بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب اقتصاد فقیر: بازاندیشی بنیادین در شیوه مبارزه با فقر جهانی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب اقتصاد فقیر: بازاندیشی بنیادین در شیوه مبارزه با فقر جهانی اثر آبهیجیت بنرجی

بریده‌هایی از کتاب اقتصاد فقیر: بازاندیشی بنیادین در شیوه مبارزه با فقر جهانی

۳٫۸
(۱۸)
آزمایشگاه اقدام برای مبارزه با فقر
Mohammad Ali Asgharzade
این کسب‌وکارهای خرد، شاید تا آینده‌ای قابل پیش‌بینی، تنها راهی خواهند بود که فقرا می‌توانند برای زنده‌ماندن برگزینند. اما اگر تصور کنیم که آنها می‌توانند بدین وسیله راهی برای خروج انبوه از فقر بیابند، خود را مسخره کرده‌ایم.
bilijacks
ممکن است انسان‌های کوشا و صبور، بیشتر تمایل داشته باشند برای آینده فرزندان خود سرمایه‌گذاری کنند تا به مشاغل بهتری دست یابند.
bilijacks
ین واقعیتی کاملاً مستند است که فقرا در جهان در حال توسعه، شاید تا اندازه‌ای به ‌دلیل فشار از دست‌ ندادن آبرو، مقادیر زیادی از پول خود را صرف جشن‌ عروسی، جهیزیه و مراسم غسل تعمید می‌کنند. سنگینی هزینه مراسم عروسی در هند شناخته شده است، اما مناسبت‌های دیگری نیز با شادی کمتر وجود دارد که خانواده را مجبور می‌کند مهمانی پرخرجی برگزار کند. در آفریقای جنوبی هنجارهای اجتماعی در مورد میزان خرج‌ مراسم خاکسپاری در زمانی گذاشته شده بود که بیشتر مرگ‌ومیرها در سنین بالا یا کودکی روی می‌داد.
محمد
گرسنگی در جهان امروز وجود دارد، اما تنها دلیل آن به شیوه تقسیم غذا بین انسان‌ها بازمی‌گردد. کمیابی مطلق غذا وجود ندارد. درست است که اگر فردی بسیار بیشتر از میزان نیاز خود به مواد غذایی مصرف کند، یا برای گرم‌ کردن استخر خود غلات بیشتری را به سوخت‌های زیستی تبدیل کند، برای دیگران غذای کمتری خواهد ماند،[ ۳۲ ]اما با وجود این، به‌نظر می‌رسد بیشتر مردم، حتی افراد بسیار فقیر، از درآمد کافی برای تهیه یک رژیم غذایی مناسب برخوردار هستند و دلیل ساده‌ این موضوع این است که جز در مواقع استثنائی، قیمت کالری‌ها بسیار کاهش یافته است.
امین اللهِ قلبِ عاطفه
گذران زندگی با ۹۹ سنت در یک روز به این معنا است که فرد دسترسی محدودی به اطلاعات دارد- استفاده از روزنامه‌، تلویزیون‌ و کتاب‌ همگی پول می‌خواهد- و بنابراین چنین فردی اغلب به‌راستی واقعیت‌های معینی را که برای سایر مردم بدیهی است، نمی‌داند، برای مثال این که واکسن‌ها می‌توانند از ابتلای کودک به سرخک جلوگیری کنند. این یعنی زندگی در جهانی که نهادهای آن برای کسی مثل این فرد فقیر ساخته نشده است.
کاربر ۱۱۷۵۳۸۲
سیاست‌ قوم‌گرایی به دلایل بسیار، موجب خسارت می‌شود. یکی از خسارت‌ها این است که اگر رأی‌دهندگان به جای شایستگی بر پایه قومیت رأی دهند، کیفیت نامزدهای نماینده گروه اکثریت آسیب خواهد دید. نیازی نیست این نامزدها تلاش زیادی کنند چون این واقعیت که از طبقه یا گروه قومی «درستی» برخاسته‌اند، برای اطمینان از انتخاب‌شدن آنها کفایت می‌کند.
bilijacks
دلیلی برای نگرانی این است که رأی‌گیری اغلب بر اساس وفاداری‌های قومی صورت می‌گیرد، بدین معنی که نامزد متعلق به بزرگ‌ترین گروه‌های قومی، مستقل از هر شایستگی‌ ذاتی، اغلب در انتخابات پیروز می‌شود.
bilijacks
در غرب به این قبیل اصلاحات، معمولاً به دیده تردید نگریسته می‌شود: انتخابات اغلب با تقلب همراه‌ است و مقامات انتخابی قدرت بسیار کمی دارند.
bilijacks
با نگاه از پایین، نخستین چیزی که برای ما آشکار می‌شود، این است که همیشه لازم نیست برای بهبود پاسخ‌گویی و کاهش فساد، تغییرات بنیادی در نهادها ایجاد کنیم.
bilijacks

حجم

۵۹۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۹۹ صفحه

حجم

۵۹۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۹۹ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان