بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب رها کردن آسان نیست | صفحه ۷ | طاقچه
کتاب رها کردن آسان نیست اثر ام. سوسا

بریده‌هایی از کتاب رها کردن آسان نیست

نویسنده:ام. سوسا
انتشارات:انتشارات مجید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳۲ رأی
۳٫۷
(۳۲)
مشکل وقتی شروع می‌شود که شما مدام به رؤیاها و آرزوهایتان پروبال می‌دهید و امیدوارید شخص دیگری آن‌ها را به واقعیت تبدیل کند؛ ولی وقتی آن‌ها چنین کاری را انجام نمی‌دهند شما بازهم اصرار می‌کنید؛ چون باور دارید که آن‌ها باید همیشه شما را دوست داشته باشند. امید به اینکه آن‌ها هم روزی احساسی مشابه احساس شما داشته باشند باعث می‌شود که ماه‌ها یا شاید سال‌ها وقتتان را تلف کنید.
sena
زمانی‌که توانستید قدر هر اتفاقی را که در زندگی‌تان رخ داده و از شما چنین انسانی ساخته است بدانید، موفق خواهید شد که گذشته را رها کرده و بر زندگی‌تان تمرکز کنید.
sena
روزی با فردی آشنا می‌شوی که فقط‌وفقط انتخابش تو هستی. آن روز متوجه می‌شوی که چرا اوضاع با یک نفر دیگر هیچ‌وقت درست نشد.
کاربر ۷۶۰۳۸۰۰
مهم است که بدانید بخشیدن نشانهٔ ضعف نیست. تنها به این معناست که این توانایی را دارید تا موقعیت‌هایی را که در کنترل شما نیستند رها کنید و می‌دانید برای اینکه به روال عادی زندگی برگردید باید پذیرای شادمانی و خوشحالی باشید و برای این کار باید بار سنگین خشم و غمی که کمرتان را خم کرده است زمین بگذارید.
کاربر ۴۱۳۰۸۴۹
هروقت تصمیم بگیرید دیگر به او زنگ نزنید یا به او اجازه ندهید وقت‌وبی‌وقت به‌خاطر ارضای نیازهای خودش سراغ شما بیاید، فرایند آزادشدنتان آغاز می‌شود. ارتباط دائمی‌داشتن با او به وضعیت شما کمکی نخواهد کرد؛ فقط رهاکردن را سخت‌تر می‌کند.
ahmad
هرچقدر کسی به شما بگوید دیگر به عشق سابقتان فکر نکنید، اگر هنوز نسبت به او حسی داشته باشید، این احتمال وجود دارد که نتوانید از پسش بربیایید؛ چون هنوز از نظر عاطفی احساس می‌کنید هروقت او زنگ زد شما باید جوابش را بدهید. این همان چیزی است که باید ترکش کنید، وگرنه زندگی‌تان را خراب می‌کند.
ahmad
این مشکل افرادی است که روی همسران سابقشان حساس و دچار وسواس می‌شوند. آن‌ها یک دنیای خیالی پدید می‌آورند و صرف‌نظر از اینکه او چقدر آزارشا
کاربر ۴۱۳۰۸۴۹
گاهی اعتراف‌کردن به اینکه کسی که عاشقش شده بودید برایتان مناسب نبوده است کمک می‌کند زودتر التیام بیابید و گذشته را رها کنید.
کاربر l.Ghazaleh.l
سخت‌ترین کار من این بود که باید با این واقعیت روبه‌رو می‌شدم که تو برایم مناسب نبودی و بااین‌حال، بازهم اعتقاد داشتم می‌توانم تغییرت بدهم.
کاربر l.Ghazaleh.l
شما قلبی از طلا دارید. حاضرید همه‌چیز را برای خوشحالی دیگران فدا کنید بدون اینکه از آن‌ها انتظاری داشته باشید. آنان که به شما آسیب زده‌اند لیاقت مهربانی شما را ندارند، ولی شما همیشه آمادهٔ کمک به آن‌ها هستید صرف‌نظر از اینکه چه کاری در حقتان کرده‌اند. همین باعث شده است که شما فردی خاص و منحصربه‌فرد باشید.
fatemeh Beyrami
روزی با فردی آشنا می‌شوی که فقط‌وفقط انتخابش تو هستی. آن روز متوجه می‌شوی که چرا اوضاع با یک نفر دیگر هیچ‌وقت درست نشد.
sena
تصمیم با شماست. همه‌چیز از شما شروع می‌شود.
sena
بخشیدن یک نفر باعث نمی‌شود آزاری که قبل و بعد از جدایی به شما رسانده‌اند پاک شود، ولی به شما فرصتی می‌دهد تا دوباره نفس بکشید. تصمیم با شماست. همه‌چیز از شما شروع می‌شود.
sena
بخشش به این معنا نیست که باید کارهایی را که کرده‌اند فراموش کنید. هیچ‌وقت به جملهٔ "ببخش و فراموش کن" اعتقادی نداشته‌ام. این جمله کاملاً غلط است. جملهٔ درست این است: "ببخش و از تجربه‌ای که به دست آورده‌ای برای رشد خودت استفاده کن."
sena
بخشایش درواقع مکالمه‌ای است که شما با خودتان، روحتان و قلبتان انجام می‌دهید. شاید هیچ‌وقت جملهٔ "معذرت می‌خواهم" را از طرف مقابلتان نشوید و عیبی هم ندارد؛ چون انتخاب شما این است که تحت هر شرایطی گذشته را رها کنید.
sena
برای بخشش تنها به یک نفر نیاز است و آن یک نفر خودتان هستید
sena
مسئولیت خودتان را بپذیرید، به اشتباهتان اعتراف کنید و بعد رهایشان کنید.
sena
پس هروقت حس کردید دچار عذاب‌وجدان شده‌اید، لیستی از کارهایی را که برای درست‌کردن اوضاع انجام داده‌اید بنویسید. وقتی ببینید هر کاری از دستتان برمی‌آمده انجام داده‌اید احساس بهتری نسبت به خودتان خواهید داشت.
sena
بله، در گذشته اشتباهاتی کرده‌اید. چه کسی اشتباه نکرده است؟ شما تنها کسی نیستید که تصمیم‌های احمقانه گرفته است، ولی اینکه همیشه خودتان را بابت آن اشتباهات سرزنش کنید تنها باعث می‌شود احساس خیلی بدی داشته باشید.
sena
هر بار که احساس عذاب‌وجدان کردید به خودتان یادآوری کنید که شما قادرید خودتان را آزاد کنید. هیچ درِ بسته‌ای مقابل شما قرار ندارد؛ بنابراین به‌جای اینکه اجازه دهید عذاب‌وجدان با شما مثل یک زندانی رفتار کند در را باز کنید و بیرون بروید. لازم نیست در گذشته گیر کنید.
sena

حجم

۶۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۶۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان