بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب دختر ماه | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب دختر ماه اثر سارا عرفانی

بریده‌هایی از کتاب دختر ماه

نویسنده:سارا عرفانی
امتیاز:
۴.۰از ۱۶ رأی
۴٫۰
(۱۶)
گفت: «فدای دل مهربانت بشوم که می‌دانم حسابی هوای برادر کرده‌ای. خدا را شکر که سلامت است و مأمون قصد آزار و اذیتش را نداشته است.»
هدی✌
اگر محبّت امام در قلبی باشد و محبّت واقعی هم باشد، جز برای رضای خدا قدمی برداشته نمی‌شود.
⸤sadat⸣
خاندان امامت علمشان را بی‌واسطه از خداوند می‌گیرند و سن و سال مداخله‌ای در این امر ندارد؛ همچون حضرت عیسی که در گهواره سخن گ
⸤sadat⸣
در شأن مقام الهیِ انسان نیست که دل به این ظواهر ببندد. لباس هر چه فاخر و گران‌قیمت باشد، اگر ما را به حقیقت وجودمان نزدیک نکند چه ارزشی دارد!»
⸤sadat⸣
روح انسان در کورهٔ حوادث و سختی‌ها آب‌دیده می‌شود و پله پله به ملکوت نزدیک‌تر می‌گردد
اذا ماتوا انتبهوا
روح انسان در کورهٔ حوادث و سختی‌ها آب‌دیده می‌شود و پله پله به ملکوت نزدیک‌تر می‌گردد.»
شکوفه صبح
خدیجه گفت: «اینها مدعی شده‌اند که محمد ـ نعوذ بالله ـ فرزند برادرم، علی، نیست. خیزران چه روح بزرگی دارد که زیر بار این حرف‌ها کمر خم نمی‌کند. خدایش حفظ کند.» فاطمه گفت: «خیزران و برادرم حقیقت را می‌دانند. برای چه باید زیربار چنین تهمتی کمر خم کنند. خداوند از ضمیر افراد آگاه است و همین برای خیزران بس است.»
عاطفه سادات
. ما را از مسیرهایی بردند که حتّی یکی از محبّین آقایم نتواند به ایشان نزدیک شود و کلامی از ایشان بشنود. بمیرم برای دل آقایم
هدی✌
فاطمه به یاد روزهایی که برادرش، امام‌رضا، در کنارشان بود افتاد. نگاهی به چشم‌های مشتاق و پرسشگر زینب کرد و گفت: «روزی برادرم، علی‌بن‌موسی، فرمود: عقل شخص مسلمان تمام نیست، مگر اینکه ده خصلت را داشته باشد: از او امید خیر باشد، از بدی او در امان باشند، خیر اندک دیگری را بسیار شمارد، خیر بسیار خود را اندک شمارد، هر چه حاجت از او خواهند دلتنگ نشود، در عمر خود از دانش‌طلبی خسته نشود، فقر در راه خدایش از توانگری محبوب‌تر باشد، خواری در راه خدایش از عزّت با دشمنش محبوب‌تر باشد، گمنامی را از پرنامی خواهان‌تر باشد. سپس فرمود: دهمی چیست؟ به او گفته شد: چیست؟ فرمود: احدی را ننگرد جز اینکه بگوید او از من بهتر و پرهیزکارتر است.
هدی✌
مبادا وظیفه‌ای را که به گردنتان است، فراموش کنید. به قدر آنچه می‌دانید در برابر آنها که نمی‌دانند مسئولید
هدی✌

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
۴,۵۰۰
۵۰%
تومان