بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب تغییرآفرین | صفحه ۶ | طاقچه
کتاب تغییرآفرین اثر جونا  برگر

بریده‌هایی از کتاب تغییرآفرین

نویسنده:جونا برگر
انتشارات:نشر نوین
امتیاز:
۳.۵از ۵۰ رأی
۳٫۵
(۵۰)
این باور که حق با ماست، چشم ما را به روی حقیقت بسته است
hamid
دو دلیل متفاوت و در نهایت انتخاب یکسان است.
لیلی مهدوی
به این ترتیب، تردید مانند دکمهٔ مکث عمل می‌کند؛ اقدام را متوقف می‌کند و اوضاع را در حالت قبل نگه می‌دارد.
hamid
تردید حتی از نتایج منفیِ حتمی نیز بدتر است. دانستنِ اینکه دیر به جلسه می‌رسید، قطعاً ناخوشایند است؛ اما ندانستنِ اینکه آیا به‌موقع می‌رسید، اغلب احساس بدتری دارد. اخراج شدن خوشایند نیست، اما ندانستنِ اینکه آیا در آستانهٔ اخراج هستید، می‌تواند احساس بدتری داشته باشد.
hamid
مخالفان این قانون مخالفتشان صرفاً اتفاقی نبود، بلکه بر اساسِ دین، فرهنگ و نحوهٔ پرورششان، عقاید به‌شدت محکمی داشتند.
لیلی مهدوی
مردم به آزادی و استقلال نیاز دارند تا احساس کنند زندگی و رفتارشان در کنترل خودشان است و به جای آنکه تابع احتمالات باشند یا تغییر نظر ناگهانی دیگران کنترلشان کند، خودشان قدرت انتخاب داشته باشند
hamid
اگر به مردم نیز بگوییم کاری را انجام ندهند، تأثیر معکوس می‌گذارد: این هشدار باعث می‌شود که آن‌ها با احتمال بیشتری همان کار را انجام دهند.
hamid
برای اینکه واقعاً از شرِ علف‌های هرز خلاص شوید یا نظرات را تغییر دهید، به‌دنبال ریشه بگردید. از همان ابتدا، نیازها و انگیزه‌های هدایت‌کنندهٔ رفتارها را دریابید. ریشه را پیدا کنید، باقی کارها خودبه‌خود انجام می‌شوند.
فلورا
هزینه‌های اقدام نکردن را آشکار کرد و نیز نشان داد که به‌زودی این هزینه‌ها بیشتر هم می‌شوند. او نشان داد که کارمندان هنوز می‌توانند از کِشتی‌های قدیمی استفاده کنند، اما اگر می‌خواهند این کار را انجام دهند، مجبورند خودشان به‌تنهایی انجامش دهند.
لیلی مهدوی
زمان لازم برای خواندن نقدوبررسی‌ها، مقایسهٔ ویژگی‌ها و تشخیص اینکه کدام جایگزین احتمالی از همه بهتر است. تلاش برای سفارش دستگاه جدید، راه‌اندازی همهٔ بخش‌های آن و یادگیری آرایش و سیستم جدید را هم به آن اضافه کنید. تازه، هزینهٔ احتمالی پشیمانی به‌دلیل انتخاب نادرست جدای از این‌هاست.
لیلی مهدوی

حجم

۵۹۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۵۹۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان