بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خاورمیانه عصر ظهور | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب خاورمیانه عصر ظهور اثر مصطفی امیری

بریده‌هایی از کتاب خاورمیانه عصر ظهور

نویسنده:مصطفی امیری
انتشارات:نشر معارف
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۶ رأی
۳٫۷
(۶)
این هماهنگی بین آل‌فلان و سفیانی در به شهادت رساندن نفس زکیه پیش از ظهور می‌باشد و از ارتباط عمیق خاندان حاکم در عربستان با حاکمِ منطقهٔ شام حکایت دارد که متعاقب شهادت نفس زکیه، سفیانی لشکر نظامی خود را به مدینه اعزام می‌کند، اما پیش از رسیدن به مکه در منطقه بیداء، خسف می‌شوند:
کاربر ۳۵۴۱۳۰۶
البته طومار حکومت آل بنی‌فلان در عربستان، پانزده روز بعد از شهادت نفس زکیه برای همیشه پیچیده خواهد شد:
کاربر ۳۵۴۱۳۰۶
شایان ذکر است، آل بنی‌فلان پیش از ظهور بر مکه و مدینه در عربستان حکومت می‌کنند و علاوه بر جنایت قتل نفس زکیه در مکه، متعاقب قیام شیعیان حجاز، افراد دیگری را نیز در مدینه به قتل می‌رسانند:
کاربر ۳۵۴۱۳۰۶
چرایی قتل و کشتار اهل‌سنت توسط حاکم منطقهٔ شام در علت و چرایی قتل و کشتار اهل‌سنت عراق توسط لشکر سفیانی به عنوان مهرهٔ غربی‌ها، سخن بسیار است؛ از جمله: با فتنهٔ عوف سلمی، اهل‌سنت عراق بار دیگر فریب خورده و نقش کاتالیزور برای ورود نظامی نظامیان خارجی به منطقه را ایفا می‌کنند. در واقع با ترسیم نقشه و سناریوی چندلایه، ابتدا با فتنه در مناطق سُنی‌نشین و زمزمه‌های تشکیل اقلیم سُنی، حکومت مرکزی عراق تضعیف شده و سپس بهانه برای ورود نظامیان خارجی به عراق، به هدف اصلی حمله به مناطق شیعی در جهت تأمین منافع غربی‌ها و تأمین امنیت اسرائیل فراهم می‌شود، زیرا سفیانی آخرین حربهٔ یهود پیش از ظهور است؛ ضمن این‌که در نقشهٔ موهوم "نیل تا فرات"، مناطقی در عراق جزو ملک یهود و ارض مقدس یهود صهیونیسم است.
کاربر ۳۵۴۱۳۰۶
قطع مسیر "کربلا تا قدس" قبل ظهور متعاقب وقوع فتنه در مناطق سُنی‌نشین، به‌ویژه تکریت در عراق و تأثیر منفی آن بر امنیت مراکز مقدسهٔ شیعی، فعالیت نظامی زمینه‌ساز ظهور و جبههٔ مقاومت شیعی نیز وارد مرحلهٔ جدی و نظامی خواهد شد؛ ضمن این‌که در آینده مرزهای جغرافیایی منطقه با وقوع حوادث در شمال غرب عراق، دستخوش تغییر قرار گرفته و مسیر اتصال محور مقاومت از "کربلا تا قدس"، قطع و آزادی فلسطین که آرمان ایرانیان زمینه‌ساز است، نیز دشوار خواهد شد؛ هم‌چنین محور مواصلاتی شیعه ایران و عراق با شیعیان منطقهٔ شام، مسدود می‌شود. از این رو، خروج شعیب بن صالح در راستای فعالیت‌های نظامی سپاهِ زمینه‌ساز ایران متعاقب فتنهٔ عوف سلمی در عراق، به دلیل تأثیر منفی آن بر ژئوپولتیک امنیت شیعه، اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.
کاربر ۳۵۴۱۳۰۶
از این رو، جبههٔ حق به زعامت زمینه‌سازان ظهور آرام ننشسته و صحنهٔ شطرنج امنیتی - سیاسی تحولات جغرافیای ظهور را به دشمن واگذار نخواهند کرد. از این رو، در احادیث، به تحرکات نظامی محور مقاومت شیعی با نظارت شعیب بن صالح (به عنوان اسم رمز و هویت مخفی مدیر تشکیلات نظامی - امنیتیِ ایرانیانِ زمینه‌ساز ظهور) بعد از حوادثی در مناطق سُنی‌نشین شمال غرب عراق، تصریح شده است:
کاربر ۳۵۴۱۳۰۶
نمادگرایی در نظام هندسه معارف مهدوی احادیث نشانه‌های ظهور، از نظر محتوا و مفهوم، معطوف به آینده و از نظر متن و واژگان منطبق با گذشته‌اند. به بیان دیگر، "متن" روایات نشانه‌های ظهور، متعلق به فضای فکری مخاطبان عصر معصومین (ع)، اما "محتوا و پیام" آن‌ها متعلق به مخاطبان عصر ظهور است. این دوگانگی در زمان (تاریخ و آینده) و دوگانگی در مخاطبان (مخاطب عصر صدور حدیث و مخاطب عصر وقوع حدیث)، زمینهٔ کاربست زبان پیچیده و فنی به نام "نمادگرایی" را در نظام حدیثی مهدویت فراهم کرده است؛
کاربر ۳۵۴۱۳۰۶
از دیدگاه شیخ طوسی در مباحث مهدویت که متفاوت از حوزهٔ عمل و احکام فرعی شرعی است، هر خبری نمی‌تواند مورد اعتماد و استناد قرار گیرد. به عبارت دیگر، روایات اعتقادی (همچون احادیث مهدویت) باید علم‌آور باشد تا قابل اخذ و پذیرش شود؛ و شیخ طوسی کتاب الغیبة را بر اساس این مبنا تدوین نموده است.
کاربر ۳۵۴۱۳۰۶
طبق احادیث و از منظر آینده پژوهی مهدوی، سناریوی که برای عراق قبل از ظهور، متصور است: عراق "واحد" اما "ضعیف” که هرچند “حکومت” در اختیار شیعیان است اما خود نیز دچار "اختلاف و تشتّت" هستند و به دلیل "نفوذ”جریان مخالف و ضعف حکومت مرکزی در اثر "اختلاف و فتنه در عراق" بویژه فتنه در "مناطق شیعی” عراق آنگاه با سوءاستفاده از خلاء حکومت مرکزی، "سیاسیون و نظامیان اهل‌سنت" عراق در کنار تحرکات ایذایی تکفیری‌ها، در بخش‌هایی از "مناطق سُنی‌نشین شمال غرب، ایده تجزیه عراق را دنبال خواهند کرد و بر مناطقی همچون موصل و تکریت نیز مسلط خواهند شد. که در واقع تلاش دشمن برای ایجاد "اقلیم سُنی" و به هدف تجزیه عراق و نیز قطع ارتباط مواصلاتی محور مقاومت شیعی با منطقه شام و عدم دسترسی به فلسطین قبل از ظهور، قلمداد می‌شود.
کاربر ۳۵۴۱۳۰۶
سفیانی نیز بیش از پانزده ماه بر منطقه شام، حکومت نخواهد کرد و بعد از ظهور، سرانجام در جنگ با سپاه امام مهدی (ع) شکست خواهد خورد.
کاربر ۳۵۴۱۳۰۶

حجم

۲۳۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

حجم

۲۳۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

قیمت:
۴۹,۵۰۰
تومان