بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب اقتصاد فقیر: بازاندیشی بنیادین در شیوه مبارزه با فقر جهانی | صفحه ۵ | طاقچه
کتاب اقتصاد فقیر: بازاندیشی بنیادین در شیوه مبارزه با فقر جهانی اثر آبهیجیت بنرجی

بریده‌هایی از کتاب اقتصاد فقیر: بازاندیشی بنیادین در شیوه مبارزه با فقر جهانی

۳٫۸
(۱۸)
عزیمت به شهری که کسانی را در آن می‌شناسید، بسیار آسان‌تر است. هنگامی که برای نخستین بار وارد شهر شوید، آنها می‌توانند به شما و خانواده‌تان اسکان دهند؛ اگر کسی ناگهان بیمار شود به شما کمک کنند، و با معرفی به دیگران و یا استخدام توسط خودشان، در یافتن کار به شما کمک کنند.
bilijacks
یکی از پیامدهای مهاجرت موقتی این است که این قبیل کارگران هرگز به اندازه کافی برای کارفرما ارزشمند نمی‌شوند تا به استخدام همیشگی درآیند یا هر نوع آموزش ویژه ببینند؛ آنها در تمام طول زندگی خود کارگر موقت باقی می‌مانند. درنتیجه خانواده‌های آنها هرگز راهی شهر نمی‌شوند و هرگز از مزایای مدارس بهتر در شهر و آرامش ذهن که ناشی از یک کار همیشگی است، بهره‌مند نمی‌شوند.
bilijacks
تأکید ویژه بر مشاغل دولتی، حاکی از تمایل به ثبات است، زیرا این مشاغل حتی اگر چندان هیجان‌انگیز نباشند، از امنیت شغلی بالایی برخوردار هستند. درواقع، به‌نظر می‌رسد ثبات شغلی تنها مسأله‌ای است که فقرا را از طبقه متوسط متمایز می‌کند.
bilijacks
بازده کل یک کسب‌وکار، درآمد کل منهای هزینه‌های عملیاتی (هزینه‌ مواد، دست‌مزدی که به کارگران خود پرداخت می‌کنید و غیره) است. این بازده، همان چیزی است که شما می‌توانید در پایان روز به خانه ببرید. برای تصمیم‌گیری درباره ماندن در یک کسب‌وکار، در وهله نخست باید به بازده کل نگاه کرد. اگر این بازده به اندازه‌ای نباشد که هزینه‌های فرصت و هزینه‌های راه‌اندازی کسب‌وکار را پوشش دهد و امیدی نیز به بهبود چشم‌گیر شرایط کسب‌وکار در آینده وجود نداشته باشد، باید کسب‌وکار را تعطیل کرد.
bilijacks
هر فرد فرصتی دارد تا به کارآفرین موفق تبدیل شود.
bilijacks
به جوامع فقیر فرصت دهید و سپس از سر راه‌ آنها کنار روید.
bilijacks
هنگامی که هر چیزی که می‌خواهید به‌نظر می‌رسد در فاصله دور ناممکنی قرار دارد، باانگیزه بودن بسیار دشوار می‌نماید. شاید دقیقاً آن‌چه فقرا نیاز دارند این باشد که تیرهای دروازه را نزدیک‌تر بیاوریم تا شروع به دویدن به سمت آنها کنند.
bilijacks

حجم

۵۹۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۹۹ صفحه

حجم

۵۹۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۹۹ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۴
۵
صفحه بعد