بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب رها کردن آسان نیست | صفحه ۹ | طاقچه
کتاب رها کردن آسان نیست اثر ام. سوسا

بریده‌هایی از کتاب رها کردن آسان نیست

نویسنده:ام. سوسا
انتشارات:انتشارات مجید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳۲ رأی
۳٫۷
(۳۲)
مهم است که بدانید بخشیدن نشانهٔ ضعف نیست. تنها به این معناست که این توانایی را دارید تا موقعیت‌هایی را که در کنترل شما نیستند رها کنید و می‌دانید برای اینکه به روال عادی زندگی برگردید باید پذیرای شادمانی و خوشحالی باشید و برای این کار باید بار سنگین خشم و غمی که کمرتان را خم کرده است زمین بگذارید.
sena
دارید. رفتار بد آن‌ها نباید باعث شود قدرت بخشیدن شما خدشه‌دار شود.
sena
بخشش او ثابت کرد که حتی وقتی خرد شده است بازهم یک جنگجوست؛ بازهم می‌جنگد بخشش یکی از سخت‌ترین مراحل به هنگام رهاکردن گذشته است.
sena
هر بار که می‌خواهید شخص دیگری را بنا به هر دلیلی سرزنش کنید این سؤال را از خودتان بپرسید که نقش شما در آن موقعیت چیست و چطور می‌توانید آن را درست کنید. در بیشتر مواقع خواهید فهمید که چند انتخاب برای پاسخ به این موقعیت دارید: یا اجازه می‌دهید آن اتفاق مزخرف بگذرد یا کینه به دل می‌گیرید که با هر بار فکرکردن به موضوع، وجودتان را ذره‌ذره نابود می‌کند.
sena
وقتی دیگران را سرزنش می‌کنید، تنها به خود و دردتان یک‌جور مسکن موقت می‌دهید. در درازمدت این روش مفید نخواهد بود و درنهایت با گذشت زمان حالتان از همیشه بدتر خواهد شد.
sena
بله آن‌ها به شما بدی کرده‌اند و این واقعاً آزاردهنده است، ولی شما هم این توانایی را دارید که بگویید "دیگر بس است. دیگر به این فرد قدرت نمی‌دهم".
sena
به یاد داشته باشید که مجبور نیستید اجازه دهید افکارتان افسار زندگی‌تان را در دست بگیرند. آن‌ها تنها در صورتی شما را کنترل می‌کنند که خودتان این اجازه را به آن‌ها بدهید که یعنی این شما هستید که کنترل آن‌ها را در دست دارید.
sena
مسئولیت‌پذیری درمورد زندگی و تصمیماتتان باعث می‌شود دیدتان باز شود.
sena
روراست‌بودن با خودتان کار آسانی نیست، ولی طی سال‌ها متوجه شده‌ام که هرچه با خودم روراست‌تر هستم خوشحال‌تر می‌شوم.
sena
به‌محض اینکه شروع می‌کنید که به یک نجات‌یافته مبدل شوید، زندگی را با وضوح بیشتری می‌بینید و افراد مناسب را به‌سمت خودتان و مسیر زندگی‌تان جذب می‌کنید.
sena
یک قربانی اعتقاد دارد که کاری از دستش برنمی‌آید و شما دیگر نمی‌خواهید چنین شخصی باشید، پس قدم‌های لازم را بردارید تا این حس را از بین ببرید.
sena
منظورم این نیست که احساسات شما مهم نیستند یا از شرایطی که برایتان پیش آمده است نباید ناراحت شوید، فقط می‌گویم بازی‌کردن نقش قربانی روش سالمی نیست و باعث می‌شود نتوانید گذشته را رها کنید.
sena
نقش قربانی بله، آن‌ها دلتان را شکستند؛ ولی این بدین معنا نیست که شما پیوسته نقش قربانی را بازی کنید تا دیگران با شما همدردی کنند. شما قوی‌تر از چیزی هستید که فکرش را می‌کنید. این قوی‌بودن را نشان بدهید.
sena
مهم است این ایدهٔ قدیمی را فراموش کنید که می‌گوید بودن در زندگی کسی به این معناست که همواره خوشحال خواهید بود. اول از مجردبودنتان خوشحال باشید و بعداً دنبال کسی برای عشق‌ورزیدن بگردید.
sena
طبیعی است که بخواهید همراهی داشته باشید، بخواهید با دیگران ارتباط برقرار کنید تا ایده‌هایتان را مطرح کنید، ولی باید این فکر را از سرتان بیرون کنید که رابطه‌داشتن با کسی به این معناست که شاد هستید.
sena
واقعیت این است که وقتی مجرد هستید می‌توانید هر کاری دوست دارید انجام بدهید بدون اینکه نیاز به توضیحی باشد.
sena
این روزها مردم عجله دارند ازدواج کنند یا با کسی یک رابطهٔ متعهدانه داشته باشند، درحالی‌که بهترین رابطه‌ای که در زندگی می‌توانید داشته باشید رابطه با خودتان است.
sena
مجردبودن زیباست. می‌توانید هر کاری را که دوست دارید انجام بدهید بدون اینکه نگران احساسات شریکتان باشید یا مجبور شوید او را به‌اجبار با خود همراه کنید.
sena
مجردبودن بهترین فرصت برای رشد و شناخت بهتر خودتان است.
sena
اگر مجرد باشید اضافه‌کردن شخص دیگری به زندگی‌تان باعث نمی‌شود زندگی‌تان ارزشمندتر شود.
sena

حجم

۶۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۶۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان