بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قدرت شروع ناقص | صفحه ۴۴ | طاقچه
کتاب قدرت شروع ناقص اثر جیمز کلیر

بریده‌هایی از کتاب قدرت شروع ناقص

۳٫۶
(۳۱۸)
دشمن پیشرفت نه شکست است، نه موفقیت. دشمن پیشرفت بی‌حوصلگی، خستگی و نداشتن تمرکز است. دشمن پیشرفت تعهدنداشتن به روند است زیرا روند همه‌چیز است.
Hessam Shahbazi
یک ضرب‌المثل ژاپنی معروف می‌گوید: «بعد از پیروزی در نبرد کلاهخود را محکم ببندید.» به عبارت دیگر، نبرد با پیروزی شما به پایان نمی‌رسد. تنها زمانی پایان می‌یابد که تنبل شوید، حس تعهدتان را از دست بدهید و دیگر توجه نکنید.
Hessam Shahbazi
«کمترین زمان ممکن را برای این صرف کنید که بگویید چرا افراد اشتباه می‌کنند.»
Hessam Shahbazi
نقل‌قول آبراهام لینکلن افتادم: «من از آن مرد خوشم نمی‌آید. باید او را بهتر بشناسم.»
Hessam Shahbazi
اخبار فقط یک برنامهٔ تلویزیونی است و مانند بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی هدفش این نیست که دقیق‌ترین نسخهٔ واقعیت را ارائه دهد، بلکه هدفش ارائهٔ نسخه‌ای است که شما را به تماشاکردن وادارد.
odika
یک راه برای تأمل دربارهٔ تعادل بین کار و زندگی استفاده از مفهومی موسوم به نظریهٔ چهارشعله است. اولین بار این نظریه برای من این‌طور توضیح داده شد: ۱. اولین شعله نماد خانواده‌تان است. ۲. دومین شعله نماد دوستان‌تان است. ۳. سومین شعله نماد سلامتی‌تان است. ۴. چهارمین شعله نماد کارتان است.
Hessam Shahbazi
آیا دچار خستگی تصمیم‌گیری هستید؟ در زندگی روزمره‌تان نیز دچار خستگی تصمیم‌گیری می‌شوید. اگر در محل کار از نظر تصمیم‌گیری روزی دشوار را بگذرانید، وقتی به خانه می‌رسید خسته و بی‌رمق هستید. شاید بخواهید به باشگاه بروید و ورزش کنید، اما مغزتان به طور پیش‌فرض تمایل دارد یک تصمیم راحت بگیرد؛ این‌که روی کاناپه بنشینید. خستگی تصمیم‌گیری همین است. اگر به نظرتان سخت است، قدرت اراده‌تان را به کار بگیرید که شب روی کسب‌وکار دوم‌تان کار کنید یا برای شام غذای سالم بپزید نیز همین اتفاق درحال رخ‌دادن است. خستگی تصمیم‌گیری چیزی است که همه با آن سروکار داریم،
Hessam Shahbazi
قدرت اراده مانند ماهیچه است و مثل ماهیچه‌های بدن‌تان، قدرت اراده‌تان هم بر اثر استفادهٔ مکرر کم‌توان می‌شود. هر وقت یک تصمیم می‌گیرید، گویی مجموعه ای از حرکات ورزشی را دوباره در باشگاه انجام می‌دهید. درست همانند ماهیچه‌های‌تان که بعد از چندین تمرین ورزشی خسته می‌شوند، قدرت اراده‌تان نیز با تصمیم‌گیری‌های مکرر کم می‌شود.
Hessam Shahbazi
با اهداف مهم خود زندگی کنید چیزی که ارزش زحمت‌کشیدن دارد هیچ‌گاه در شمار کارهای فوری قرار نمی‌گیرد. این ماهیت اهداف مهم است که به توجه فوری نیاز ندارند. آن‌ها به هدف، مسیر مشخص و استمرار حرکت در بلندمدت نیازمندند.
Hessam Shahbazi
شروع‌کردن از موفق‌شدن مهم‌تر است
Hessam Shahbazi

حجم

۴۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۴۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۲,۵۰۰
۵۰%
تومان