بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قدرت شروع ناقص | صفحه ۹ | طاقچه
کتاب قدرت شروع ناقص اثر جیمز کلیر

بریده‌هایی از کتاب قدرت شروع ناقص

۳٫۶
(۳۶۸)
اگر به این عادت ذهنی خو بگیرید که آموخته‌های‌تان را با مفاهیم زیربنایی پیوند دهید، به‌تدریج به خِرد خود افزوده‌اید.
bagheri
«یگانه و مهم‌ترین تغییری که می‌توانید در عادات کاری خود ایجاد کنید، این است که ابتدا کار خلاقانه را انجام دهید و سپس کار منفعلانه. یعنی با کنارگذاشتن گوشی و ایمیل، بخش عمدهٔ وقت روزانهٔ خود را به اولویت‌های اصلی اختصاص دهید.»
Arman ekhlaspour
ممکن است فعالیت‌هایی که دیگران به ما محول می‌کنند ضروری به نظر برسند، ولی چیز ضروری به‌ندرت مهم است. مهم‌ترین فعالیت‌ها در زندگی ما آن‌هایی هستند که امیدها، رؤیاها، خلاقیت‌ها و کسب‌وکار ما را پیش می‌برند.
Amin
قوانین بهره‌وری نیوتن با بصیرت حاصل از قوانین نیوتن، هرچه برای بهره‌وری بیشتر لازم دارید می‌دانید: ۱. اجسامِ درحال حرکت تمایل دارند به حرکت خود ادامه دهند. راهی پیدا کنید که در کمتر از دو دقیقه گام اول یک فعالیت را بردارید. ۲. علاوه بر حجم کار، مهم است برای کارهای درست انرژی صرف کنید. نیروی محدودی در اختیار دارید، بنابراین توجه کنید که این نیرو را برای چه کاری صرف می‌کنید. ۳. بهره‌وری شما حاصل توازن میان نیروهای مخالف است. برای بهره‌وری بیشتر، یا باید با موانع بجنگید یا نیروهای مخالف را حذف کنید. به نظر می‌رسد گزینهٔ دوم استرس کمتری دارد.
احسان رضاپور
«اگر از خودتان بیشتر توقع داشته باشید، به‌سختی می‌توانید شروع کنید.» ـ سث گدین
Standing MAN
اگر هرگز به ارزش‌های‌تان فکر نکنید، بیشتر احتمال دارد که تصمیم‌های‌تان براساس اطلاعاتی باشد که در لحظه پیش‌روی‌تان قرار می‌گیرد. عاقبت این روند ممکن است پشیمانی باشد.
Amir
۱. انرژی‌تان را مدیریت کنید نه زمان‌تان. کمی که فکر کنید، متوجه می‌شوید بعضی از کارها را در زمان‌های خاصی بهتر می‌توانید انجام دهید. مثلاً انرژی خلاقانهٔ من صبح‌ها بسیار بیشتر است، بنابراین این وقت از روز را برای نوشتن انتخاب می‌کنم.
Hessam Shahbazi
«فکر می‌کنم بیشترِ آنچه مردم آن را هوشمندی می‌نامند، چیزی نیست جز کنجکاوی.» ـ آرون سوارتس
Edward Steinbeck
نیازی نیست یاد بگیرید چطور روی چیزهای درست تمرکز کنید. فقط به مبانی متعهد باشید. ابتدا شالودهٔ عادت خوب را پی‌ریزی کنید، بعداً کلی وقت برای پرداختن به جزئیات هست.
Edward Steinbeck
تا الآن شده است فعالیتی را انجام دهید که لازم بوده حتماً آن را به پایان برسانید؟ چه شد؟ بالأخره تا آخر آن را انجام دادید؟ شاید هم به روز دیگری موکولش کردید. همین که خودتان را مجاب کنید آن کار را انجام دهید یقیناً تا آخر انجامش می‌دهید. به عبارتی، برای پیشرفت سلامتی، کار و زندگی‌تان نیاز نیست یاد بگیرید چطور بهتر تمرکز کنید، باید یاد بگیرید چطور فعالیت مشخصی را انتخاب کنید و به انجام آن پایبند بمانید.
Edward Steinbeck
آغازکردن پیش از احساس آمادگی از عادت‌های افراد موفق است.
Edward Steinbeck
اجازه ندهید رؤیای بهینگی و ایدئال‌گرایی شما مانع برداشتن اولین گام شود. شروع ناقص را همیشه می‌توان بهبود داد، اما وسواس‌داشتن دربارهٔ بهترین یا کامل‌ترین برنامه هرگز به‌خودی‌خود شما را به جایی نمی‌رساند.
Edward Steinbeck
خطرناک‌ترین عوامل حواس‌پرتی آن‌هایی هستند که شما عاشق‌شان هستید، ولی آن‌ها عاشق‌تان نیستند.
Martha'e Dark
کتاب‌های الکترونیکی: قسمت‌های مهم کتاب را در کیندل هایلایت می‌کنم و با برنامهٔ کلیپینگز همهٔ هایلایت‌ها را مستقیماً به اورنوت می‌فرستم. سپس پیش از ارسال این هایلات‌ها به قسمت خلاصهٔ کتاب‌ها در سایتم، مختصری دربارهٔ آن می‌نویسم و کمی اطلاعات تکمیلی به آن اضافه می‌کنم.
کاربر ۵۹۲۵۶۵۵
تحلیل‌گر مالی، بیان مشابهی دارد: «دریافته‌ام بهترین روشی که می‌توانم بفهمم از یک کتاب چه چیزی آموخته‌ام این است که درباره‌اش چیزی بنویسم.»
😏
کتاب را می‌توان نوعی درخت دانست؛ مفاهیم اصلی تنهٔ آن را شکل می‌دهند و جزئیات شاخه‌ها را می‌رویانند.
Martha'e Dark
«متخصص کسی است که همه‌جور اشتباهی در حوزه‌های کوچک مرتکب شده.»
نیلوفر
«اگر از خودتان بیشتر توقع داشته باشید، به‌سختی می‌توانید شروع کنید.»
کاربر ۳۳۶۹۶۷۴
اجازه دهید ارزش‌های‌تان معیار تصمیم‌گیری‌های‌تان باشند
کاربر ۴۵۸۰۲۹۹
باورهای ما خواه‌ناخواه از تجریبات شخصی ما متأثرند.»
isaharshams

حجم

۴۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۴۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۲,۵۰۰
۵۰%
تومان