بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خاورمیانه عصر ظهور | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب خاورمیانه عصر ظهور اثر مصطفی امیری

بریده‌هایی از کتاب خاورمیانه عصر ظهور

نویسنده:مصطفی امیری
انتشارات:نشر معارف
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۶ رأی
۳٫۷
(۶)
زیرا معصومین (ع)، تعبیر "کأَنِّی، لکأَنِّی" را زمانی به کار می‌بردند که امر قطعی‌الوقوع باشد، آن‌چنان‌که گویا آن واقعه را با چشمان خود می‌بینند؛ بلکه می‌رساند امامان (ع) با دید نافذی که خداوند آنان را بدان مخصوص کرده، آن واقعه را می‌بینند و خبر می‌دهند.
کاربر ۳۵۴۱۳۰۶
در باورداشت مهدویت، ظهور امری دفعی و تصادفی تلقی نمی‌شود، بلکه واقعه‌ای است که با زمینه‌سازی و تمهیدات زمینه‌سازان (ممهدون) شکل می‌گیرد؛
کاربر ۳۵۴۱۳۰۶
تعیین وقت و توقیت از سوی معصومین تکذیب شده است. همچنین تطبیق اشتباه نیز خسارت زیان‌باری است که با ایجاد هیجان و احساس کاذب در منتظران ظهور امام عصر، تبعات ناگواری به دنبال دارد. از این‌رو، دیدگاه صحیح به دستور ائمه معصومین این است که ضمن پرهیز از تعیین وقت برای ظهور، از عجله و استعجال قبل از وقوع نشانه‌های حتمی ظهور، پرهیز کرد.
کاربر ۳۵۴۱۳۰۶
سفیانی به عنوان اولین نشانه حتمی ظهور -که توسط مثلث "روم، یهود و عرب" حمایت و پشتیبانی می‌شود- ابتدا بر دمشق و سایر مناطق "الکور الخمس" مسلط می‌گردد و آنگاه بعد از پیروزی در جنگ قرقیسیا در دیرالزور واقع در شرق سوریه، عزم حمله به عراق را خواهد داشت.
Z313
پیش از ظهور، انقلاب و حکومت در ایران تشکیل خواهد شد که هدف اصلی خویش را زمینه‌سازی برای حکومت جهانی امام عصر (عج) می‌داند، و دو مرحله حقّ خویش را طلب می‌کنند، اما به آن دست نخواهند یافت. سپس سلاح بر دوش گرفته و وارد مرحله "تقابل نظامی" خواهند شد؛‌ آن‌گاه دشمن مجبور به اعطای بخشی از حق خواهد شد، لکن ایرانیان، علی‌رغم اصرار در دو مرحلهٔ قبلی، از پذیرش آن سر باز خواهند زد و در مقابل، آماده جنگ نهایی و سرنوشت‌ساز با دشمن در فلسطین در آستانهٔ ظهور خواهند شد.
Z313
نکتهٔ بسیار مهم این‌که: از آن‌جا که در احادیث شیعه و اهل‌سنت، فقط برای قوم مشرق (ایران)، عبارت "لَا یدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَی صَاحِبِکم" و نقش زمینه‌سازی ذکر شده است، به روشنی گویای این واقعیت است که نقش مدیریت و سرپرستی جهان تشیع و رهبری امت در مواجهه با دشمن و جبهه استکبار (مثلث شوم غربی، عبری و عربی) بر عهدهٔ ایرانیان نهاده شده است که توانسته تحت پرچم "جبهه حق" و شعار واحد "زمینه‌سازی"، با گرد هم آوردن شیعیان از مناطق مختلف جغرافیای ظهور - عراق (عصائب العراق)، یمن (اهل الیمن)، لبنان و فلسطین (ابدال الشام) - در مثلث "کوفه، مکه و قدس"، فرایند امر ظهور را برای تشکیل حکومت حقهٔ جهانی حضرت ولیعصر (عج) مهیا و فراهم سازد.
Z313
وظیفه شیعیان، پیوستن به زمینه‌سازان و ملحق شدن به پرچم‌های هدایت قبل ظهور (پرچم یمانی و خراسانی است)
Z313

حجم

۲۳۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

حجم

۲۳۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

قیمت:
۴۹,۵۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۳
۴
صفحه بعد