بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هنر ظریف بیخیالی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب هنر ظریف بیخیالی اثر مارک منسون

بریده‌هایی از کتاب هنر ظریف بیخیالی

۳٫۶
(۲۷۸)
کلید یک زندگی خوشبخت این نیست که بیشتر تلاش کنید، بلکه این است که کمتر تلاش کنید، اما در عوض، تلاشتان در جهت به دست آوردن خواسته‌های درونی و مهمتان باشد.
hamid
تنها راه غلبه بر درد این است که اول یاد بگیرید چگونه آن را تحمل‌کنید.
Marzy
این حقیقت را باید قبول کنید که روی کره زمین مشکلات هیچ‌وقت متوقف نمی‌شوند. زندگی یک سریال بی‌پایان از مشکلات است. راهکار یک مشکل صرفاً به خلق یک مشکل دیگر منجر می‌شود؛ بنابراین هیچ‌وقت به یک زندگی بدون مشکلات امیدوار نباشید، در عوض به یک زندگی پر از مشکلات خوب فکر کنید.
ریبوارخالدی
چندین بار به این جمله فکر کنید. فیلسوف بزرگ معاصر، آلن واتس، به این، قانون تلاش معکوس می‌گوید. مثلاً هرچه بیشتر به پولدار شدن ولع داشته باشید، احساس فقر و کم‌ارزشی بیشتری می‌کنید، هرچه بیشتر خواستار زیبایی و اندام خوب باشید، بیشتر خودتان را زشت می‌بینید. هیچ‌وقت خوشبخت نمی‌شوید اگر مدام به دنبال مؤلفه‌های خوشبختی باشید، هیچ وقت زندگی نمی‌کنید اگر به دنبال معنای زندگی باشید.
بابایِ نهال
((اون چیزی که تو به اسم دوستی می‌شناسی فقط یک تلاش مداوم برای جلب‌توجه آدم‌هاست
چوب شور
تصور کنید که فردی اسلحه را به سمت شما گرفته و شما را تهدید می‌کند که باید ۴۲ کیلومتر را در کمتر از ۵ ساعت بدوید در غیر این صورت شما را خواهد کشت. این خیلی افتضاح است. حال تصور کنید که کفش‌های دوندگی می‌خرید و یک سال تمرین می‌کنید تا بتوانید در دو ماراتون شرکت کنید، درحالی‌که اعضای فامیل و دوستانتان در انتهای خط پایان منتظر دیدارتان هستند. این اتفاق می‌تواند یک رخداد غرورآفرین باشد. مسافت همان مسافت ۴۲ کیلومتر است و دونده هم همان دونده است و دردی که در پاهای شما جریان دارد هم همان درد است؛ اما این آزادی انتخاب است که این لحظه را به یک لحظه باشکوه و یا یک‌لحظه وحشتناک تبدیل می‌کند.
mahdi
رمز حل کردن مشکلات، قبول کردن داشتن مشکل است.
چوب شور
تنها زمانی می‌توانید در یک چیز واقعاً موفق شوید که بخواهید در آن شکست بخورید و اگر نخواهید شکست بخورید، پس نمی‌خواهید موفق شوید.
چوب شور
اینکه بی‌دلیل در مورد خودمان حس خوبی داشته باشیم به جامعه‌ای پر از بیل گیتس‌ها و استیوجابز ها منجر نمی‌شود بلکه به جامعه‌ای پر از جیمی‌ها منجر می‌شود.
چوب شور
زمانی انسان در یک حوزه خارق‌العاده می‌شود که در ابتدا خود را متوسط ببیند و سعی و تلاش کند، این را بداند که هنوز جا دارد که خیلی بهتر شود و این تلاش‌ها به خارق‌العاده شدن او منجر می‌شود.
me

حجم

۵۳٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۵۳٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۱۹,۰۰۰
۱۳,۳۰۰
۳۰%
تومان