بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قدرت شروع ناقص | صفحه ۵۷ | طاقچه
کتاب قدرت شروع ناقص اثر جیمز کلیر

بریده‌هایی از کتاب قدرت شروع ناقص

۳٫۶
(۳۶۸)
معنا در زندگی یعنی به گوشه‌ای از این عالم ارزشی اضافه کنی. هرچه بیشتر به زندگی افراد ارزش‌ساز، اسطوره‌ها و بزرگان نگاه می‌کنم، بیشتر به این حقیقت پی می‌برم که همهٔ آن‌ها در یک خصوصیت مشترک‌اند؛ آن‌هایی که ارزش بیشتری به این دنیا اضافه می‌کنند همان‌ها هستند که به «نه‌گفتن» تمایلی حیرت‌انگیز دارند؛ نه‌گفتن به هر چیزی که آن‌ها را از تنها اولویت زندگی‌شان بازمی‌دارد. به نظر من، ما باید به مشغولیت‌ها «نه» و به تعهد در شاخهٔ تخصصی خود «آری» بگوییم. می‌خواهید در چه کاری استاد شوید؟
n.k
سختیِ شروع را از بین می‌برد. بزرگ‌ترین مانعِ به‌سرانجام‌رساندن عمدهٔ فعالیت‌ها شروع‌کردن آن‌ها است
n.k
پایان هر روزِ کاری شِش فعالیت مهمِ فردا را یادداشت کنید. بیشتر از شش تا ننویسید. آن شش کار را بر حسب اولویت واقعی‌شان مرتب کنید. ۲. با آمدن فردا، بر اولین فعالیت لیست تمرکز کنید. آن‌قدر کار کنید که این فعالیت تمام شود. تا این فعالیت را تمام نکرده‌اید، فعالیت بعدی را شروع نکنید. ۳. همین روال را برای بقیهٔ فعالیت‌ها تکرار کنید. در پایان روز، فعالیت‌های ناتمام را به لیست جدیدِ روز بعد منتقل کنید. ۴. این فرایند را در هر روزِ کاری تکرار کنید.
n.k
مردم حتی اگر اندکی به هدف خود پایبند بمانند، همین پایبندی باعث می‌شود آن را جزئی از خودانگاره‌شان ببینند و به احتمال قوی به این تعهد درونی احترام بگذارند و بر آن استوار بمانند.
123
«شما هیچ‌گاه نمی‌توانید فقط یک رفتار خود را عوض کنید. رفتارهای ما درهم‌تنیده‌اند، بنابراین با تغییر یک رفتار سایر رفتارها نیز تغییر می‌کنند.»
123
اثر دومینو در عادات منفی هم کارکرد مشابهی دارد.
123
خلاقیت این است که موضوعات مختلف را با هم مرتبط کنیم.
123
یک کتاب، حتی اگر لحظه‌ای شما را تکان دهد، به‌ندرت می‌تواند زندگی‌تان را متحول کند. مهم آن است که هر روز کمی به بصیرت شما افزوده شود.
123
تکرار مفاهیم مهم باعث تثبیت آن‌ها در ذهن می‌شود.
123
کتاب‌های خوب را دو بار بخوانید.
123
به‌شخصه هیچ راهی بهتر از توصیف کتاب برای یک شخص دیگر نیافته‌ام که شکاف‌های ذهنی‌ام را دربارهٔ فهم کتاب به من نشان دهد.
123
تکنیک فاینمن راهبردی برای یادداشت‌برداری است
123
وقتی چیزی می‌خوانید که یادآور موضوعی است یا در ذهن شما جرقه‌ای ایجاد می‌کند، اجازه ندهید از ذهن‌تان بپرد. بلافاصله دربارهٔ آن و رابطه‌اش با مفاهیم قبلی بنویسید.
123
«اگر به این عادت ذهنی خو بگیرید که آموخته‌های‌تان را با مفاهیم زیربنایی پیوند دهید، به‌تدریج به خِرد خود افزوده‌اید.»
123
یادداشت‌ها زمانی مفیدند که هر وقت خواستید آن‌ها را پیدا کنید.
123
انتخاب کتابی که بتوانید در لحظهٔ حال از آن استفاده کنید انگیزه‌ای مضاعف برای توجه بیشتر و به‌یادسپردن مفاهیم آن فراهم می‌کند، خصوصاً وقتی در وضعیتی بحرانی قرار می‌گیرید.
123
کتاب‌های بیشتری بخوانید. کم‌ارزش‌ها را کنار بگذارید و پرارزش‌ها را دو بار بخوانید.
123
مهم خواندن کتاب‌های بیشتر نیست، بهره‌برداری بیشتر از آن‌هاست.
123
«مطالعه گذشته را تغییر می‌دهد.»
123
قانون بیست‌هشتاد طبق اثربخشی کنونی شما پیشنهاد ارائه می‌کند. در این قانون «برترین ارزش»، همان چیزی است که براساس مهارت‌های پیشین و فرصت‌های کنونی شما محاسبه می‌شود.
123

حجم

۴۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۴۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۲,۵۰۰
۵۰%
تومان