بریده‌های کتاب انواع کودکان: چگونه بچه‌هایی شاد، با اعتماد به نفس و خلاق پرورش دهیم (جلد اول)
کتاب انواع کودکان: چگونه بچه‌هایی شاد، با اعتماد به نفس و خلاق پرورش دهیم (جلد اول) اثر پائول تایگر

کتاب انواع کودکان: چگونه بچه‌هایی شاد، با اعتماد به نفس و خلاق پرورش دهیم (جلد اول)

بازی‌های بچه‌های حسی و شهودی خیلی با هم متفاوت است. بچه‌های حسی احتیاج دارند که مقررات ویژه بازی‌ها را بدانند و معمولاً دوست دارند وسایل و اسباب‌بازی‌ها را به همان منظوری که برایش ساخته شده‌اند به‌کار ببرند. آن‌ها علاقه دارند فعالیت‌های زیادی در بازی‌ها، داستان‌ها و فیلم‌های‌شان وجود داشته باشد. بچه‌های شهودی ترجیح می‌دهند چیزها را در طول کار تغییر دهند و بهتر کنند. آن‌ها دوست دارند بازی‌های جدیدی اختراع کنند یا در بازی‌های نمایشی شرکت کنند که در این بازی‌ها بتوانند جای شخصیت‌های فیلم‌ها یا داستان‌ها نقش بازی کنند یا نقش حیواناتی را بگیرند که قدرت ویژه‌ای دارند. این بچه‌ها معمولاً مدت زیادی از زمان بازی را صرف گفتگو درباره این می‌کنند که چگونه بازی کنند و چه کسی چه نقشی را در بازی به‌عهده بگیرد. دوستان حسی این بچه‌ها گاهی اوقات از این همه گفتگو و برنامه‌ریزی خسته می‌شوند و مشتاق هستند که بازی زودتر شروع شود. حتی ممکن است اگر این موضوع خیلی طول بکشد بچه‌های حسی از بازی کردن منصرف شوند.
seza68
فهمیدن و پذیرفتن کودکان‌مان همان‌گونه که هستند اولین قدم برای تبدیل شدن به والدینی بهتر و مؤثرتر است. ENFJ
کاربر ۱۰۹۸۲۹۸
بهایی که آن‌ها برای انتقادهای ما می‌پردازند این است که به‌جای این‌که احساس کنند ذاتا کامل، توانا و نماینده خداوند هستند، تصور می‌کنند به‌طور ذاتی عیب و ایراد دارند.
کاربر ۱۰۹۸۲۹۸
به‌جای این‌که اصرار کنیم که یک روش تعلیم و تربیت برای همه بچه‌ها مناسب است بهتر است مثل یک باغبان رفتار کنیم. همان‌طور که یک باغبان بدون مخالفت یا ایراد گرفتن نیازهای هر گیاهی را می‌پذیرد و شرایط لازم برای رشد و شکوفایی را برای هر گیاه فراهم می‌کند ما هم به‌عنوان والدین باید روش‌های تربیتی خودمان را با نیازهای شخصیتی هر کدام از فرزندان‌مان تطبیق دهیم. شاید این کار ترسناک به‌نظر برسد ولی امکان‌پذیر است.
raika.note
بیشتر کشمکش‌های ما با فرزندان‌مان بر سر روش انجام دادن کارهاست. با اصرار و پافشاری به این‌که بچه‌ها کارها را با روشی که ما می‌گوییم، انجام دهند و با ایراد گرفتن و عیب‌جویی از آن‌ها، روحیه فرزندان‌مان را تضعیف می‌کنیم. در صورتی که بهتر است تفاوت‌های بچه‌ها با خودمان را بپذیریم و در موارد ساده‌تر و کم‌اهمیت‌تر به آن‌ها آزادی عمل و اجازه تصمیم‌گیری بدهیم و فقط درباره موارد مهم به آن‌ها بگوییم که باید چه بکنند یا این‌که اشتباهات‌شان را تصحیح کنیم.
Mahdi Askarian
