بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هر آن چه فکر می کنی باور نکن | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب هر آن چه فکر می کنی باور نکن اثر جوزف انگوین

بریده‌هایی از کتاب هر آن چه فکر می کنی باور نکن

نویسنده:جوزف انگوین
امتیاز:
۳.۸از ۹ رأی
۳٫۸
(۹)
برخورد با تیر دوم که تیر احساسی است، حتی دردناک‌تر است (این همان رنج بردن است). بودا توضیح می‌دهد
کاربر ۵۵۸۹۹۰۶
هیجانات منفی فقط برای حفظ بقای ما کمک‌کننده هستند اما اگر موضوع مرگ و زندگی در میان نباشد، هیجانات منفی بیشتر مخرب هستند تا مفید.
سورینام
دلیل اینکه فکرکردن، کار را خراب می‌کند این است که وقتی به افکار خود فکر می‌کنیم، شروع به تزریق باورهای محدودکننده، قضاوت‌ها، نقدها، برنامه‌ها و شرایط خود به آن افکار می‌کنیم و به دلایل بی‌شماری فکر می‌کنیم که چرا نمی‌توانیم کاری را انجام دهیم یا چیزی را داشته باشیم. با فکر نکردن، از تمام آن قضاوت‌ها و برنامه‌ریزی‌های منفی‌ای که افکار اولیه‌مان را خراب می‌کنند، به دور می‌مانیم.
سورینام
فکرکردن، ریشه اصلی تمام رنج روانی ماست. شاید کنجکاو باشید که بدانید افکار مثبت در کجای این داستان قرار می‌گیرند. افکار مثبت یا افکاری که احساس خوبی به ما می‌دهند، نتیجه فکرکردن نیستند. آن‌ها محصول وضعیت طبیعی آرامش، عشق و نشاط هستند. آن‌ها محصول جانبی بودن ما هستند و نه محصول فکرکردن‌مان؛ بنابراین فکرکردن فقط موجب ایجاد احساسات یا هیجانات منفی می‌شود.
سورینام
در آن لحظه، راهب سؤال مرشدش را به یاد آورد که می‌گفت " آیا می‌دانی که آن‌چه تو را عصبانی می‌کند، واقعاً چیست؟" بعد راهب با خود اندیشید که "آن‌چه مرا عصبانی می‌کند مردم، موقعیت‌ها یا شرایط نیستند. این قایقِ خالی نبود که مرا عصبانی کرد بلکه واکنش من به آن موجب خشمم شد. تمام افراد با موقعیت‌هایی که مرا آزرده و خشمگین می‌کنند، مثل این قایق خالی هستند. آن‌ها بدون واکنش خود من، این قدرت را ندارند که مرا عصبانی کنند."
سورینام

حجم

۹۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

حجم

۹۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
۱۳,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۳
۴
صفحه بعد