌سبب ویژگی‌های انسانی در ۹۹ مورد از ۱۰۰ مورد ناممکن است) و بیش‌تر بحث تضمین نوع برتر از نقطۀ آغاز برای آینده‌ای روشن‌تر است.
1984
مطالعۀ تاریخ به معنای جست‌وجو و کشف نیروها و عواملی‌ است که علل حوادثی هستند که در مقابل چشمان ما رخ می‌دهد و به آن‌ها وقایع تاریخی می‌گوییم. هنر مطالعه و فراگیری تاریخ، برای به‌ خاطر‌سپردن ضرورت‌ها و فراموش کردن مسائل بی‌ارزش است.
احمد
در پرتو دیدگاهی که نسبت به خانۀ هابسبورگ داشتم، تصور هر‌گونه دیکتاتوری در سیاست دولت را جنایتی علیه آزادی و منطق می‌دانستم.
@a.h.shokri98
اگر مکتب مارکسیسم به‌عنوان اساس زندگی جهان پذیرفته شود، سبب از بین‌رفتن تمام نظمی می‌شود که در ذهن بشر قابل درک است و در نتیجۀ اتخاذ چنین قانونی در ساختار بزرگ‌ترین نظامی که می‌شناسیم موجب آشوب و اختلال می‌شود، با این پیامد که ساکنین این سیارۀ خاکی سرانجام نابود می‌شوند.
@a.h.shokri98
وفاداری، ایثار و رازداری فضایلی است که یک ملت بزرگ باید داشته باشد و آموزش و پرورش این فضایل در مدرسه مسئله‌ای مهم‌تر از دیگر موضوعاتی است که اکنون در برنامه درسی وجود دارد. وادار‌کردن کودکان به ترک عادت شکایت و نق‌نق و جیغ‌کشیدن در مواقعی که دچار آسیب می‌شوند نیز به این بخش از آموزش‌شان مربوط می‌شود. اگر نظام آموزشی در تعلیم کودک به تحمل درد و جراحت بدون شکایت با شکست مواجه شود، آنگاه زمانی‌که او رشد می‌کند و بزرگ می‌شود، برای مثال در سنگرها، از خدمات پستی فقط برای فرستادن نامه‌هایی شکوه‌آمیز همراه با گریه‌و‌زاری استفاده می‌کند
Zeinab
یهودی با قرض‌دادن پول با بهرۀ نزول، که تجارت دائمی اوست، شروع کرد. این او بود که برای اولین بار پرداخت بهره برای پول قرض گرفته شده را معرفی کرد و رواج داد.
Zeinab
این اصل کاملاً درست است که می‌گوید در یک دروغ بزرگ همیشه نیروی باور‌کردن نهفته است زیرا توده‌های وسیع یک ملت از طریق لایۀ عمیق‌تر احساسات‌شان راحت‌تر گمراه می‌شوند تا از طریق شعور، و در نتیجه به دلیل سادگی ابتدایی اذهان‌شان آسان‌تر قربانی دروغ‌های بزرگ می‌شوند تا دروغ‌های کوچک، در‌حالی‌که خودشان اغلب در مسائل جزئی دروغ‌های کوچک می‌گویند اما از روی‌آوردن به دروغ بزرگ شرمگین می‌شوند. آنان هرگز به فکرشان خطور نمی‌کند دروغ‌های بزرگ بسازند و باور نمی‌کنند که دیگران هم بتوانند وقاحت این را داشته باشند که حقیقت را به‌طرز شرم‌آوری تحریف کنند.
Zeinab

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۵۸۹ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۵۸۹ صفحه

قیمت:
۲۵۰,۰۰۰
تومان