بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب رازهای مدیریت وارن بافت: راهکارهای اثبات شده برای ثروت آفرینی و موفقیت در مدیریت و کسب و کار | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب رازهای مدیریت وارن بافت: راهکارهای اثبات شده برای ثروت آفرینی و موفقیت در مدیریت و کسب و کار اثر ماری بافت

بریده‌هایی از کتاب رازهای مدیریت وارن بافت: راهکارهای اثبات شده برای ثروت آفرینی و موفقیت در مدیریت و کسب و کار

۳٫۰
(۱۵)
تجربه بهترین معلم است اما اگر از اشتباهات خود آن را یاد بگیرید بهای سنگین و گرانی باید پرداخت کنید. بهتر است از اشتباهات دیگران یاد بگیریم.
مهدی ابراهیمی
این قانون ساده‌ای است: اگر می‌خواهید پیشرفت کنید، در مواجهه نخست با افراد، رفتاری دوستانه داشته باشید. همان‌طور که وارن به این نکته دست یافته، این تنها روش نتیجه‌بخش است.
کاربر ۵۰۰۹۱۸۵
اگر بخواهیم تنها مهارت را نام ببریم که هر مدیر باید در آن حوزه به عالی‌ترین شکل ممکن عمل کند، باید به مهارت انگیزه دادن به دیگران برای موفق شدن اشاره کنیم. وارن مجموعه خاصی از مهارت‌های انگیزه بخش را ابداع کرده است که الهام‌بخش مدیران وی برای به موفقیت رساندن شرکت‌های او یکی پس از دیگری بوده‌اند و امروز، ارزش شرکت برکشایر هاتاوی را به ۱۵۰ میلیارد دلار رسانده‌اند.
کاربر ۵۰۰۹۱۸۵
یک سهم خودش نمی‌داند که شما مالک آن هستید. مردم اغلب به اشیا جان و روح می‌بخشند، حال حیوان آن‌ها باشد، ماشین آن‌ها یا سهام آن‌ها. زمانی که با یک سهم این اتفاق می‌افتد تفکر احساسی جای تفکر عقلانی را می‌گیرد و این اتفاق بدی است که در سرمایه‌گذاری می‌افتد. زمانی که وقت فروش است شما مردد هستید که آن را بفروشید زیرا آن را دوست دارید و زمانی که قیمت پایین می‌رود دلیلی ندارد که نسبت به سهام عصبی و بدخلق شوید. او نمی‌داند که شما مالک او هستید. او تجربه طرد شدن را ندارد و شما هم نباید با او این کار را بکنید.
مهدی ابراهیمی
تنوع سبد سهام یک توجیه در برابر نادانی و نداشتن دانش سرمایه‌گذاری است. برای کسانی که می‌دانند چه می‌کنند بی‌معناست. اگر نمی‌فهمید که دارید چه می‌کنید پس باید تنوعی از سرمایه‌گذاری را داشته باشید به امید آنکه تخم‌مرغ‌ها را در سبدهای مختلف گذاشته‌اید. اگر مشاور سرمایه‌گذاری شما به شما این ایده را می‌دهد پس با زبان بی‌زبانی به شما می‌گوید که خودش هم نمی‌داند چه می‌کند و چه می‌شود.
مهدی ابراهیمی
نظرات جمعی دیگران جایگزین خوبی برای تفکر خود فرد نیست. معمولاً اگر بر پایه نظر آراء عموم سرمایه‌گذاری کنید آرامش بیشتری دارید همه با این نظر موافق هستند. تنها مسئله نگران‌کننده این است که اگر همه این جمعیت با هم بخواهند سهام را بفروشند چه می‌شود دقیقا مثل مدرسه که همه با هم فارغ‌التحصیل می‌شوند. معمولاً پتانسیل رشد برای سهام‌هایی که تعداد زیادی سرمایه‌گذار آن را خریده‌اند وجود ندارد و این بدین معناست که شما ریسک زیادی را در مقایسه با برگشت سرمایه به جان خریده‌اید
مهدی ابراهیمی
«هنرمندان سطح پایین‌تر اقتباس می‌کنند، هنرمندان بزرگ می‌دزدند.» همین امر می‌تواند درخصوص مدیران شرکت‌ها نیز صدق کند. هرگاه ایده بزرگی می‌بینیم، باید آن را بدزدیم و بی‌درنگ به‌کار ببریم. این ایده‌های شگفت‌انگیز را از کجا پیدا کنیم؟ می‌توانیم با بررسی عرصه رقابت، ببینیم دیگران چه کاری را درست انجام می‌دهند و چه کاری را اشتباه انجام داده‌اند.
کاربر ۵۰۰۹۱۸۵
به‌جای اینکه به کسی دستور بدهید کاری را انجام ندهد، می‌توانید پیامدهای منفی آن را برای او بازگو کنید. به‌جای اینکه بگویید: «در دریاچه شنا نکن»، بگویید: «در دریاچه تمساح هست و آن‌ها دوست دارند بچه‌های کوچک را بخورند.» آنگاه کودک به این فکر می‌کند که تمساح او را می‌خورد، و ناچار می‌شود در دریاچه شنا نکند. به‌جای اینکه به کسی دستور دهید کاری را انجام دهد، نتایج مثبت انجام آن کار را برایش توصیف کنید. به‌جای اینکه بگویید: «می‌خواهم فروش محصولات افزایش یابد»، بگویید: «اگر فروش محصولات افزایش یابد، خوشحال خواهم شد و می‌توانم در کریسمس پاداش بیشتری بدهم.» بدین ترتیب کارکنان می‌فهمند که افزایش در فروش، مدیر آن‌ها را خشنود می‌کند و موجب می‌شود در کریسمس پاداش‌های بیشتری بگیرند.
کاربر ۵۰۰۹۱۸۵
«اگر تنها یک راز برای موفقیت وجود داشته باشد، توانایی درک دیدگاه فرد مقابل و دیدن از زاویه دید او و همچنین خودتان است.»
کاربر ۵۰۰۹۱۸۵
«وقتی کسی را برای نخستین بار ملاقات می‌کنید، در آغاز، رفتاری دوستانه داشته باشید.»
کاربر ۵۰۰۹۱۸۵

حجم

۱۰۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۱ صفحه

حجم

۱۰۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۱ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
۴۱,۴۰۰
۴۰%
تومان