بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب تاثیر سایه | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب تاثیر سایه اثر دبی فورد

بریده‌هایی از کتاب تاثیر سایه

۳٫۷
(۱۸)
«فقط زمانی‌که آن‌قدر شجاعت داشته باشیم که با اشیاء براساس حقیقت‌شان نه براساس ادراک خودمان از آنها یا خطای دید، روبه‌رو شویم، از رویدادها نوری می‌تابد که به‌وسیله آن می‌توانیم مسیر موفقیت را تشخیص دهیم.»
RoyA Kamali manesH
چرا در دنیایی که اثری هنری می‌تواند اشک ما را درآورد، آزار و اذیت و تجاوز وجود دارد، سر از بدن افراد بی‌گناه جدا می‌شود، افرادی به ناحق زندانی هستند، کودکانی از فرط گرسنگی جان می‌دهند، شکنجه، قتل‌عام، جنگ، برده‌داری و دیگر انواع هولناک و غیرضروری درد و رنج، وجود دارد؟ تنها دلیلش این است که فردی آن‌قدر بی‌رحم است که آن درد و رنج را به‌وجود می‌آورد یا فرد دیگری آن‌قدر بی‌خیال است که به متوقف کردن این درد و رنج اهمیت نمی‌دهد.
کاربر ۴۸۵۶۴۸۶
پذیرفتن دیو درونی، بلیت آزادی است.
کاربر ۴۸۵۶۴۸۶
«قدرت قهرمان‌های قصه به اندازه قدرت افراد شرور قصه است» . سایه جالب‌ترین شخصیت نمایش تکامل است. فقط زمانی سایه خطرناک می‌شود که آن را در سلول تاریک انکار زندانی کنیم.
@Researchee
تکرار گذشته، راحت‌تر از جست‌وجوی یک تجربه متفاوت است.
الهام
وقتی سایه شکل می‌گیرد، دسترسی به سرشت حقیقی‌مان را از دست می‌دهیم. اهمیت، همدردی و اصالت ما در بخشی از خویشتن ما دفن شده که ارتباط‌مان را با آن قطع کرده‌ایم. آن‌گاه سایه دست پیش را می‌گیرد. سایه می‌تواند ما را فریب دهد تا باور کنیم آن‌قدر بی‌ارزش، ناتوان، نالایق، دوست‌نداشتنی یا احمق هستیم که نمی‌توانیم ستاره داستان زندگی خود باشیم.
shahnaz
بعضی افراد ترس را به‌عنوان انگیزه‌ای به‌کار می‌برند تا بر چالش‌ها چیره شوند؛ بعضی‌ها از ترس استفاده می‌کنند تا به دیگران وابسته باشند و احساس قربانی بودن کنند.
کاربر ۴۸۵۶۴۸۶
علت اینکه گاهی ذهن‌مان به‌شدت درگیر جنبه‌هایی از رفتارهای دیگران می‌شود این است که آن رفتارها به بعضی از جنبه‌های خودمان اشاره می‌کند.
الهام
گوستاو یونگ، می‌گوید سایه ما آن فردی است که ترجیح می‌دهیم مانند او نباشیم. می‌توانیم سایه را در یکی از اعضای خانواده‌مان مشاهده کنیم که بیش‌تر درباره او قضاوت می‌کنیم، در مقامات دولتی که رفتارشان را محکوم می‌کنیم یا فرد مشهوری که با دیدنش سرمان را با نفرت تکان می‌دهیم. اگر این موضوع را به درستی درک کنیم و متوجه شویم که سایه ما، تمام چیزهای آزاردهنده، ترسناک و منزجرکننده دیگران و خودمان است، یکه می‌خوریم و به این حقیقت هشیار می‌شویم که هر چیزی که سعی داریم از افراد موردعلاقه‌مان پنهان کنیم و همه آن چیزهایی که نمی‌خواهیم دیگران درباره ما بدانند، سایه ماست.
shahnaz
اگر استعدادهای سایه را بیابیم و کمکی را که سایه سعی دارد به ما بکند دریافت کنیم، نیروی سایه را، که پیش از آن مخرب بود، به نیروی مفیدی در زندگی‌مان تبدیل می‌کنیم.
کاربر ۴۸۵۶۴۸۶

حجم

۲۱۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۳ صفحه

حجم

۲۱۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۳ صفحه

قیمت:
۵۸,۸۰۰
تومان