بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قدرت شروع ناقص | صفحه ۱۰ | طاقچه
کتاب قدرت شروع ناقص اثر جیمز کلیر

بریده‌هایی از کتاب قدرت شروع ناقص

۳٫۶
(۳۶۸)
بن کارلسون، تحلیل‌گر مالی، بیان مشابهی دارد: «دریافته‌ام بهترین روشی که می‌توانم بفهمم از یک کتاب چه چیزی آموخته‌ام این است که درباره‌اش چیزی بنویسم.»
isaharshams
اگر تصمیم‌های واضحی برای زندگی‌تان بگیرید، قدرت اراده‌تان را برای انتخاب‌های مهم دیگر حفظ می‌کنید.
.
دانش زمانی رشد می‌کند که نهادینه شده باشد. به بیان دیگر، مهم خواندن کتاب‌های بیشتر نیست، بهره‌برداری بیشتر از آن‌هاست.
.
حقایق ذهنیت را تغییر نمی‌دهند، دوستی این کار را می‌کند.
Amin
متقاعدکردن کسی برای تغییردادن نظرش در واقع یعنی این‌که او را متقاعد کنیم قبیله‌اش را تغییر دهد. اگر باورهایش را رها کند، با این خطر مواجه می‌شود که پیوندهای اجتماعی‌اش را از دست بدهد. نمی‌توانید انتظار داشته باشید کسی نظرش را تغییر دهد، اگر جامعه‌اش را هم از او بگیرید. باید به او جایی بدهید که برود. هیچ‌کس نمی‌خواهد جهان‌بینی‌اش زیرورو شود، اگر نتیجه‌اش تنهایی باشد.
Amin
هاروکی موراکامی، نویسندهٔ باهوش ژاپنی، روزی نوشت: «همیشه به یاد داشته باشید برای بحث‌کردن و برنده‌شدن باید حقیقتِ فردی را که با او بحث می‌کنید درهم بشکنید. برای خود شما همدردناک است که حقیقت‌تان را از دست بدهید، پس مهربان باشید، حتی اگر حق با شما است.»
milad
«کمترین زمان ممکن را برای این صرف کنید که بگویید چرا افراد اشتباه می‌کنند.» ایده‌های خوب را تغذیه کنید و اجازه دهید ایده‌های بد از گرسنگی بمیرند.
milad
کتاب کمک می‌کند گفت‌وگو در ذهن فرد اتفاق بیفتد و با این خطر روبه‌رو نشود که دیگران او را قضاوت کنند
milad
ما همیشه به این دلیل که چیزی درست است به آن باور نداریم، گاهی به چیزهایی باور داریم که ما را برای افرادی که به آن‌ها اهمیت می‌دهیم خوب جلوه می‌دهد.
milad
خلاصهٔ کوتاهی بنویسید به‌محض تمام‌شدن هر کتاب، خودم را با نوشتن خلاصه‌ای از آن در سه جمله به چالش می‌کشم. البته این محدودیت صرفاً بازی است، ولی به‌دنبال آن مجبور می‌شوم به مفاهیم واقعاً مهم کتاب فکر کنم. سؤالاتی که هنگام تهیهٔ خلاصه از خودم می‌پرسم: - لُبّ کلام چیست؟ - اگر قرار باشد موضوعی از این کتاب را برای به‌کارگیری در زندگی‌ام انتخاب کنم، کدام است؟ - چگونه این کتاب را برای دوستم توصیف می‌کنم؟
کاربر ۱۴۳۴۳۴۳
کار منفعلانه کاری است که ناگهان جلوی راه‌تان سبز می‌شود؛ کاری که منتظر می‌مانید اتفاق بیفتد، مانند چک‌کردن ایمیل و خواندن پیامک
Marina & مریم
به این نتیجه رسیده‌ام که برای موفقیت بیشتر، به جای این‌که هر روز فقط امید داشته باشم درست تصمیم بگیرم، باید برای کارهای مهمم برنامه‌ریزی کنم.
Atikh
نتایج نهایی فقط بازتابی از تعهدتان در گذشته‌اند.
محمد
شاید این تفاوت نیست که موجب دشمنی و قبیله‌گرایی می‌شود، بلکه فاصله است. وقتی نزدیکی زیاد شود، تفاهم هم بیشتر می‌شود. به یاد نقل‌قول آبراهام لینکلن افتادم: «من از آن مرد خوشم نمی‌آید. باید او را بهتر بشناسم.»
سيد علي موسوي
شروع ناقص را همیشه می‌توان بهبود داد، اما وسواس‌داشتن دربارهٔ بهترین یا کامل‌ترین برنامه هرگز به‌خودی‌خود شما را به جایی نمی‌رساند.
شراره
آغازکردن پیش از احساس آمادگی از عادت‌های افراد موفق است. بیشتر اوقات توانایی شروع‌کردن و متعهدبودن به انجام یک فعالیت همهٔ چیزی است که برای بهبود تمرکزتان نیاز دارید. مشکل بیشتر مردم تمرکز نیست، تصمیم‌گیری است.
سيد علي موسوي
به قول جان وودن، «شما که وقت نمی‌کنید کاری را درست انجام دهید، کِی وقت می‌کنید دوباره انجامش بدهید»؟
سيد علي موسوي
مهم نیست کدام قطعهٔ دومینو اول می‌افتد، مهم این است که همهٔ آن‌ها بیفتند.
سيد علي موسوي
برای یک «بلهٔ» بهتر با «نه» شروع کنید
Ghomnam.313
اثر دومینو بیانگر آن است که با تغییر یک رفتار تأثیر آن، به صورت زنجیره‌ای از بازخوردها، سایر رفتارهای مرتبط را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد
shabi

حجم

۴۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۴۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۲,۵۰۰
۵۰%
تومان