بچه‌های شهودی معمولاً درباره چگونگی اتفاقات و چیزهایی که دوست دارند رخ بدهد به‌جای این‌که واقعی فکر کنند، تخیلاتی دارند و خیال‌پردازی می‌کنند. آن‌ها معمولاً وقتی یکی از تخیلات‌شان را ابراز می‌کنند به‌خاطر دروغگویی سرزنش می‌شوند.
seza68
هر کودکی موجودی منحصر به‌فرد است. بنابراین به‌جای این‌که اصرار کنیم که یک روش تعلیم و تربیت برای همه بچه‌ها مناسب است بهتر است مثل یک باغبان رفتار کنیم. همان‌طور که یک باغبان بدون مخالفت یا ایراد گرفتن نیازهای هر گیاهی را می‌پذیرد و شرایط لازم برای رشد و شکوفایی را برای هر گیاه فراهم می‌کند ما هم به‌عنوان والدین باید روش‌های تربیتی خودمان را با نیازهای شخصیتی هر کدام از فرزندان‌مان تطبیق دهیم. شاید این کار ترسناک به‌نظر برسد ولی امکان‌پذیر است. ما در نهایت خواهیم فهمید فرزندان‌مان واقعا چه‌جور انسان‌هایی هستند و می‌توانیم تشخیص دهیم که چگونه باید روش‌های تربیتی‌مان را تغییر دهیم تا برای هر کدام از فرزندان‌مان مناسب‌تر باشد.
muhammadreza
مهم‌ترین تفاوتی که بین بچه‌های قضاوتی با ادراکی وجود دارد در میزان راحتی آن‌ها در تصمیم‌گیری است. بچه‌های قضاوتی دوست دارند در محیطی منظم، دارای ترتیب و برنامه‌ریزی شده زندگی کنند. آن‌ها تصمیم‌گیری را دوست دارند و وقتی می‌دانند که باید انتظار وقوع چه چیزی را داشته باشند، احساس راحتی بیشتری می‌کنند. در واقع موارد نامعلوم و بی‌برنامگی باعث نگرانی و تشویش خاطر آن‌ها می‌شود. وقتی که تصمیمی گرفته می‌شود این بچه‌ها احساس خوبی پیدا می‌کنند. بچه‌های قضاوتی دوست دارند خودشان شخصی باشند که تصمیمی را می‌گیرد ولی با این حال با تصمیماتی هم که توسط دیگران گرفته می‌شود راحت‌تر از بچه‌های ادراکی کنار می‌آیند.
کاربر ۲۲۶۰۹۹۲
برای بسیاری از INTJ ها تحصیلات مهم‌ترین اولویت است. وقتی علاقه ذاتی آن‌ها به یادگیری، با موضوعات پیشرفته درس‌های دبیرستان و نیز امکان مطالعه مستقل در این دوران همراه می‌شود، آن‌ها می‌توانند تحصیلات‌شان را با علاقه و لذت دنبال کنند. کیفیت تجربه آن‌ها رابطه مستقیمی با میزان آزادی انتخاب و سطح انگیزش درونی‌شان دارد. وقتی آزادی انتخاب و انگیزش درونی آن‌ها بالا باشد، موفقیت‌های‌شان حیرت‌آور است. اگر روش تدریس معلمان‌شان جذاب یا الهام‌بخش نباشد، حتی با وجود تلاش بسیار احتمالاً نمی‌توانند پیشرفت کنند.
علیرضا
سنت‌گراها افرادی واقع‌گرا، با نظم و ترتیب، اهل عمل و دوستدار قواعد و مقررات باشند. سنت‌گراها مسئولیت‌پذیرترین افراد در بین افراد چهار طبیعت مختلف هستند.
کاربر ۱۰۹۸۲۹۸

حجم

۸۵۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

حجم

۸۵۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

قیمت:
۶۷,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۵صفحه بعد