بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قدرت شروع ناقص | صفحه ۴۵ | طاقچه
کتاب قدرت شروع ناقص اثر جیمز کلیر

بریده‌هایی از کتاب قدرت شروع ناقص

۳٫۶
(۳۲۴)
با اهداف مهم خود زندگی کنید چیزی که ارزش زحمت‌کشیدن دارد هیچ‌گاه در شمار کارهای فوری قرار نمی‌گیرد. این ماهیت اهداف مهم است که به توجه فوری نیاز ندارند. آن‌ها به هدف، مسیر مشخص و استمرار حرکت در بلندمدت نیازمندند.
Hessam Shahbazi
شروع‌کردن از موفق‌شدن مهم‌تر است
Hessam Shahbazi
سه ترفند مدیریت زمان وجود دارد که واقعاً در زندگی جواب می‌دهد و کمک‌تان می‌کند سلامتی و بهره‌وری‌تان را بهبود بخشید. ۱. کارهای نیمه‌تمام را به هر قیمتی حذف کنید. در عصر حواس‌پرتی‌ها به‌راحتی می‌شود توجه‌مان بین کاری که باید انجام دهیم و بمبارانی از کارهای تحمیل‌شده از سوی جامعه تقسیم شود. معمولاً وقتی می‌خواهیم کاری را انجام دهیم، هم‌زمان با آن مشغول برقراری توازن بین ضرورتِ بازبینی ایمیل، پیامک‌ها و لیست فعالیت‌های‌مان هستیم. به‌ندرت پیش می‌آید که شش‌دانگ حواس‌مان به کاری باشد که انجام می‌دهیم. من این تقسیم زمان و انرژی را «کار نیمه‌تمام» نامیده‌ام.
Hessam Shahbazi
۱. انرژی‌تان را مدیریت کنید نه زمان‌تان. کمی که فکر کنید، متوجه می‌شوید بعضی از کارها را در زمان‌های خاصی بهتر می‌توانید انجام دهید. مثلاً انرژی خلاقانهٔ من صبح‌ها بسیار بیشتر است، بنابراین این وقت از روز را برای نوشتن انتخاب می‌کنم.
Hessam Shahbazi
مکانیسم جعبهٔ آیزنهاور بر دو سؤال استوار است: ۱. به کدام سو حرکت می‌کنید؟ ۲. ارزش‌های حیاتی زندگی شما چیست؟
Hessam Shahbazi
بهره‌وری یعنی کارهای مهم را مستمر انجام دهیم. مهم نیست روی چه چیزی کار می‌کنید، چیزهای واقعاً مهم تعدادشان کم است. بهره‌وربودن این نیست که همه‌جور کار را با حداکثر سرعت انجام دهید، بلکه این است که تعداد مشخصی کار مهم را مستمر و با سرعت متوسط انجام دهید
Hessam Shahbazi
برای این‌که کاری را پشت گوش نیندازید، راهی پیدا کنید که آن را در کمتر از دو دقیقه شروع کنید. دقت کنید که نیازی نیست فعالیت مدنظر را به اتمام برسانید. د واقع، اصلاً نیازی نیست کار اصلی را انجام دهید. به لطف قانون اول نیوتن، همین که یک فعالیت کوچک دو دقیقه‌ای را در ارتباط با آن کار آغاز کنید، ادامهٔ راه آسان می‌شود.
Hessam Shahbazi
اگرچه سخت معتقدم ارزش‌ها از دید هر کس متفاوت است، فکر می‌کنم اگر باور کنیم این مشغولیت و پرکاری است که به زندگی ما معنا می‌دهد، خودمان را گول زده‌ایم.
Hessam Shahbazi
هزینهٔ سوئیچینگ وقفه‌ای در عملکرد مغز است که آن را هنگام معطوف‌کردن توجه از یک فعالیت به فعالیت دیگر تجربه می‌کنیم. مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۳ در نشریهٔ جهانی مدیریتِ اطلاعات نشان داد عموم افرادی که هر پنج دقیقه (به‌طور میانگین) ایمیل خود را بازبینی می‌کنند، بعد از انجام این کار، تقریباً ۶۴ ثانیه طول می‌کشد تا دوباره به فعالیت قبلی خود بازگردند.
Hessam Shahbazi
۱. در پایان هر روزِ کاری شِش فعالیت مهمِ فردا را یادداشت کنید. بیشتر از شش تا ننویسید. آن شش کار را بر حسب اولویت واقعی‌شان مرتب کنید. ۲. با آمدن فردا، بر اولین فعالیت لیست تمرکز کنید. آن‌قدر کار کنید که این فعالیت تمام شود. تا این فعالیت را تمام نکرده‌اید، فعالیت بعدی را شروع نکنید. ۳. همین روال را برای بقیهٔ فعالیت‌ها تکرار کنید. در پایان روز، فعالیت‌های ناتمام را به لیست جدیدِ روز بعد منتقل کنید. ۴. این فرایند را در هر روزِ کاری تکرار کنید.
Hessam Shahbazi

حجم

۴۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۴۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۲,۵۰۰
۵۰%
تومان