بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قوانین روزانه | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب قوانین روزانه اثر رابرت گرین

بریده‌هایی از کتاب قوانین روزانه

نویسنده:رابرت گرین
انتشارات:نشر نوین
امتیاز:
۳.۴از ۴۵ رأی
۳٫۴
(۴۵)
وقتی تصاویر با پیام تو در تناقض‌اند، بر مضمون حرفت سایه می‌اندازند و آن را کوچک جلوه می‌دهند؟ مردم تصاویر را می‌بینند و به پیام تو توجهی نمی‌کنند.
f.z
قانون امروز: بهترین دفاع شما این است که در برابر آدم‌هایی که خیلی زود صمیمی و نزدیک می‌شوند و بیش‌ازاندازه خوش‌برخورد و گرم رفتار می‌کنند محتاط و حواس‌جمع باشید. این خوش‌برخوردیِ مفرط به‌هیچ‌وجه طبیعی نیست.
f.z
ممکن است برای رنج و بدبختی دیگران از غصه دق کنید، زیرا حالت‌های احساسی مانند ویروس مُسری‌اند و از فردی به فرد دیگر سرایت می‌کنند. شاید احساس کنید به فردی در حال غرق شدن یاری می‌رسانید، اما درواقع خودتان را به چاه بدبختی می‌اندازید.
f.z
معمولی بودن و بیهوده زیستن در بلندمدت شما را از چشم دیگران می‌اندازد و احترام آن‌ها را زایل می‌کند، زیرا یک پادشاه همواره به خود احترام می‌گذارد و ازاین‌رو احترام گذاشتن به خود را در دیگران نیز برمی‌انگیزد. آن‌کس که بهای شما را تعیین می‌کند خودتان هستید
f.z
دور خودتان حصار نکشید؛ منزوی بودن خطرناک است.
f.z
خرد را به ما نمی‌دهند، خودمان باید آن را تصاحب کنیم، آن‌هم بعد از طی کردن سفری پُرفرازونشیب که هیچ‌کسِ دیگری به‌جای ما به آن نخواهد رفت... افرادی که آن‌ها را تحسین می‌کنید و نگرش‌هایی که به‌نظرتان برجسته و والا می‌رسند، نتیجهٔ آموزش والدین در خانه نیستند، نتیجهٔ تحصیل در مدرسه زیر نظر معلمان هم نیستند؛ این فضایل در مسیر کاملاً متفاوتی شکوفا شده‌اند، آن‌ها در واکنشِ فرد به به پلیدی‌ها و میان‌مایگی‌های زندگی‌اش به‌وجود آمده‌اند؛ در کشاکش و جدالی که سرانجام پیروزی را برای فرد به ارمغان آورده است. _ مارسل پروست
hessam bahari
همین امروز حالت غرقگی را تجربه کنید. دور حواس‌پرتی و لذت‌های کم‌ارزش خط بکشید و از شر آن‌ها خلاص شوید. خودتان را در کار رها کنید.
f.z
عمیق‌ترین لذت‌ها را در کسب دانش و معلومات بیابید. طوری عمل کنید که انگار اشتهایی سیری‌ناپذیر برای آن دارید.
f.z
هدف این است که خودتان را به چالش بیندازید.
arian
ما اغلب دوست داریم روی سلامت روان افراد تمرکز کنیم و به این فکر می‌کنیم که احتمالاً یک درمانگر می‌تواند مشکلات آن‌ها را برطرف کند. بااین‌حال، آنچه در نظر نمی‌گیریم و به آن دقت نمی‌کنیم این است که حضور داشتن در یک گروه یا جامعهٔ مریض و معیوب به سلامت روان آدم‌ها صدمه می‌زند و آن‌ها را عصبی و روان‌رنجور می‌کند.
arian

حجم

۶۴۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۰۴ صفحه

حجم

۶۴۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۰۴ صفحه

قیمت:
۸۹,۰۰۰
۴۴,۵۰۰
۵۰%
تومان