بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قدرت اسطوره | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب قدرت اسطوره اثر جوزف کمبل

بریده‌هایی از کتاب قدرت اسطوره

نویسنده:جوزف کمبل
انتشارات:نشر مرکز
امتیاز:
۳.۶از ۹ رأی
۳٫۶
(۹)
«کسی که می‌خواهد سرنوشت راهنمای او است، و کسی که نمی‌خواهد سرنوشت او را به دنبال خود خواهد کشید.»
m ferdosara
شیطانی که قادر به بلعیدن‌اش هستید، قدرت خود را به شما می‌دهد، و هر چه درد زندگی بزرگتر باشد، پاسخ زندگی نیز بزرگتر است.
Hana
‫کمبل: اسطوره‌ها را بخوانید. آنها می‌آموزند که می‌توانید به درون بازگردید، و شروع به دریافت پیام نمادها می‌کنید. اسطوره‌های ملت‌های دیگر را بخوانید، نه اسطوره‌های دین خود را، زیرا گرایش‌تان بر آن است که دین خود را از زاویه واقعیات امور تفسیر کنید، اما اگر اسطوره‌های دیگران را بخوانید شروع به دریافت پیام خواهید کرد. اسطوره کمک می‌کند که ذهن خود را در تماس با این تجربه زنده بودن قرار دهید. به شما می‌گوید که این تجربه چیست. به عنوان مثال، ازدواج را در نظر بگیرید.
Medisa
در داستان عهد قدیم، خداوند به یک چیز ممنوع اشاره می‌کند. اما خداوند به خوبی می‌دانسته است که انسان قصد دارد میوه ممنوع را بخورد. و با انجام همین عمل بود که انسان آغازگر زندگی خویش شد. در واقع زندگی با سرپیچی آغاز شد.
Hana
امر متعال به معنی «فراتر رفتن» و پشت‌سر گذاشتن دوگانگی است. هر چیزی در حوزه زمان و مکان دوگانه است. تجسم یا به صورت مذکر یا به صورت مؤنث ظاهر می‌شود، و هر یک از ما تجسم خداوندیم. می‌توان گفت، شما فقط با یک جنبه از دوگانگی متافیزیکی واقعی خود به دنیا می‌آیید. این مطلب در ادیان عرفانی نشان داده شده است. در این ادیان، فرد هر چه بیشتر به اعماق خود فرو می‌رود، و در آنجا لحظه‌ای فرا می‌رسد که درمی‌یابد هم میرا و هم نامیرا، و هم مذکر و هم مؤنث است.
Hana
یکی از چیزهایی که در اسطوره پیش می‌آید آن است که در قعر هاویه صدای رستگاری به گوش می‌رسد. لحظه تاریک، لحظه‌ای است که پیام واقعی تحول در شرف آمدن است. در تاریک‌ترین لحظه، نور فرا می‌رسد.
Hana
ما یک چیز را می‌دانیم: خدای ما، خدای شما نیز هست. زمین نزد او ارزشمند است و آسیب رساندن به زمین، ناسزا گفتن به آفریننده آن است.
Hana
مویرز: بدیهی است که ما انسان‌های جدید، جهان را از مکاشفه‌های طبیعی آن، و خودِ طبیعت جدا می‌کنیم. من به آن افسانه کوتاه پسربچه کوچکی فکر می‌کنم که پرنده‌ای خوش‌آواز را در جنگل پیدا می‌کند و آن را به خانه می‌آورد. کمبل: او از پدرش می‌خواهد که به این پرنده غذا بدهد، اما پدر نمی‌خواهد به یک پرنده بی‌مقدار غذا بدهد، و لذا پرنده را به قتل می‌رساند. افسانه می‌گوید، این مرد پرنده را کشت، و همراه با پرنده آواز را کشت، و همراه با آواز خودش را. او به حالت مرگ افتاد، مرد، و دیگر هیچ‌گاه زنده نشد.
Hana
باید بدانید که هر دینی نوعی نرم‌افزار است که مجموعه علایم خاص خود را دارد و با این مجموعه کار می‌کند. اگر شخصی واقعاً معتقد به یک دین باشد و واقعاً زندگی خود را بر آن بنا کند، با نرم‌افزاری که از آن استفاده کرده است بهتر کنار می‌آید. اما کسی همچون من که دوست دارد با این نرم‌افزار بازی کند می‌تواند به اطراف و اکناف سربکشد، اما احتمالا هیچ‌گاه تجربه‌ای قابل قیاس با تجربه یک قدیس را از سر نخواهد گذراند.
Hana
هنگامی که سن‌تان بالاتر می‌رود و دلمشغولی‌های زندگی روزمره را به تمامی پشت‌سر می‌گذارید، و توجه خود را به زندگی درونی معطوف می‌کنید، چنانچه ندانید زندگی درونی چیست یا کجا است، تأسف خواهید خورد.
Hana

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۵۰ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۵۰ صفحه

قیمت:
۷۸,۰۰۰
تومان