بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب تغییرآفرین | طاقچه
کتاب تغییرآفرین اثر جونا  برگر

بریده‌هایی از کتاب تغییرآفرین

نویسنده:جونا برگر
انتشارات:نشر نوین
امتیاز:
۳.۵از ۴۹ رأی
۳٫۵
(۴۹)
مَثَلی قدیمی می‌گوید: «اگر یک نفر به شما بگوید که دُم دارید، می‌خندید و فکر می‌کنید که دیوانه است، اما اگر سه نفر این حرف را بزنند، شما به پشتتان نگاهی می‌اندازید.»
سپهر
آیزاک نیوتن گفته بود جسمِ در حالِ حرکت مایل است به حرکت ادامه دهد، در حالی که جسمِ ساکن می‌خواهد در سکون باقی بماند. تمرکز نیوتن بر اجسام فیزیکی، سیاره‌ها، پاندول‌ها و مواردِ مشابه بود، اما همین مفاهیم را می‌توان در دنیای اجتماعی هم به کار برد. قانون بقای اندازهٔ حرکت مردم و سازمان‌ها را نیز، درست مانند قمرها و ستاره‌های دنباله‌دار، هدایت می‌کند؛ این همان اینرسی است. آن‌ها تمایل دارند کاری را انجام دهند که همیشه انجام داده‌اند.
سپهر
«اگر در ابتدا موفق نشدید، سعی کنید. اگر نشد، دوباره سعی کنید.»
احسان
با زورگویی نمی‌توان افراد را برای تسلیم شدن مجاب کرد
عیدتون مبارک
مردم پایبند کاری هستند که تاکنون انجام می‌داده‌اند. همچنین تا وقتی که نتایج کارشان فاجعه‌بار نشود، نمی‌خواهند آن را تغییر دهند
سپهر
جیم کالینز، نویسندهٔ حوزهٔ کسب‌وکار، زمانی می‌گفت: «خوب بودن، دشمنِ عالی بودن است. ما مدارس عالی نداریم، اساساً به این دلیل که مدارس خوب داریم. ما دولتِ عالی نداریم، اساساً به این دلیل که دولتِ خوب داریم. افراد انگشت‌شماری به زندگی عالی دست می‌یابند، تا حد زیادی به این دلیل که قانع شدن به زندگی خوب بسیار آسان‌تر است.»
hamid
تغییرآفرینان به جای اینکه بپرسند چه عاملی ممکن است شخصی را مجاب به تغییر کند، پرسشی اساسی‌تر از خود می‌پرسند: چرا آن شخص تاکنون تغییر نکرده است؟ چه عاملی مانع او شده است؟
سپهر
آنچه را شنیدید بازتاب دهید بازتاب دادن شامل تکرار چند کلمهٔ آخر حرفِ گوینده است تا نشان دهید که به او گوش می‌دهید و با او در تعامل هستید. به‌ویژه اگر کسی احساس خشم می‌کند، این کار او را به ادامهٔ صحبت تشویق می‌کند و به او فرصت خالی شدن می‌دهد. برای مثال، اگر کسی بگوید: «خیلی ناراحتم که تأمین‌کنندهٔ ما همیشه یک یا دو روز دیر می‌کند»، می‌توان پاسخ داد: «آن‌ها همیشه یک یا دو روز دیر می‌کنند؟» بازتاب دادن، ضمن حفظ جریان مکالمه، علاقه و وابستگی نیز ایجاد می‌کند.
سپهر
زیان‌ها بزرگ‌تر از سودها جلوه می‌کنند.
سپهر
گاهی کمتر، بهتر از بیشتر است.
hamid

حجم

۵۹۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۵۹۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۲۹,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۷صفحه بعد