بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب اطلس دل | طاقچه
کتاب اطلس دل اثر برنه براون

بریده‌هایی از کتاب اطلس دل

نویسنده:برنه براون
امتیاز:
۳.۲از ۱۹ رأی
۳٫۲
(۱۹)
نشخوار ذهنی از علائم قوی افسردگی است،
شقایق
آسیب‌پذیری به معنای دادن اطلاعات بیش‌ازحد نیست، بلکه در میان گذاشتن داستان و تجربه‌هایمان با کسانی است که لیاقت پیدا کرده‌اند ما را بشنوند. آسیب‌پذیری ضعف نیست، بلکه بزرگ‌ترین معیار شجاعت است.
sahar
معلوم شد دانستن این‌که قرار است چه پیش بیاید باعث نمی‌شد تحملش آسان‌تر شود
|ݐ.الف
دل دریاست و زبان ساحل. هرآنچه در دریاست به ساحل خواهد آمد. ـ مولانا
کاربر ۲۸۶۳۶۰۷
تکبر تکبر حس برآمده از توانایی‌های ذاتی فرد است که بیشتر با نیاز به سلطه مرتبط است تا موفقیت‌های حقیقی. با عزت نفس ارتباط معکوس و با خودشیفتگی و شرم ارتباط مستقیم دارد. به بیان ساده‌تر، هرچه تکبر بیشتر، عزت نفس کمتر، خودشیفتگی و احتمال شرم از خود بیشتر.
sahar
ممکن است دور از ذهن به‌نظر برسد، اما یکی از بزرگ‌ترین موانع رسیدن به تبحر کمال‌گرایی است. در پژوهشمان دربارهٔ رهبری، متوجه شده‌ایم که لازمهٔ رسیدن به تبحر کنجکاوی و دیدن اشتباه‌ها و شکست‌ها در قالب فرصتی برای یادگیری است. کمال‌گرایی به ما می‌گوید خطاها و شکست‌ها ایرادهایی شخصی‌اند. این باعث می‌شود چیزهای جدید را امتحان نکنیم یا به‌ندرت بتوانیم بعد از شکستی ناگزیر خود را بازیابیم.
کاربر ۲۶۸۵۱۲۰
شادی غیرمنتظره، کوتاه‌مدت و شدید است. مشخصه‌اش ارتباط با دیگران، خدا، طبیعت و یا جهان است. شادی تفکر و توجه ما را گسترش می‌دهد، و ما را با حس آزادی و رهایی پر می‌کند.
sahar
می‌دانستم برای آدم‌ها چقدر مهم است که درک شوند، کِی می‌توانیم همدیگر را دست بیندازیم، و، اگر در این مورد اشتباه می‌کردیم، چقدر وقت داشتیم دربرویم
|ݐ.الف
خوش‌حالی پایدار، بلندمدت و معمولاً حاصل تلاش است. شدت آن از شادی کمتر و بیشتر خودمحور است. هنگام خوش‌حالی احساس می‌کنیم اوضاع تحت کنترل ماست. برخلاف شادی که درونی است، خوش‌حالی بیشتر بیرونی و وابسته به شرایط به‌نظر می‌رسد.
sahar
خود من به کرات دچار حالت اضطراب، برخاسته از داشتن صفت اضطراب، می‌شوم، و می‌دانم، برای این‌که واکنش‌هایم را تشخیص بدهم و درک کنم و روش‌های عبور از حس اضطراب را پیدا کنم، مشاوره برایم ضروری بوده است. همچنین مجبور شده‌ام کافئین را ترک کنم، هشت تا نه ساعت خواب شبانه داشته باشم، و تقریباً هر روز ورزش کنم.
کاربر ۲۸۶۳۶۰۷

حجم

۲۹۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۲۹۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۷۲,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۸صفحه بعد