بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قدرت شروع ناقص | صفحه ۹۸ | طاقچه
کتاب قدرت شروع ناقص اثر جیمز کلیر

بریده‌هایی از کتاب قدرت شروع ناقص

۳٫۶
(۳۲۱)
«همه این رو می‌دونن» با «همه این رو انجام می‌دن» متفاوت است. شناخته‌شده‌بودن یک راه‌حل به این معنا نیست که از آن استفاده می‌شود. و مهم‌تر این است که استفادهٔ گاه‌به‌گاه از یک راه‌حل به این معنا نیست که آن راه‌حل به صورت منسجم به کار می‌رود.
بامن‌بخوان
زندگی‌تان را ساده‌تر کنید، نه‌گفتن را یاد بگیرید، محیط خود را تغییر دهید، تعداد مسئولیت‌های‌تان را کاهش دهید و نیروهایی که شما را در زندگی عقب رانده‌اند حذف کنید.
mahdikiyaniha
برای این‌که کاری را پشت گوش نیندازید، راهی پیدا کنید که آن را در کمتر از دو دقیقه شروع کنید.
mahdikiyaniha
زمان در گذر است و هر لحظه فرصت بیشتری از باقی عمرتان می‌سوزد. زمان طلا است، تا وقت هست، به یکدیگر هدیه دهید.
mahdikiyaniha
یادداشت کنید: برای شادی و کامروایی برتری لازم نیست، کافی است در بازی حضور داشته باشید. زندگی صحنهٔ تمرین نیست. فقط یک نفر در کانون توجه‌ها قرار دارد، ولی همه از گام‌نهادن روی صحنه سود می‌برند. صحنه‌ای که شما می‌خواهید روی آن قدم بگذارید کدام است؟ چه بازی‌ای می‌خواهید انجام دهید؟ چطور می‌خواهید شروع کنید؟
بامن‌بخوان
ذهن شما برای کارکرد درست به اکسیژن نیاز دارد. ریه‌ها برای اکسیژن‌رسانی به اعضای بدن به انبساط و انقباض محتاج‌اند. ساده به نظر می‌رسد، ولی مشکل این‌جا است که بیشترِ مردم پشت کامپیوتر قوز می‌کنند و هنگام تایپ به صفحهٔ مانیتور خیره می‌شوند. قوز که می‌کنید، قفسهٔ سینه‌تان جمع می‌شود و دیافراگم به بخش تحتانی ریه‌ها فشار می‌آورد و همین باعث می‌شود نتوانید ساده و عمیق نفس بکشید. راست بنشینید یا چند دقیقه‌ای از جای‌تان برخیزید. با انجام این کار متوجه می‌شوید که می‌توانید راحت‌تر و عمیق‌تر نفس بکشید. نتیجه این‌که مغز شما اکسیژن بیشتری دریافت می‌کند و تمرکزتان بیشتر می‌شود
بامن‌بخوان
پیش از بهینه‌سازی حذف کنید چند سال قبل که دربارهٔ برنامه‌نویسی مطالعه می‌کردم، به نقل‌قول جالبی برخوردم: «سریع‌ترین کد کدی است که وجود ندارد.» ـ کولین هنی به عبارت دیگر، سریع‌ترین راه برای انجام‌دادن کاری - خواه کامپیوتر بخواهد یک خط کد را بخواند، خواه انجام‌دادن یک فعالیت و تیک‌زدن آن در لیست فعالیت‌ها - این است که کلاً آن فعالیت حذف شود. به بیان دیگر، سریع‌ترین راه برای انجام‌دادن یک فعالیت آن است که آن را انجام ندهید. این مجوزی برای تنبلی نیست، بلکه پیشنهادی است برای گرفتن تصمیم‌های سخت. باید تا جایی که می‌توانید فعالیت‌های نامرتبط با مأموریت‌ها، ارزش‌ها و اهداف خود را حذف کنید.
بامن‌بخوان
فرق مهم و فوری «کار مهم به‌ندرت فوری است و کار فوری به‌ندرت مهم.» ـ دوایت آیزنهاور کارهای فوری آن‌هایی هستند که احساس می‌کنید سریع باید به آن‌ها واکنش نشان دهید؛ ایمیل، تماس‌های تلفنی و پیامک. برت مک‌کی می‌گوید: «فعالیت‌های مهم آن‌هایی هستند که به پیشبرد ارزش‌ها، اهداف و مأموریت‌های بلندمدت ما کمک می‌کنند.»
بامن‌بخوان
اغلب فکر می‌کنیم بهره‌وری یعنی هر روز کار بیشتری انجام دهیم، اما این اشتباه است. بهره‌وری یعنی کارهای مهم را مستمر انجام دهیم. مهم نیست روی چه چیزی کار می‌کنید، چیزهای واقعاً مهم تعدادشان کم است. بهره‌وربودن این نیست که همه‌جور کار را با حداکثر سرعت انجام دهید، بلکه این است که تعداد مشخصی کار مهم را مستمر و با سرعت متوسط انجام دهید. دلیل کارآمدی این راهبرد این است که اگر مهم‌ترین کارتان را ابتدای روز انجام دهید، همیشه مطمئنید کار مهمی انجام داده‌اید.
بامن‌بخوان
وارن بافت، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار قرن بیستم، مقابل ۱۶۵ دانش‌آموز حیرت‌زدهٔ کلمبیایی ایستاده بود. دانش‌آموزی دستش را بلند کرد و از او خواست نظرش را دربارهٔ بهترین راه به منظور آماده‌شدن برای شغل سرمایه‌گذاری بیان کند. بافت، پس از اندکی تأمل، دسته‌ای کاغذ و گزارش تجاری را بیرون کشید و گفت: «هر روز پانصد صفحه مثل این‌ها را بخوانید. دانش همین است، مثل سود مرکب است، ذره‌ذره جمع می‌شود. همهٔ شما می‌توانید این کار را انجام دهید، ولی تضمین می‌کنم بسیاری از شما این کار را انجام نخواهید داد.»
بامن‌بخوان

حجم

۴۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۴۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۹,۰۰۰
۴۰%
تومان