بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب العبد: شرح احوالات و زندگانی جامع فقه و عرفان حضرت آیت الله‌العظمی محمد‌تقی بهجت فومنی ( ره ) | صفحه ۶ | طاقچه
کتاب العبد: شرح احوالات و زندگانی جامع فقه و عرفان حضرت آیت الله‌العظمی محمد‌تقی بهجت فومنی ( ره )

بریده‌هایی از کتاب العبد: شرح احوالات و زندگانی جامع فقه و عرفان حضرت آیت الله‌العظمی محمد‌تقی بهجت فومنی ( ره )

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۶از ۵۹ رأی
۴٫۶
(۵۹)
او سجده‌های طولانی دارد و عاشقانه بی‌آنکه زمان را دریابد مدت‌ها سر بر آستان محبوب می‌گذارد اما جای مهر بر پیشانی‌اش معلوم نیست. توصیه او به طلاب نیز این است که بعد از سجدۀ طولانی جلوی آینه بایستند و جای مهر را مقداری با دست بمالند تا اثر آن از بین برود و مبتلا به صفت رذیله ریا نشوند
کاربر ۲۸۶۷۰۹۸
به نماز که می‌ایستد با اولین تکبیرش از زمین پر می‌گیرد، دنیا و مسائلش را برای اهلش می‌گذارد و از خود بی‌خود می‌شود. سخنان گران‌قدرش در مورد این معراج مؤمنان حکایت از حالات و مقامات او در این وادی دارد که او هرچه یافته از عمل به معلوماتش است.
کاربر ۲۸۶۷۰۹۸
«آقا در فقه و اصول و فلسفه و خیلی از علوم دیگر استاد بود. اما از دو لب مبارکش در یک جلسه‌ای شنیدم که فرمودند: مایۀ هر چیزی عبودیت است و ایشان در علوم باطنی به خاطر عبودیتش یک سلطان بود. سلطان! من نمی‌توانم همه‌چیز را بگویم، خدا شاهد است.»
کاربر ۲۸۶۷۰۹۸
اگر بدن او را قطعه‌قطعه می‌کردند، هر قطعه لااله‌الاهو می‌گفت. بندگی می‌کرد چون می‌دانست عمل هیچ عاملی، گرچه ذره‌ای باشد، ضایع نمی‌شود و نزد خدا باقی است.
کاربر ۲۸۶۷۰۹۸
سفری ما در مشهد خدمت ایشان رسیدیم، از بعضی افرادی که در خانه غالباً خدمت آقا بودند، پرسیدم که آقا در طول روز چه می‬کنند؟ گفتند که دائم به سورۀ توحید مشغول‌اند و گاهی مانند کسی که نمی‬تواند جلوی خود را از خواندن بگیرد، تندتند مشغول‌اند. زیارت عاشورای ایشان هم امری است که مداومت بر آن را از اساتیدشان به یادگار داشتند.»
کاربر ۲۸۶۷۰۹۸
بود. مکاشفات ‌ایشان معمولاً بین‌الطلوعین بیشتر بود و بعد از حرم‌ها بسط داشتند. ایشان در قبض‌ها می‌فرمود که باید اختصار در واجبات بکنیم اما ما در ایشان این اختصار را ندیدیم.»
کاربر ۲۸۶۷۰۹۸
بقیۀ اوقاتش هم از تدریس و تدوین دروس، اجتهاد و مراجعات مربوط به آن و رسیدگی به امور خانواده و... عبادت است.
کاربر ۲۸۶۷۰۹۸
شب سه چهار ساعت بیشتر نمی‌خوابید و گاهی که می‌دید دیگر وقت ندارد یکی دو ساعتی را دراز می‌کشید و یا نشسته می‌خوابید. مدت‌ها با وضو می‌خوابید و بعدها که دیگر توانایی‌اش کم شده بود، تیمم می‌کرد
کاربر ۲۸۶۷۰۹۸
خودش بعدازظهر نشسته چند دقیقه‌ای می‌خوابد. سپس مطالعۀ بعدازظهرش را می‌کند و برای تدریس می‌رود. نماز مغرب و عشا همراه با تعقیبات و توسل مخصوصی که به حضرت ولی‌عصر (ع) هر روز در اتاقی تاریک انجام می‌دهد روی هم دو ساعت و نیم تا سه‌ ساعت وقتش را می‌گیرد. سپس به مطالعۀ دروس فردا می‌پردازد.
کاربر ۲۸۶۷۰۹۸
سرّ پیشرفت آیت‌الله بهجت در همان توصیۀ همیشگی او یعنی ترک گناه نهفته است. «ایشان قبل از رسیدن به بلوغ مراقبه داشتند و دیگر آن موانع را که بر اثر رذائل و معاصی به وجود می‌آید برای حرکت به سوی معبود نداشتند
کاربر ۲۸۶۷۰۹۸

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۵ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۵ صفحه

قیمت:
۸۲,۰۰۰
۴۱,۰۰۰
۵۰%
تومان