بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ۲۱ قانون مولانا | طاقچه
کتاب ۲۱ قانون مولانا اثر هاکان منگوچ

بریده‌هایی از کتاب ۲۱ قانون مولانا

نویسنده:هاکان منگوچ
انتشارات:نشر گویا
امتیاز:
۳.۹از ۱۶ رأی
۳٫۹
(۱۶)
هر چیزی که بخوانی، هر چیزی که به آن گوش بدهی، هر چیزی که تماشا کنی، هر چیزی که به آن توجه کنی، همیشه آن را خواهی دید، آن را خواهی شنید، آن را درک می‌کنی و به آن تبدیل می‌شوی. همان‌طور که نیچه می‌گوید: «اگر به پرتگاه نگاه کنی بعد از مدتی پرتگاه هم به تو نگاه خواهد کرد.»
adriana
از ترس اینکه ممکن است اتفاقات بدی رخ بدهد سعی نکن زندگی را کنترل کنی. برای اتفاقات خوب زمان‌بندی نکن، بگذار زندگی همان‌طور که هست بیاید.
کاربر ۳۴۷۰۷۰۶
اگر به گل فکر کنی گلستان می‌شوی و اگر به خار، خارستان. این موضوع را مولانا خیلی وقت قبل فهمیده و درک کرده و به انسان‌ها یادآوری می‌کند. _ دقت کن که ذهنت را وقف چه چیزی می‌کنی. _ محور توجه تو چیست. _ تو تصمیم بگیر که به چه چیزی فکر کنی. _ تحت تأثیر تحمیل ذهن قرار نگیر. _ تصمیم بگیر که می‌خواهی ذهنت را به چه مشغول کنی و به آن نگاه کن... زیرا بعد از مدتی او نیز به تو نگاه خواهد کرد.
کاربر ۴۸۰۳۸۵۱
هر اتفاقی که برای ما رخ می‌دهد شرایط است نه نتیجه، آن چیزی که نتیجه را معلوم می‌کند این است که شرایط را چگونه تعبیر کنیم
adriana
«هر چیزی که می‌خواهی، اگر بشود در آن یک خیر هست، اگر هم نشود در آن صد خیر هست.»
کاربر ۳۴۷۰۷۰۶
انسان با عقلش می‌آموزد ولی با قلبش می‌فهمد.
adriana
ثروت این است که هر اتفاقی برای ما افتاده باشد بازهم می‌توانیم در کنار هم بگوییم و بخندیم. اینکه هر اتفاقی افتاده باشد هنوز جسارتِ از نو شروع کردن را داریم
adriana
آنهایی که برای رسیدن به هدفشان دنبال راه‌های کوتاه‌تر و میان‌بر هستند معمولاً یا راه را گم‌کرده یا هدفشان را غیرقابل‌دسترس می‌کنند.
کاربر ۳۴۷۰۷۰۶
هیچ‌کس تصادفی سر راه ما قرار نمی‌گیرد. حتماً چیزی برای آموختن به ما دارد. امکان ندارد ما بدانیم چه کسی، کی و چگونه وارد زندگی‌مان می‌شود. زیر این زندگی یک اتفاق غیرقابل‌پیش‌بینی است.
Bahar Abdalvand
تو می‌گویی چون همیشه از پشت خنجر خوردم و به خاطر همین به هیچ‌کس اعتماد نمی‌کنم. «دیگری می‌گوید چون همیشه از پشت خنجر خورده‌ام یاد گرفتم که به چه کسی باید اعتماد کنم.»
Bahar Abdalvand
رسالت خودت را واقعی کنی (مأموریت زندگی‌ات را اجرا کن.)
adriana
لطفاً در درون خودت به دنبال این جواب‌ها باش؛ زیرا بزرگ‌ترین ثروت تو آنها هستند. (لطفاً هرکدام را در یک خط بنویس) آیا این پدیده علم توست، عقل توست، اخلاقیات توست، شوخ‌طبع بودنت، خندان بودنت، ظرافت و مهربانی‌ات، اعتمادبه‌نفست، آرام و ساکن بودنت یا صبور بودنت. لطفاً بررسی کن که چه چیزی ثروت توست. بعد متوجه می‌شوی که خوشحالی و خوشبختی تو در ماشین لوکس، خانه‌های گران، جواهرات، ویلا و کشتی نیست. بنابراین به‌خوبی درک می‌کنی ثروتی که در درون توست با هیچ‌کدام از اینها قابل‌مقایسه نیست و با هیچ ثروتی قابل خریداری نیست.
دیانا پارسا
از این رو دقت کن به دنبال چه چیزی هستی چون تو در جستجوی هر چیزی که هستی آنی. اگر دنبال عشق می‌گردی عشق هستی. اگر دنبال دوستی می‌گردی دوست هستی. دنبال علم می‌گردی علم هستی. به دنبال هیجان می‌گردی هیجانی. به دنبال آرامش می‌گردی تو آرامش هستی. به دنبال موفقیت می‌گردی موفقیت هستی.
کاربر ۳۴۷۰۷۰۶
همیشه در زمین بودن و بازی کردن هیجان‌انگیزتر از تماشاگر بودن است. حتی اگر در زمین بودن پرخطر باشد حداقل رضایت‌بخش است. شجاعت داشته باش، به چیزهای جدید فرصتی بده، شجاعت اصلاً نترسیدن نیست، با وجود ترس‌هایت آگاهانه وارد عمل شدن است. جایی که شجاعت نباشد اسارت خواهد بود. آزاد بودن را انتخاب کن.
Bahar Abdalvand
دنبال کمال بودن و دنبال بهترین نتیجه بودن بزرگ‌ترین تله است.
Bahar Abdalvand
مولانا به دعاهایی که برای آن تلاشی نشده؛ دعای خشک و خالی می‌گوید. مثل گل‌های مصنوعی درختان مصنوعی.
Bahar Abdalvand
نه غم نه شادی، هیچ‌کدام ابدی نیستند. هیچ اندوهی به‌شدت روز اول ادامه پیدا نمی‌کند. حتماً به‌مرور زمان کمتر می‌شود. خوشی‌ها هم همین‌طور.
Bahar Abdalvand
ثروتمند بودن این است که بتوانی از داشته‌هایت لذت ببری.
Bahar Abdalvand
به عقیدهٔ هاکان منگوچ برای اینکه امید روی زمین دوام پیدا کند باید حداقل یک نفر عمیقاً آن را باور داشته باشد و به نظر او: «تو می‌توانی آن شخص باشی.»
Bahar Abdalvand
اگر تسلیم شوی، روی دیگر سکه را نخواهی دید. اما وقتی‌که به زندگی شانسی دوباره می‌دهی به تقدیر هم اجازهٔ تغییر می‌دهی و لیاقت این را کسب می‌کنی که روی دیگر سکه را نیز تجربه کنی.
کاربر ۳۴۷۰۷۰۶

حجم

۱۳۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

حجم

۱۳۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد