بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب دلشده: تحلیلی بر احوالات مرحوم سیدهاشم حداد | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب دلشده: تحلیلی بر احوالات مرحوم سیدهاشم حداد

بریده‌هایی از کتاب دلشده: تحلیلی بر احوالات مرحوم سیدهاشم حداد

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۷از ۲۶ رأی
۴٫۷
(۲۶)
می‌گوید: «اگر کسی در این عالم از این عالم گذشت، به حقیقت می‌رسد. «من مات فقد قامت قیامته» والا به محض مردن برای او منکشف می‌شود که این عالم نیستِ هست ‌نماست و آن عالم هستِ نیست‌نما! ولی چه خوب است در این دنیا قبل از مرگ حقایق برای آدمی منکشف شود که لذت کمال همین جاست.»
alireza brujerdi
حضرت علی (ع) می‌فرمایند: «یموتُ الناسُ مَرّةً وَ یموتُ أحَدُهُم فی کل یوم سَبعینَ مَرّةً من مُجاهَدةِ أنفُسِهم وَ مُخالَفَة هَواهُم وَ الشَّیطانُ الذی یجری فی عُروقِهِم» «همۀ مردم یک بار می‌میرند، ولی ایشان[ اهل آخرت ]به خاطر مجاهده با نفس و خواهش‌های نفسانی و شیطانی که در رگ‌هایشان جاری است، در هر روز هفتاد بار جان می‌سپارند.»
Yasin Heidari
رسول خدا هستید. اهانت به بچه‌سید، اهانت به رسول‌الله است. “»
کاربر ۵۷۸۷۲۰۷
نیست‌ کند، هست ‌کند، بی‌دل‌ و بی‌دست کند باده دهد، مست کند، ساقی خمّار مرا
هامان
اما ای عزیز! و ای سالک طریق! اگر تو نیز جویای حقیقتی بدان که در هر بار مجاهده نفس، هر بار گذشت از یک نگاه حرام، یک سخن، فکر یا لذت حرام و با هر بار عمل برخلاف نفس اماره‌ات، نامت را در صحیفۀ مجاهدان و شهدای راه خدا می‌نگارند. مخالفت با نفس سخت و طاقت‌فرساست اما حلاوت و لذت شهادت در راه خدا با هیچ لذت دیگری قابل معاوضه نیست. این‌گونه است که جهاد اکبر در مقابل جهاد اصغر، اجری عظیم دارد. و کسی که از بیت مظلم نفس، تنها و تنها به سوی خود خدا مهاجرت کند، در هر بار کفّ نفس و مجاهده در برابر گناه شهید می‌شود و آن که به چنین مقامی رسید، اجرش بر خداست.
آسمان
«روزی یک نفر از آقای حاج سیدهاشم پرسید: ”تجرد چیست؟ “ فرمودند: ”تجرد عبارت است از شناخت انسان بالمشاهده، که حقیقت وی غیر از این ظواهر و مظاهر است. “
کاربر ۲۱۶۰۱۹۶
«مادرم از زنان مؤمنی بود که به خواندن زیارت عاشورا در هر روز مداومت داشت، طوری‌که بعد از نماز صبح مشغول تعقیبات نماز و از جمله زیارت عاشورای کامل می‌شد. او درحالی‌که برای فرزندانش صبحانه آماده می‌کرد زیارت را می‌خواند و انوار و برکات این زیارت عظیم در غذایی که فرزندان از آن می‌خوردند، جاری می‌شد و نور ولایت اهل‌بیت و برائت از دشمنان آنان در رگ‌هایشان سریان می‌یافت.» و نیز می‌گوید: «راز توفیق و رسیدن من به این مقام آن است که مادرم[ رحمة‌الله علیها ]به من گفت: ”فرزندم هاشم! از وقتی تو را باردار شدم تا وقتی که وضع حمل کردم هر روز بعد از فریضۀ صبح زیارت عاشورا می‌خواندم. “»
کاربر ۲۱۶۰۱۹۶
روایت شده که جوانی به خدمت پیامبر اکرم (ص) آمد و عرض کرد: «من مردی جوان هستم و دوست دارم در راه خدا جهاد کنم و مادری دارم که از آن اکراه دارد.» رسول خدا (ص) فرمود: «به نزد مادرت برگرد. به خدایی که مرا به حق برانگیخته است آرام گرفتن مادر تو، به تو در یک شب بهتر است از یک سال جهاد در راه خدا.»
alireza brujerdi
رسول خدا (ص) فرمود: «به نزد مادرت برگرد. به خدایی که مرا به حق برانگیخته است آرام گرفتن مادر تو، به تو در یک شب بهتر است از یک سال جهاد در راه خدا.»
alireza brujerdi
پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «ملعونٌ مَلعُونٌ مَن ألقَی کلّهُ عَلَی النَّاس»
alireza brujerdi

حجم

۸۷۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۸۹ صفحه

حجم

۸۷۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۸۹ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۲,۵۰۰
۵۰%
تومان