بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب رها کردن آسان نیست | صفحه ۱۲ | طاقچه
کتاب رها کردن آسان نیست اثر ام. سوسا

بریده‌هایی از کتاب رها کردن آسان نیست

نویسنده:ام. سوسا
انتشارات:انتشارات مجید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳۲ رأی
۳٫۷
(۳۲)
این من بودم که زمان، پول و عواطف بسیار زیادی را صرف او کرده بودم، پس چطور ممکن بود مرا انتخاب نکند، درست است؟ نه، درست نیست. او می‌دانست که من معتادش شده‌ام، ولی هیچ کاری نکرد تا قلبم نشکند. هیچ‌وقت من برندهٔ این بازی نمی‌شدم.
sena
به این افتخار می‌کردم که از بین آن‌همه زنی که می‌توانست به‌راحتی به دست بیاورد، انگشت روی من گذاشته بود و همین موضوع باعث می‌شد هر بار دوباره به رابطه‌ام با او برگردم. مدام به من القا می‌کرد اگر تلاش بیشتری بکنم یا چیزهای بیشتری به او بدهم شاید دفعهٔ بعد روز شانس من باشد و بالاخره برندهٔ جایزهٔ بزرگ شوم.
sena
عشق واقعی براساس رؤیا نیست. یکی از اولین قدم‌ها برای رهاکردن و ادامهٔ زندگی پیروزشدن بر مرحلهٔ انکار است.
sena
خاطرات منفی را از ذهنتان دور کرده و فقط بر این موضوع تمرکز کنید که همه‌چیز جوری در حال پیش‌رفتن است که اوضاع بهتر شود.
sena
زندگی موقعیت‌های مختلفی را جلوی پای شما می‌گذارد تا امتحانتان کند و شما مجبورید با همهٔ آن‌ها روبه‌رو شوید؛
sena
گهگاه خودتان را تشویق کنید و به خود روحیه بدهید. برای خودتان تکرار کنید که هرآنچه تجربه کرده‌اید قسمتی از گذشتهٔ شماست و حالا مسئول خوشحالی خودتان در زمان حال هستید.
sena
زندگی در لحظه دقیقاً به همین معناست. اینکه جوری زندگی کنی که انگار هر لحظه آخرین فرصت تو برای زندگی‌کردن است.
sena
باوجود اینکه نمی‌توانید گذشته‌تان را پاک کنید، ولی می‌توانید نحوهٔ نگرشتان به گذشته را بهبود ببخشید و بکوشید آن را درک کنید.
sena
متأسفانه چیزهایی در زندگی وجود دارند که نمی‌شود پاکشان کرد.
sena
برای اینکه با گذشته‌تان آشتی کنید باید بفهمید که انرژی ارزشمندتان را روی چیزهای تلف می‌کنید که قادر به تغییردادنشان نیستید.
sena
این را بپذیرید که هر اتفاقی که تاکنون در زندگی‌تان رخ داده دلیلی داشته است. شاید گذشته و شرایطتان بسیار سخت بوده، ولی هرچه بوده اکنون شما اینجا هستید و آن اتفاقات سخت برایتان تجربه‌هایی آموزنده بوده‌اند که درس‌گرفتن از آن‌ها باعث نزدیک‌ترشدن شما به اهدافتان می‌شود.
sena
اگر مدام در حال کتمان‌کردن باشید، قادر نخواهید بود به‌طور کامل زندگی‌تان را بسنجید. باید این را بفهمید که هرچیزی بنا به دلیلی رخ داده است و تنها راهِ فائق‌آمدن بر گذشته، این است که با آن آشتی کنید.
sena
برای اینکه بتوانید گذشته را رها کنید، باید هر موقعیتی را که باعث گریه و خنده‌تان شده است بشناسید و ارزشمند بشمارید؛ چون تمام آن لحظات باعث شده‌اند شما اکنون تبدیل به همین انسان زیبای امروز شوید.
sena
زندگی در گذشته می‌تواند باعث شود واقعیت را درک نکنید. همچنین می‌تواند باعث شود دنیایی خیالی در ذهنتان به وجود بیاورید و مسائل را آن‌گونه که انتظار دارید ببینید، نه آن‌گونه که در زندگی واقعی اتفاق افتاده‌اند. این کار باعث می‌شود توانایی‌تان در لذت‌بردن از لحظهٔ حال تخریب شود.
sena
هرگز این فرصت را به آن‌ها ندهید که دوباره ناامیدتان کنند. وقتی رابطه‌ای که در آن هستیم پایان می‌یابد، ناخودآگاه هروقت که به گذشته برمی‌گردیم و به یاد خاطرات خوبمان با آن شخص می‌افتیم احساس رهایی و آسایش می‌کنیم. در گذشته زندگی می‌کنیم، چون می‌ترسیم زمان حال را با اتفاق‌هایی که در آن رخ می‌دهند بپذیریم.
sena
اگر دوست دارید گریه کنید، گریه کنید. به‌محض اینکه این عواطف سرکوب‌شده را آزاد کنید، احساس سبکی خواهید کرد. این جملات به این معنا نیستند که گهگاه و در مکان‌های مختلف زیر گریه نخواهید زد، چون به‌احتمال زیاد در لحظه‌ها و مکان‌های گوناگون گریه خواهید کرد و عیبی هم ندارد. هیچ‌کس انتظار ندارد که حال شما همیشه خوب باشد و خودتان هم نباید چنین انتظاری داشته باشید؛ ولی درعین‌حال مهم است که این احساس غم را ابراز کنید؛ چون هرچه بیشتر آن را در وجودتان نگه‌دارید زمان بیشتری طول می‌کشد تا حالتان خوب شود و قلب شکسته‌تان بهبود یابد.
sena
احساس غم یک احساس مشترک میان ماست و صرف‌نظر از اینکه در چه وضعیتی هستید به شما اطمینان می‌دهم در این حس تنها نیستید. مهم است بدانید این مسئله که احساسات متفاوتی دارید، امری کاملاً عادی است و همین‌طور عادی است که همیشه دلتان بخواهد گریه کنید.
sena
هیچ‌کس به‌طور کامل درد شما را درک نخواهد کرد؛ چون هر انسانی به‌طرزی متفاوت عزاداری می‌کند.
sena
ازدست‌دادن فردی که دوستش دارید شبیه ازدست‌دادن قسمتی از وجود خودتان است؛ چیزی شبیه اینکه دیگر ندانید از آن به‌بعد باید چه‌کار کنید و کجا بروید. وقتی از فرد موردعلاقه‌تان جدا می‌شوید احساسات متفاوتی را تجربه می‌کنید. مهم‌ترین آن‌ها سردرگمی و غم است، ولی اگر آن احساسات را درک کنید قدم بزرگی در رسیدن به رهایی و گذشتن از اتفاق‌های تلخ گذشته برداشته‌اید.
sena
تو مجبوری خودت را انتخاب کنی، حتی وقتی او تو را انتخاب نمی‌کند. آسان نخواهد بود، ولی با این کار به خودت احترامی می‌گذاری که لایقش هستی.
sena

حجم

۶۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۶۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان